قیمت خرید و فروش مسکن افزایش یافت

قیمت خرید و فروش مسکن افزایش یافت

www.BanaNews.irمرکز آمار ایران از افزایش ۲٫۳ درصدی متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی و افزایش ۳٫۹ درصدی متوسط مبلغ اجاره به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی بابت آن در فصل زمستان ۸۹ نسبت به فصل پاییز خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مرکز آمار ایران اعلام کرد: بررسی معاملات ثبت شده در سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور مربوط به مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در زمستان ۱۳۸۹ که توسط مرکز آمار ایران انجام شده است، نشان می دهد: متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی در شهر تهران ۱۶۸۰۳ هزار ریال بوده که نسبت به فصل قبل ۲٫۷ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۷٫۳ درصد افزایش داشته است.

متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی در شهر تهران ۱۸۸۵۰ هزار ریال بوده که نسبت به فصل قبل ۲٫۳ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۲٫۷ درصد افزایش داشته است.

متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی در شهر تهران ۱۰۴۶۶۸ ریال بوده که نسبت به فصل قبل ۳٫۹ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۴٫۴ درصد افزایش داشته است.

برای انجام مقایسه قیمتها با فصل قبل (پاییز ۸۹) و فصل مشابه سال قبل (زمستان ۸۸) از اطلاعات سامانه مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور استفاده شده است.

 

 

    نظرات