196 میلیون متر مکعب صرفه جویی در مصرف آب

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: با نصب کنتورهای هوشمند به میزان 196 میلیون متر مکعب در برداشت از منابع آب زیرزمینی صرفه جویی شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی، "سید سعید پورجعفر" با اعلام این خبر اظهار داشت: تجهیز چاه های کشاورزی استان به کنتورهای هوشمند از سال 1385 و از محل اعتبارات طرح احیاء و تعادل بخشی آغاز گردیده و طی دو مرحله تعداد 1842 دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه های کشاورزی، صنعت و خدمات نصب شده است.

وی گفت:کالیبراسیون و انتقال حق آبه سالیانه این دسته از چاه ها مطابق با احجام مندرج در پروانه های بهره برداری ، عملیاتی شده و بازدید دوره ای و قرائت کنتورها توسط اکیپ های گشت و نظارت طی دو مرحله در سال صورت می پذیرد .

وی افزود: آغاز عملیات شارژ این کنتورها در دو ماه آخر سال انجام و کنترل های میدانی لازم نیز در جهت عملکرد بهینه آن ها در طول سال انجام می پذیرد.

پور جعفر با اشاره به اینکه از سال 1392 تا پایان سال 1397 با نصب کنتورهای هوشمند آب و برق، به میزان 196 میلیون متر مکعب صرفه جویی در برداشت از منابع آب زیرزمینی صورت گرفته است، خاطر نشان ساخت: نصب کنتور هوشمند بر روی 300 چاه باقیمانده استان در دستور کار این شرکت قرار گرفته و در صورت تامین اعتبارات لازم تاپایان سال آینده این چاه ها هم به کنتور هوشمندآب و برق مجهز خواهند شد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات