آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت آب و برق در حال...

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو با تاکید بر اینکه در پی تدوین آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت آب و برق هستیم، گفت: در آیین‌نامه مکانیزم‌های مناسبی برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده تا با ایجاد یک خط ویژه حمایتی بتوانیم به لحاظ مالی، فنی و... از آن‌ها حمایت کنیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی محمدصالح اولیا در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، با اشاره به رشد هفت برابری حضور شرکت‌های دانش بنیان در این رویداد بین‌المللی، ادامه داد: برخی از این شرکت‌ها به مرحله‌ای رسیده‌اند که وارد تجاری‌سازی و تولید شده و بخشی از صنعت آب و برق مشتری آن‌ها محسوب می‌شوند .

وی با تاکید بر اینکه برخی از این شرکت‌ها به موفقیت‌های تجاری بسیار خوبی رسیده‌اند، گفت: دستاوردهای ارائه شده در این شرکت‌ها به لحاظ تکنولوژیک قابل رقابت با محصولات خارجی است و در صورت ترویج و توسعه آن‌ها شاهد حضور این محصولات در بازارهای بین‌المللی خواهیم بود .

اولیا با اشاره به توسعه مناسب فناوری در عرصه صنعت آب و برق، افزود: به دلیل تحریم‌ها برخی از محصولات تکنولوژیک ما دارای توجیه اقتصادی شده است . همین امر موحب شده تا این شرکت‌ها ضمن حضور در بازار داخلی و یافتن مشتریان مناسب بخش خصوصی، در بخش دولتی و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو نیز محصولات آن‌ها مورد استفاده قرار بگیرد .

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو با تاکید بر اینکه در پی تدوین آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم، گفت: در آیین‌نامه مکانیزم‌های مناسبی برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده تا با ایجاد یک خط ویژه حمایتی بتوانیم به لحاظ مالی، فنی و... از آن‌ها حمایت کنیم .

وی تاکید کرد: با تدوین این آیین‌نامه ضمن حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، نیازهای صنعت آب و برق را نیز می‌توانیم از طریق شرکت‌های یاد شده تامین کرده و چه بسا محصولات قابل رقابت با تجهیزات خارجی را وارد صنعت آب و برق کنیم .

اولیا با اشاره به اینکه نفوذ فناوری پیشرفته در این حوزه به ارتقای بهره‌وری و کیفیت در صنعت آب و برق کمک خواهد کرد، ادامه داد: این آیین‌نامه مشمول تمامی شرکت‌های خواهد شد که درصدد تعامل با صنعت آب و برق و فروش محصولات خود به این بخش هستند .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یک شرکت می باشد

      نظرات