دوازدهمین سال متوالی «جشنواره بادبادک‌ها» برگزار شد

دبیر برگزاری دوازدهمین جشنواره بادبادک‌ها اردکان با اشاره به اینکه این جشنواره نماد پرواز آسمانی ۴۴۷ شهید گلگون‌کفن شهرستان اردکان است؛ اظهار داشت: با توجه به تقارن یافتن برگزاری این جشنواره با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین (ع) و هفته دفاع مقدس با شعار «آزادی، ایثار، شهادت» و با حضور بیش از هشت هزار نفر از اقشار مختلف مردم در محل آب‌انبار شهید عباسپور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان، حمید ابراهیمیان افزود: با هدف فرهنگ‌سازی، آموزش شهروندی و مشارکت عمومی به شرکت‌کنندگان در این جشنواره کیسه‌های زباله و بسته‌های فرهنگی اهدا و مسابقه همیار طبیعت و تحویل پسماندهای خشک با اهدا جوایز برگزار شد.

مدیر روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان بیان داشت: خوشنویسی در مشرق زمین و به‌ویژه در سرزمین‌های اسلامی و ایران اهمیت بسیاری در میان هنرهای بصری دارد که با توجه به این موضوع در جشنواره بادبادک‌های غرفه‌ای با عنوان موکب «دل نوشته‌های محرم» با حضور هنرمندان خوشنویسی شهرستان برپا شد.

وی اجرای نمایش رزمی‌کاران ولایت، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی با هدف حمایت از هنرمندان این عرصه، برگزاری مسابقه عکاسی با عنوان «پرواز به آسمان» به‌منظور ثبت لحظه‌های زیبا از جشنواره و ارزیابی زیباترین بادبادک دست‌ساز، برپایی موکب‌های پذیرایی، ایستگاه‌های سنجش سلامت و نقاشی روی صورت کودکان و اقامه نماز مغرب و عشا را از دیگر برنامه‌های دوازدهمین جشنواره بادبادک‌های عنوان کرد.

دبیر برگزاری جشنواره از همکاری گردان امام حسین (ع)، سازمان حمل‌ونقل شهرداری و آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، شبکه بهداشت و درمان، اورژانس ۱۱۵، پلیس‌راه اردکان - چوپانان و جمعیت هلال‌احمر در برگزاری باشکوه این جشنواره قدردانی کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم که هرساله در محل آب‌انبار شهید عباسپور برگزار می‌شود شهردار اردکان از خانواده این شهید والامقام تجلیل کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اردکان

    منبع خبر

    شهرداری اردکان

    شهرداری اردکان

    شهرداری اردکان یک سازمان دولتی و شهرداری در شهر اردکان می باشد

      نظرات