بيست و هفتمين همايش ايمني برق منطقه اي اصفهان برگزار شد

بيست و هفتمين همايش ايمني برق منطقه اي اصفهان برگزار شد

بيست و هفتمين همايش ايمني برق منطقه اي اصفهان برگزار شد

بيست و هفتمین همايش ايمني برق منطقه اي  اصفهان با هدف ارتقاي سطح كيفي فعاليت ها ، افزايش ايمني فردي ، تجهيزاتي و سازماني در پستهاي فوق توزيع و انتقال  با حضور بیش از 500 نفراز مديران ،كارشناسان و كاركنان ايستگاههاي فوق توزيع و انتقال  در سالن  همايش هاي نيروگاه اصفهان  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي برق منطقه اي اصفهان در اين همايش ، مهندس رسول موسي رضايي مديرعامل اين شركت با ارائه سخناني گفت: مسئله ایمنی ، سلامتی و حفظ دارایها که بالاترین و اصلی ترین دارایی سازمان  نیز به حق نیروی انسانی است باید در رأس امور قرارگیرد .

مدیرعامل برق منطقه ای اصفهان افزود: همکاران باید تلاش کنند  تنور ایمنی همیشه گرم بوده و  ایمنی  و رعایت اصول آن باید در زندگی همه افراد ساری و جاری باشد چراکه این مسئله بسیار مهم وقابل توجه است .

مهندس موسی رضایی ادامه داد : طی 2 سال گذشته ما خوشبختانه هیچگونه حادثه ای نداشته ایم و جای شکر دارد .

وی افزود : منشأ بسیاری از حوادث غرور بیجا ، عدم توجه به دستور العملهای ایمنی در صنعت برق بوده و با تحلیل حوادث گذشته در این همایش می توان به آموزش افراد پرداخت و از حوادث ناخواسته جلوگیری نمود .

موسی رضایی گفت : همکاران باید با استفاده از تجهیزات ایمنی و رعایت نکات ایمنی و همچنین خرید تجهیزات ایمنی با کیفیت خوب این مهم را سرلوحه کارخود قراردهند .

در ادامه دکتر میرزایی معاون علمی قطب مهندسی بهداشت حرفه ای کشور با ارائه سخنانی در خصوص اهمیت جایگاه ایمنی در دین و کتاب آسمانی ما و همچنین در زندگی روز مره گفت : در قرآن مکررا در حفظ زندگی و جان افراد تأکید شده و با توجه به نکات کوچک می توان از بسیاری از حوادث در کار و حتی زندگی نیز جلوگیری نمود .

دکتر میرزایی افزود : حادثه موجب  خسارتهای زیادی برای سازمانها می شود و با بررسی که توسط دانشمندان و فعالین این عرصه انجام شده   88 درصد از حوادث از خطای افراد و رفتار نا  ایمن انسان است 10  درصد ناشی از سایر عوامل و 2  درصد آن تقدیر الهی است .

معاون علمی قطب مهندسی بهداشت حرفه ای کشور با تحلیل آمار فوق گفت : انسان به تنهایی موجب بروز 90 درصد حوادث شده و دلیل اصلی آن هم فقدان دانش و به روز نشدن آموزش افراد است .

وی اذعان داشت : امروزه عقیده بر این است که ایمنی  اولویت نیست بلکه ارزش است و باید در تمام فعالیتهای روز مره با ایجاد بستر فرهنگ ایمنی از حوادث جلوگیری کرد .

دکتر میرزایی در پایان  تأکید کرد  :  با توجه به  محیط کار پرخطری که در صنعت  برق وجود دارد . تنها خود  افراد و  در واقع نیروی انسانی است که باید مراقب خود باشد و در هنگام کار در محیط برقدار و پر خطر با رعایت اصول ایمنی از حادثه جلوگیری نماید .

شایان ذکر است:در اين همايش تعداد 17مقاله توسط همکاران به دبیرخانه همایش ارسال شد که از بین آنها 2 مقاله به صورت سخنرانی و 3 مقاله به صورت پوستر ارائه گردید همچنین یک ایستگاه انتقال و دو ایستگاه فوق توزیع به عنوان ایستگاههای برتر ایمنی معرفی گردیدند.

در پايان همايش نیز پس از اهداي لوح هاي تقدير و جايزه  به همكاران كارشناس ، رئيس اداره ، اپراتور و نگهبان نمونه ايمني ، ايستگاههاي نمونه ايمني ومقالات برتر در زمينه ايمني در حوزه مدیریت دانش نیز با معرفی بیشترین دانش پذیرفته شده، بیشترین دانش ارائه شده،بالاترین مشارکت و برترین پیشنهاد از لحاظ ارزش افزوده از این همکاران نیز به نحو شایسته تقدیر شد ودر پایان نیز جلسه پرسش و پاسخ با حضور مديرعامل و معاونين و مديران حوزه منابع انساني برگزار و به سئوالات پاسخ داده شد.


خبرنگار: رضا عارضی

لینک اصل خبر در سایت شرکت برق منطقه ای اصفهان

    منبع خبر

    شرکت برق منطقه ای اصفهان

    شرکت برق منطقه ای اصفهان

    شرکت برق منطقه ای اصفهان یک شرکت در شهر اصفهان می باشد

      نظرات