از ظرفیت‌ سمن‌ها در جهت اصلاح الگوی مصرف در کشور استفاده می‌شود

مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده با اشاره به نقش بانوان در اصلاح الگوی مصرف گفت: در راستای مدیریت مصرف در جامعه از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد به صورت جدی استفاده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد : مولود شیوا پیش از ظهر امروز در هفتمین همایش ردپای آب و رونمایی از طرح ملی آموزشی بانوی آب اظهار داشت: امور زنان و حانواده وزارت نیرو 5 ماموریت را در دستور کار خود قرار داده که بند اول آن مربوط به شناسایی زنان توانمند فعال در ادارات این وزارت در استانها است.

وی با بیان اینکه شناسایی با این هدف صورت می‌گیرد که در ظرفیت‌های استانی و مدیریت مورد استفاده قرار گیرند گفت: توان افزایی کارکنان وزارت نیرو یکی دیگر از اقداماتی است که در دست اقدام قرار گرفته و طرح‌های متعددی برای آن در نظر داریم.

مشاور وزیر نیرو در امور بانوان و خانواده افزود: چیزی که در این جمع ما را به اهداف وزارت نیرو نزدیک کرده بر اساس هدف سوم و چهارم وزیر نیرو در ابلاغ به دفتر امور زنان بوده گفت: افزایش توسعه گفت و گوی اجتماعی با زنان در حوزه مدیریت آب، غذا و انرژی است.

وی تصریح کرد: این بحث در راستای تامین پایدار آب، برق و غذای مردم پیش روی مردم قرار گرفته و اگر ما بخواهیم به هر یک از این حوزه‌ها توجه کنیم، باید همه ضلع‌های این مثلث را مورد توجه قرار دهیم.

شیوا با تاکید بر اینکه ما نمی‌توانیم به آب توجه داشته باشیم ولی به تامین غذا و یا انرژی بی‌تفاوت باشیم تصریح کرد: این حوزه‌ها، به صورت مستقیم با تاثیرگذاری زنان روبرو است.

مشاور وزیر نیرو در امور بانوان و خانواده خاطرنشان کرد: علت این موضوع این است که برنامه‌های تعریف شده در حوزه‌های آب و انرژی هم بر روی زنان اثرگذاری زیادی دارند و هم زنان می‌توانند بر این برنامه‌ها تاثیر گسترده‌ای بگذارند.

وی با بیان اینکه بند بعدی وزارت نیرو، مثل بسیاری از دفاتر و وظایف وزارت نیرو، استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد است گفت: طرح بانوی آب با هدایت و تجربه یک سمن در تبریز آغاز شد و پس از موفقیت استانی این طرح، تبدیل به یک کار ملی شد که به دنبال اجرای آن با قوت در کل کشور هستیم.

شیوا با بیان اینکه این طرح در استان‌ها با استفاده از ظرفیت سمن‌ها اجرا می‌وشد گتف: سال گذشته هم طرحی با عنوان روشنا در استان‌های مختلف کشور اجرایی شد و اقدامات بسیار خوبی هم در این حوزه به مرحله اجرا رسید.

مشاور وزیر نیرو در امور بانوان و خانواده ادامه داد: این ظرفیت، حضور و وظیفه اجتماعی که به عهده ما به عنوان یک عضو و شهروند قرار گرفته را همه می‌شناسیم و به آن احترام ویژه‌ای داریم.

وی خاطرنشان کرد: تحکیم بنیان خانواده را بند آخری دانست که وزیر نیرو در ابلاغ خود به دفتر امور بانوان و خانواده این وزارتخانه ابلاغ کرده و با توجه به اهمیتی که اجرای این بند در جامعه دارد، به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان یزد

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان یزد

    شرکت آب و فاضلاب استان یزد

    شرکت آب و فاضلاب استان یزد یک شرکت در شهر یزد می باشد

      نظرات