رسانه‌ها مروج الگوی مدیریت منابع آبی باشند

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای سمنان گفت : رسانه ها با تولید محتوای جذاب و اقناعی برای اطلاع رسانی و آموزش به مردم ، مروجان مدیریت صحیح منابع آب در این استان باشند .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای سمنان : ایرج حیدریان در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) مرکز سمنان به مناسب روز خبرنگار، افرود: رسانه‌ها با بازگویی طرح‌ها به شیوه‌ای جذاب، مردم را پیگیر چرایی مسایل می‌کنند که با پرسش و پاسخ بسیاری از ذهنیت‌ها در خصوص آن‌ها برطرف می‌شود .

وی با اشاره به اقلیم و محدودیت منابع آبی استان سمنان، بیان کرد: مدیریت مصرف آب با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در جامعه میسر می‌شود .

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان ادامه داد: برخی از افراد در جامعه با وجود کمبود منابع آبی، از آب آشامیدنی به شیوه‌ای غیرمتعارف مانند استخرها و باغ‌های کشاورزی استفاده می‌کنند و این منابع را به هدر می‌دهند .

وی فرهنگ‌سازی مصرف درست آب را اقدامی زمان‌بر برشمرد و خاطرنشان کرد: آشنایی مردم به ویژه کشاورزان با موضوع کم‌آبی و تبعات ناشی از آن برای جبران کسری ۱۵۰ میلیون مترمکعبی آب در استان سمنان ضرورت دارد .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان یادآور شد: این شرکت در سه افق کوتاه، میان مدت و بلندمدت در تقویت آبخوان‌ها و منابع زیرزمینی این استان گام های ارزشمندی برداشته است .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای سمنان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای سمنان

    شركت آب منطقه‌ای سمنان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات