۱۰ میلیارد ریال برای ساخت پمپاژ آب آستانه اشرفیه سرمایه گذاری می شود

۱۰ میلیارد ریال برای ساخت پمپاژ آب آستانه اشرفیه سرمایه گذاری می شود

www.BanaNews.irمدیر عامل آب منطقه ای گیلان از سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد ریال برای ساخت ایستگاه مرکزی پمپاژ آب زراعی در شهرستان آستانه اشرفیه خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیف الله آقابیگی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اینکه عملیات اجرایی ساخت ایستگاه پمپاژ مرکزی آستانه اشرفیه در روستای تمچال این شهرستان آغاز شده است، افزود: اجرای این پروژه شش ماه به طول خواهد انجامید.

وی همچنین با اشاره به مشکلات فعلی کشاورزان منطقه در دسترسی به آب مطمئن اظهارداشت: این ایستگاه پمپاژ که در کنار رودخانه سفیدرود ساخته می شود قادر خواهد بود تا با برداشت دو متر مکعب آب در ثانیه از این رودخانه، آب مورد نیاز دو هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شالیکاری منطقه را تأمین کند.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان گفت: آب پمپاژ شده این ایستگاه از طریق نهر سنتی " صفرا بسته " به واحد عمرانی D3 و کانال های موجود منطقه انتقال پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: با ساخت این ایستگاه علاوه بر هدف اصلی پروژه که تأمین آب اراضی شالیکاری سالکده، امیرکیاسر و اشمان دهکا است، اراضی هفت روستای تمچال، دهسر، اشمان کماچال، نقره ده، لاکوژده، صفرا بسته، پرکاپشت و بخشی از روستای کیاشهر نیز از آب مطمئن کشاورزی برخوردار خواهند شد.

 

 

    نظرات