تأکید بر ساماندهی نیروهای شهراری و تهیه طرح مدیریت جامع پسماند و ترافیک

تأکید بر ساماندهی نیروهای شهراری و تهیه طرح مدیریت جامع پسماند و ترافیک

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ساری، در این جلسه که از ساعت 16 روز شنبه 13 مهرماه 98 با حضور آقایان شمشیربند، زلیکانی، یوسفی، آقامیری، عشوری، قاسمی، مدینه و نجاریان اعضای شورا، قبادی معاون شهرسازی و امور مناطق شهرداری، محمدی کیادهی و حبیبی نمایندگان شهردار و اصحاب رسانه برگزار شد، بررسی نامه ها و مصوبات کمیسیون های داخلی شورا در دستور کار قرار گرفت و اعضاء مباحثی همچون ساماندهی نیروهای شهرداری و تهیه طرح های جامع مدیریت پسماند و ترافیک را مورد تأکید قرار دادند.

علیجان شمشیربند رئیس شورای اسلامی شهر ساری:
به آینده شهرداری خوشبین هستم

علیجان شمشیربند رئیس شورای اسلامی شهر ساری در ابتدای این جلسه نطقی را به شرح ذیل ایراد نمود:

بسم الله الرحمن الرحيم

با سلام و خير مقدم خدمت همكاران گرامي ، ميهمانان عزيز و اصحاب محترم رسانه و با ياري خداوند بزرگ ، پنجاه و ششمين جلسه شوراي اسلامي شهر ساري در دوره پنجم را آغاز مي كنيم.

دستور جلسه امروز ، بررسي نامه ها و مصوبات كميسيون هاست . با توجه به اينكه بررسي تعدادي از نامه هاي جلسه قبل نيز به اين جلسه موكول شده ، از همكاران عزيز مي خواهم عنايت بيشتري داشته باشند تا بتوانيم همه نامه ها را مطرح كنيم . اما قبل از اينكه به دستور جلسه بپردازيم اجازه مي خواهم نكاتي را به عرض برسانم.

فردا  14 مهر مصادف با هفتم ماه صفر ، به روايتي سالروز شهادت سبط اكبر پيامبر اسلام ، حضرت امام حسن مجتبي (ع) است . شهادت اين امام همام را به عموم شيعيان آن حضرت تسليت ميگويم . در منابع اسلامي از خصوصياتي مثل گذشت ، فروتني ، بردباري ، شجاعت و خدمت به مردم به عنوان مهمترين ويژگي هاي اخلاقي امام مجتبي (ع) ياد شده است لذا از خدا ميخواهيم توفيق درس آموزي و رهروي آن حضرت و همه ائمه را به ما عطا فرمايد تا اين ويژگي هاي سازنده را سرلوحه ي كار و زندگي خود قرار دهيم.

امروز 13 مهر سالروز هجرت امام خميني قدّس الله نفسه الزكيه از عراق به پاريس هست . 41 سال پيش در چنين روزي حضرت امام عراق را به مقصد فرانسه ترك كرد . رژيم شاه و همچنين حكومت بعث كه براي خروج امام از عراق و تبعيد ايشان تباني كرده بودند ، تصور مي كردند امام با دور شدن از طرفدارانش ، امكان فعاليتهاي انقلابي نخواهد داشت و كم كم از يادها خواهد رفت اما خيال باطلي بود چراكه با اين هجرت تاريخي و با توجه به فراهم بودن وسايل ارتباطي و امكانات رسانه اي گسترده در اروپا كه سخنراني ها و پيام هاي امام را به فوريت و در سطحي وسيع منعكس مي كردند ، نهضت اسلامي وارد مرحله جديدي شد و حوادث منتهي به اوجگيري انقلاب ، سرعت بيشتري گرفت چنانكه حدود چهار ماه پس از آن ، نهضت اسلامي ايران به ثمر نشست لذا هجرت حضرت امام به پاريس را بايد نقطه عطفي در رويدادهاي مربوط به پيروزي انقلاب دانست كه با هوشمندي معظم له ، نتايج خارق العاده اي در پي داشت و جهانيان را شگفت زده كرد . ياد و خاطره آن رهبر بزرگ را كه با قيام و مجاهدت خود ، استقلال و آزادي و جمهوري اسلامي را براي ملت ما به ارمغان آورد ، گرامي مي داريم.

امروز همچنين روز نيروي انتظامي است. وظيفه خود مي دانيم به جان بركفان اين نيروي زحمتكش كه حافظ نظم و امنيت جامعه اسلامي هستند خسته نباشيد عرض نمائيم و ياد شهداي عزيز اين نيرو را كه جان بر سر تامين امنيت كشور نهادند ، گرامي بداريم.

شمشیربند در بخش پایانی جلسه با بیان اینکه همه باید در مجموعه مدیریت شهری به هم کمک کنند تا مشکلات حل شود، گفت: موضوع زباله، ساماندهی نیروی انسانی، مدیریت بدهی ها و... از جمله موضوعات مهمی است که باید حل شود.

وی سپس اعضای شورای اسلامی شهر ساری را به صبر و تعامل دعوت کرد و افزود: همه می خواهیم برای مردم کار کنیم و این کار کردن دردسرهایی دارد که باید آنها را تحمل کنیم. من به آینده شهرداری خوشبین هستم. در گذشته بسیاری از داشته های امروز از جمله پارک های متعدد در شهر را نداشتیم و الان آنها را داریم لذا باید در دو سال باقیمانده هم به گونه ای عمل کنیم که پاسخ خوبی برای مردم در پایان دوره پنجم داشته باشیم.

علی اکبر زلیکانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری:
خواسته جدی ما از مجموعه شهرداری پیگیری موضوع سیستم مدیریت یکپارچه شهری است

علی اکبر زلیکانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه با تأکید بر ضرورت پیاده سازی سیستم مدیریت یکپارچه شهری در شهرداری ساری گفت: به نظر من تنها راه زدودن خطا و فساد از مجموعه  شهرداری این سیستم است. هم در حوزه شهرسازی و هم در حوزه مالی باید این سیستم پیاده سازی شود. باید کاری کنیم که کمترین خطا  را داشته باشیم و یا اصلاً خطایی نداشته باشیم.

وی به پیگیری هایش برای اجرای این سیستم در شهرداری در سالهای اخیر اشاره و تصریح کرد: خودم در دوره قبل، پنج شنبه ها تا دیروقت در دفتر آقای عبوری می نشستم و با آن شرکتی که از طریق فاوا انتخاب شده بود هماهنگی هایی انجام می دادم. نرم افزارش کامل و آماده شده بود اما ایراداتی به آن وارد بود. حتما مردم بهتر از ما می دانند که چرا با اجرای این طرح مقاومت می شود.

زلیکانی افزود: خواسته جدی ما از مجموعه شهرداری پیگیری موضوع سیستم یکپارچه شهری است چراکه درآمد شهرداری بسیار بالا می رود. خیلی وقت ها دخالت های بی مورد باعث می شود که ضوابط اجرا نشود. اجرای این طرح امکان هرگونه خطا، نفوذ و سفارش را می گیرد. تمام اطلاعات در دست یک نفر که شهردار باشد، هست و همزمان نظارت آنلاین 9 عضو شورای شهر و بقیه دستگاه های نظارتی هم پای کار می آید. در وصول عوارض و در پرداخت ها به راحتی می توانیم متوجه شویم که در شهرداری چه اتفاقاتی می افتد و جلوی هرگونه انحرافی به راحتی گرفته می شود.

وی نداشتن طرح جامع مطالعات ترافیکی برای شهر ساری را یکی دیگر از ایرادات اساسی این شهر بعنوان مرکز استان مازندران قلمداد کرد و اظهار داشت: ما در حوزه ترافیک کارهای بسیار زیادی را در شهر ساری انجام دادیم اما در قالب یک طرح بوده است. جاهایی که مشکل داشتند به صورت موضعی شناسایی کردیم و مطالعات روی آن انجام شد. اما قطعاً چیزی که مشکل ترافیکی را در درازمدت حل خواهد کرد و کاربردی نیز هست طرح جامع مطالعات ترافیکی می باشد که فواید بسیاری برای شهر ساری دارد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه از بسیاری از مواهب بودجه سنواتی کشور نمی توانیم استفاده کنیم، افزود: بسیاری از بدهکاری هایی که امروز دولت به شهرهای بزرگ دارد به واسطه هزینه هایی است که در حمل و نقل ریلی می کنند و دولت موظف به برگشت کلیه هزینه های این حوزه است. قطعاً ما تا زمانی که طرح جامع ترافیکی نداشته باشیم نمی توانیم حمل و نقل ریلی متناسب با جمعیت و وسعت ساری داشته باشیم.

وی بار دیگر وجود طرح جامع مدیریت پسماند در استان مازندران را مورد تأکید قرار داد و با ضروری خواندن آن تصریح کرد:  البته این وظیفه شهرداری نیست. کارگروه مدیریت پسماند شهرستان و استان باید پیگیری کنند. طرح جامع مدیریت پسماند باید تهیه شود. سلیقه ها باید کنار برود و یک خرد جمعی بر حُسن اجرای این کار نظارت می کند. خواهشم از استانداری محترم این است که این موضوع را واقعاً در دستور کارش قرار دهد. متأسفانه هنوز این طرح تهیه نشده و بی تردید بدون وجود این طرح نمی شود مشکل پسماند را حل کرد.

زلیکانی در خصوص ازدیاد نیرو در شهرداری و مسائل اخیر در خصوص تعدیل آنها نیز گفت: ما از مردم رأی گرفتیم و انتظارات آنها از ما زیاد است. با این حال سهم من از نیروی های وارد شده به شهرداری در سال 98 نزدیک به صفر است. در سال 97 هم تعدادی را معرفی کردم که همه را از آقای عبوری دستور گرفتم. به جرأت می گویم ما در بحث نیروی حجمی نسبت به سطح، در کشور اول هستیم.

وی با بیان اینکه از طرف دستگاه های نظارتی نامه هایی به شهرداری ساری ارسال شده و بر توقف روند ورود بی رویه نیرو به این نهاد تأکید شده است، گفت: از جمله این دستگاه ها سازمان بازرسی است که دیگر زیر بار مسئله ورود نیرو نمی رود. علی ایحال ما باید پیگیر موضوع باشیم تا راه حلی قانونی برای آن پیدا کنیم. پرداخت حدود 20 میلیارد تومان حقوق ماهانه پرسنل برای شهری مثل ساری کار آسانی نیست.

سید مسعود مدینه عضو شورای اسلامی شهر ساری:
شهردار اسامی سهم خواهان را به صورت رسمی اعلام کند

سید مسعود مدینه عضو شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه طی نطقی سوالاتی را از عباس رجبی شهردار ساری پرسید.

متن کامل نطق سید مسعود مدینه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر همکاران ارجمند در شورای اسلامی شهر ساری و اصحاب محترم رسانه عرض سلام دارم. هفته نیروی انتظامی را به تمام زحمتکشان این عرصه تبریک عرض می کنم. لازم می دانم نکاتی را عرض کنم.

در جلسه قبل شورا در خصوص شیوه تبدیل نیروهای شاغل در شهرداری و سازمان های تابعه به آقای رجبی تذکر لازم را داده بودم متأسفانه در روزهای اخیر شاهد ادامه این رفتار ناپسند بودیم و بر اساس ماده ۷۳ آیین ‌نامه شورا در راستای ایفای حقوق شهروندان از رئیس محترم شورا به صورت مکتوب خواستم که تذکر کتبی به آقای رجبی داده شود تا حرمت همشهریان و همکاران حفظ شود بر همین مبنا سوال بعدی از جناب آقای رجبی این است که اگر این نیروها مازاد بودند چگونه خواهر شما همچنان در سازمان فرهنگی و اجتماعی مشغول به کار است؟ نکند ایشان دارای ژن برتر است؟ جناب آقای رجبی گر حکم شود که مست گیرند؛ در شهر هرآنچه هست گیرند.

نکته دوم: اینکه در جلسه شورای کارگری عنوان کردید برای انتخاب افراد در مسئولیت‌ها سفارش کسی را نمی پذیرم اگر اینگونه است چگونه معاون فنی و عمرانی خود را از یک شهر دیگر و نهادی دیگر و بدون هیچ آشنایی قبلی در این سمت منصوب نموده اید. این انتصاب به سفارش چه کسی از بیرون مجموعه مدیریت شهری بوده است؟ دُم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟

نکته سوم: به نقل از آقای رجبی مصاحبه ای منتشر گردید و در آن اعلام شده اعضای شورا سهم خواهی را کنار بگذارند و به آبادانی کهن شهر ساری بپردازند. اگر واقعاً این حرف‌ها از قول شما صحت دارد پیشنهاد اول ما به شما این است که اسامی سهم خواهان را به صورت رسمی اعلام نمایید. اگر نمی توانید، صریحاً از بیان چنین حرف گزافی عذرخواهی کنید در این صورت ریاست محترم شورا در راستای حفظ حرمت این نهاد مردم سالار موظف است که از طریق مراجع ذیربط پیگیر چنین اقدام فاحشی باشد و اگر که انتشار چنین مطلبی از قول شما صحت ندارد، به سرعت نسبت به تکذیب آن اقدام نمایید.

نکته چهارم: در جایی میزان بدهی‌های شهرداری را عددی بالغ بر هزار و یکصد میلیارد تومان اعلام کردید اولاً آیا میزان بدهی اعلام شده از سوی شما به مفهوم بدهی مرکب است؟ یعنی به عنوان مثال شهرداری ساری به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است و همزمان پیمانکاران هم به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار می باشند آیا شما هر دو بدهی را مبنای محاسبه قرار دادید؟ حال اگر چنین است که از ریاست محترم شورا می خواهم آقای رجبی حداکثر ظرف مدت یک هفته میزان بدهی‌های شهرداری را به صورت تفکیک شده و دقیق با تمامی جزئیات به شورا ارسال نمایند. ثانیاً به یاد بیاوریم که در همین صحن شورا برای دفاع از برنامه‌های خود جهت تصدی سمت شهردار ساری صحبت از امید و آینده پروژه ها به میان آوردید آیا آن روز نمی‌دانستید بدهی شهرداری چقدر است؟ هزار و یکصد میلیارد تومان بدهی عنوان شده برابر با بودجه دو سال شهرداری ساری و سازمان‌های تابعه است شما با بیان این حرف می خواهید بگویید که اگر تا دو سال آینده در راستای وظایف خود و انتظارات مردم از شهرداری عملکرد مشهودی نداشتید، دلیلش هم این بدهی شهرداری است؟

جناب آقای بیجاربنه؛ گفته‌اید مدیران استانی و شهرستانی برابر ۱۰۰ میلیارد تومان به شهرداری کمک کرده اند اولاً اینکه نامه رسمی لیست ادارات و سازمان ها با جزئیات کمک ریالی آنها به تفکیک به شورا ارسال شود و ثانیاً این کمک ها را منطبق با کدام ردیف های بودجه ای دیده اید؟ همانطور که از بدهی‌های مجموعه شهرداری ساری به نهادهای دولتی و غیردولتی فرمودید میزان مطالبات شهرداری و در واقع میزان حساب بانکی که در حال حاضر در حساب شهرداری ساری موجود است را به اعضای محترم شورا اعلام کنید.

در آخر هم جناب آقای شمشیربند؛ گویا نامه‌ای از سوی شهرداری در خصوص معرفی مدیران جدید به مجموعه شورای شهر ارسال نموده اند. در جلسه گذشته نامه‌ای را خطاب به حضرتعالی در خصوص مدرک تحصیلی، وضعیت استخدامی، سابقه کاری در شهرداری و مصوبه هیئت مدیره شورای سازمان ها برای پرسنل سازمان ها را خواسته بودم. تاریخ اعلام وصول نامه را از طریق ریاست محترم اداری مجموعه شورا اعلام بفرمایید تا منتظر  پاسخ نامه خودمان باشیم.

مدینه همچنین در بخش پایانی جلسه از انتشار اخبار کذب به نقل از وی در شبکه های اجتماعی به شدت انتقاد کرد و گفت: همه اعضای شورا و اصحاب رسانه شاهد و ناظر بودند که بنده در جلسه هرگز نگفتم چرا شهردار ساری رقم بدهکاری را اعلام کرد بلکه سوالم این بود که آیا این میزان بدهی مرکب محاسبه شده است یا خیر؟ متأسفانه رسانه های کذاب اخبار را به گونه ای دیگر منعکس می کنند که این بار از حق خود می گذرم اما در صورت ادامه این روند از ریاست شورا می خواهم در این زمینه اقدام قانونی نماید. البته باید عنوان کنم که رسانه ها بعنوان رکن چهارم ما در توسعه شهر ساری به حساب می آیند و جایگاه اجتناب ناپذیری دارند.

کوروش یوسفی ساداتی عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری:
نرم افزار "ساحد" دغدغه های رانندگان تاکسی ساروی را برطرف خواهد کرد

کوروش یوسفی ساداتی عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری برون سپاری و هوشمندسازی را از دغدغه های اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری در سالهای اخیر خواند و گفت: نرم افزار تحت وب "ساحد" که مخفف سازماندهی الکترونیکی حمل و نقل بار و مسافر درون شهری است، برای سه هزار و شانزده راننده تاکسی شهر ساری طراحی شده است که می تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را کاهش دهد.

وی افزود: برنامه ریزی ها به گونه ای است که تا پایان سال 98 دیگر رانندگان تاکسی هیچ گونه مراجعه ای به سازمان حمل و نقل بار و مسافر نداشته باشند و تمام خدمات خود را به صورت غیر حضوری دریافت کنند.

نماینده شورای شهر در سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری همچنین به برشمردن برخی از ویژگی های خوب برنامه ساحد پرداخت و گفت: سطح دستیابی بالای سازمان حمل و نقل بار و مسافر به اطلاعات رانندگان، کاهش مراجعات و جلوگیری از اتلاف وقت رانندگان، ثبت تخلفات به صورت هوشمند، صدور و تمدید پروانه، استعلام الکتریکی جرائم و... از مزایای این برنامه است.

سید علی آقامیری عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری:
شهرداری باید به بودجه مصوب شورا بعنوان چراغ راه خود بیشتر توجه کند

سید علی آقامیری عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری در ابتدای صحبت هایش فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی را به پرسنل زحمتکش این نهاد تبریک گفت و اظهار داشت: در مدیریت شهری ما یک چراغ راه داریم به نام بودجه سالانه شهرداری که شورا در دی ماه و بهمن ماه هر سال آن را بررسی و به تصویب می رساند. متأسفانه در شهرداری به آن دقت نمی شود لذا درخواست من این است که شهرداری گزارشی از عملکرد شش ماهه اول سال 98 خود را به شورا ارائه دهد تا بدانیم میزان درآمد و هزینه چقدر بوده است.

وی به انتقاد از بی توجهی شهرداری به مصوبات شورا در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای روزمزد در این نهاد پرداخت و اذعان داشت: در زمان تصویب بودجه سال 98 شهرداری تبدیل وضعیت نیروهای روزمزد سازمان عمران و سیما، منظر و فضای سبز شهری در جلسه کمیسیون بودجه و حقوقی مصوب شد اما نه تنها این مورد محقق نشد بلکه نیروهای جدیدی وارد شدند تا حق آن نیروهایی روزمزد تضییع شود.

آقامیری به مراجعات متعدد نیروهای شهرداری مبنی بر اخراج شان از محل کار اشاره و تصریح کرد: در این زمینه باید به گونه ای عمل شود که نه حقی از کسی ضایع شود و نه اینکه به منافع شهر خدشه ای وارد بیاید.

قاسمی قاسمی عضو شورای اسلامی شهر ساری:
تعدیل نیرو بدون ضابطه و منطق قابل قبول نیست

قاسمی قاسمی عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه کل سطح محدوده شهر ساری ۳۵۱۷ هکتار می باشد که بر اساس طرح جامع شهر ساری به سه منطقه تقسیم شده و بیش از ۱۴ هزار هکتار نیز حریم شهر ساری است، گفت: همه مردم می‌دانند شهرداری ساری به بخشی از حریم که متصل به محدوده شهر است، خدمات دهی می کند که انتهای کوی شفا در بلوار خزر، انتهای کوی سیدالشهدا در بلوار فرح آباد و خیلی از قسمت هایی که در محدوده نیست از جمله آنهاست.

وی با بیان اینکه رفت و روب شهری در مناطق توسط شهرداری و از طریق سه شرکت انجام می شود، گفت: یکی از این شرکت ها با دستور شفاهی معاون اداری و مالی شهرداری و شهردار و در سال ۹۸ هم سرپرست شهرداری شرکت نیروی مازاد جذب کرد و جهت کار به شهرداری ارسال کرد. همه ما می دانیم شهرداری بدون اجازه آقای طاهری، فرزانه، عبوری و هر کسی که سمت شهرداری سمت شهردار و معاونتش را دارد یک نفر را در مناطق راه نمی دهد.

قاسمی که در پاسخ به اظهارات محمدی کیادهی که به عنوان نماینده شهرداری در جلسه حاضر بود، سخن می گفت، افزود: به نیروهای جدیدالورود بدون اذن و اجازه مسئولان شهرداری، میز و صندلی و ملزومات اداری نمی‌دهند، اثر انگشت شان را ثبت نمی کنند، فرم های حراستی پر نمی کنند، برای استعلام جهت سوء پیشینه نمی فرستند آن وقت شما به راحتی دارید از یک سری مسائل اداری شانه خالی می کنید که انگار همه اینهایی که اینجا هستند بی سوادند یا حداقل سیستم شهرداری را نمی شناسند.

وی خطاب به نماینده شهردار در جلسه گفت: اگر شرکت ها در انتخاب و بکارگیری نیروها مختار هستند، پس اگر سال بعد یکی از شرکت ها بیاید 400 نفر از نیروها را اخراج کند و ۴۰۰ نفر نیروی جدید به استخدام خود درآورد و به شهرداری معرفی کند، کدام یک از مسئولان شهرداری اجازه چنین کاری را می‌دهد؟

عضو شورای اسلامی شهر ساری ادامه داد: باز هم در ادامه بازی‌های سیاسی قبلی خودتان دارید با افکار مردم بازی می کنید. فرمودید که واحد تفصیلی را موظف کرده‌اند که سطح را افزایش بدهد مگر به همین راحتی است؟ هیچ کسی نمی تواند محدوده شهری را بدون طرح جامع افزایش بدهد.

وی با بیان اینکه نیروهای جدیدالورود شهرداری که تحت عنوان پشت لیستی از آنها یاد می شود میزان دریافتی حقوق ماهانه شان کمتر از 2 میلیون تومان بوده و تعدادی نیز هیچ حقوقی دریافت نکرده اند، گفت: بحث بعدی این است که اگر قرار بر ندادن حقوق بوده، اصلاً چرا این نیروها را وارد کردید ؟ چرا با آبروی آنها بازی کردید؟ چند نفر از این نیروها روی شغل خود حساب باز کرده اند و بر اساس آن ازدواج کردند، وام گرفتند، برای تک تک ریال های دریافتی حقوقشان برنامه ریزی کرده اند الان جواب این ها را چگونه خواهید داد؟ از اینها گذشته هرگونه تعدیل باید تابع منطق و ضابطه باشد.

قاسمی با طرح این پرسش از نماینده شهردار حاضر در جلسه گفت: چه کسی به شما اجازه داده که نیروهای پشت لیستی سالهای ۹۷ و ۹۸ را بیرون بیندازید؟ چه کسی گفته نیروهای منطقه ۳ اخراج شوند و مناطق یک و دو بمانند؟ اصلاً آنهایی که دم درب مناطق شهرداری ایستاده‌اند تحت عنوان نیروهای حراست و مانع از ورود این ها می شوند خودشان چطور جذب شهرداری شده اند؟

توضیحات محمدی کیادهی نماینده شهردار در خصوص تعدیل نیرو و میزان بدهی شهرداری ساری

محمدحسن محمدی کیادهی نماینده شهردار ساری نیز در این جلسه توضیحاتی را پیرامون دو موضوع تعدیل نیروها در شهرداری و میزان بدهی این نهاد ارائه داد.

محمدی کیادهی گفت: اینکه عنوان می شود شهرداری در حال تعدیل نیرو می باشد، عبارت صحیحی نیست و اصلاً این ارتباطی به شهرداری ندارد. شهرداری با شرکت هایی طرف قرارداد است و آنها کارگرانی دارند که جذب آنها بصورت حجمی است.

وی افزود: برخی از این شرکت ها تعداد بیشتری از حد معین شده نیرو جذب کردند که حال باید پاسخگوی نیروهای اضافی باشند.

نماینده شهردار ساری در خصوص میزان بدهی این نهاد که در روزهای اخیر از قول رجبی شهردار ساری در رسانه ها منتشر شده است گفت: مسئولان واحد مالی شهرداری در دو هفته اخیر بدهی ها را احصاء و این رقم را اعلام کردند با این حال میزان دقیق بدهی ها با جزئیات کامل آن به شورا ارسال خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ساری

    منبع خبر

    شورای شهر ساری

    شورای شهر ساری یک شورای شهر در شهر ساری می باشد

      نظرات