کنفرانس ملی پدافند غیرعامل با رویکرد حفاظت از زیر ساخت های حیاتی کشور  CIP

کنفرانس ملی پدافند غیرعامل با رویکرد حفاظت از زیر ساخت های حیاتی کشور CIP

کنفرانس ملی پدافند غیرعامل با رویکرد حفاظت از زیر ساخت های حیاتی کشور CIP در تاریخ ۵ اسفند ۱۳۹۸ تا ۶ اسفند ۱۳۹۸ توسط انجمن علمی پدافند غیرعامل و تحت حمایت سیویلیکا در شهر تهران برگزار می شود.با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید.

حوزه های تحت پوشش: مهندسی عمران (عمومی)
برگزار کننده: انجمن علمی پدافند غیرعامل
سایر برگزار کنندگان: تحت حمایت سیویلیکا
شهر برگزاری: تهران

پژوهش و ارائه اسناد علمی معتبر که در جوامع علمی تحت عنوان مقالات علمی از آن یاد می شود رکن اساسی حیات دانشگاه ها و مؤسسات علمی کشور می باشد که در اکثر کشورهای توسعه یافته جهان این مهم با جهت دهی به سمت زمینه های مورد نیاز هر جامعه، مقدمات توسعه آن تمدن را در حال و آینده فراهم می نماید.

کشور عزیز ما ایران نیز پس از انقلاب شکوهمند اسلامی و با رهنمودهای امام امت (ره) و مقام معظم رهبری همواره در این عرصه ها سرآمد بوده و انشاا... باقی خواهد ماند. ارتقاء روزافزون ﺗﻮﻟﻴﺪات ﻋﻠﻤﻲ ﻛﺸﻮر ﻧﺸﺎن دهنده ﺟﺎﻳﮕﺎه رﻓﻴﻊ پژوهشگران اﻳﺮاﻧﻲ در ارائه راه حل به چالش‌های ﻋﻠﻤﻲ ﺟﻬﺎن است. از ﻃﺮﻓﻲ ﻣﻴﺰان ارائه نتایج پژوهش‌های ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺷﺪه در اﻳﺮان می‌بایست بمنظور رقابت با سطح جهانی افزایش یابد. جهت تولید دانش علمی‌ و فنی هماهنگ با نیاز‌های جامعه مهندسی و تحولات رشته‌های مرتبط، مهندسین و پژوهشگران قلمرو مهندسی‌ می بایست اهتمام بیشتری داشته باشند. در این میان، پدافند غیرعامل  به واسطه اثرگذاری متقابل در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می تواند نقش مهمی ایفا کند. در این راستا، برگزاری کنفرانس های ملی و بین المللی در زمینه پدافند غیرعامل،  می‌تواند در راستای نشر این یافته‌ها و ارایه راهکارهای تخصصی و علمی برای چالش‌های موجود کشور، گامی مؤثر برداشته و بستر مناسبی برای ارائه، نقد و بررسی آخرین دست آوردهای علمی و صنعتی فراهم آورد. کنفرانس‌های ملی‌ با برخورداری از حمایت دانشگاه های کشور، گردهمایی‌های مناسبی برای گسترش و تبادل اندیشه‌های ملی‌  در کشور به شمار می روند. یکی از مهمترین اهداف برگزاری کنفرانس های علمی، برقراری ارتباط مداوم دانشگاه ها جهت تحقق برنامه‌های کلان کشور است. از سوی دیگر، تبادل تجربه‌های پژوهشگران  این مرز و بوم با تخصص‌های گوناگون از دیگر مزایای کنفرانس‌های پدافند غیر عامل می باشد.

از این رو درصدد برآمدیم تا با برگزاری این کنفرانس در سطح ملی، ضمن گردهم آوردن تمامی دانشگاه های کشور از طریق مشارکت و هم اندیشی در آن، کنفرانسی معتبر با لحاظ نمودن تمامی پارامترهای استاندارد  ارائه نماییم. در این کنفرانس تخصصی که به صورت دوره ای و زنجیره وار برگزار خواهد شد، در زمینه مورد نظر افرادی متخصص با مهارت ها و تخصص های متفاوت اما دارای علاقه و دغدغه های مشترک که به منظور آموزش و یادگیری دور هم جمع می‌شوند، با هدف تقویت مهارت های افراد شرکت کننده دستاوردهایشان را در معرض تبادل قرار می دهند. با توجه به اهمیت پیشرفت های علمی  و تأثیرگذاری قابل توجه کنفرانس در تمامی جهات، قصد برگزاری این مهم با سطح کیفی بالا با توجه به شرایط کنونی می باشد.

اهداف کنفرانس:

- تبادل اطلاعات کارشناسان و پژوهشگران و علاقمندان

- آشنایی با دستاوردهای جدید در رشته ی پدافند غیر عامل بخصوص حفاظت از زیر ساخت ها ی حیاتی

- آشنایی با شخصیت های برتر در گرایش‏های مختلف پدافند غیر عامل و برقراری ارتباط با اساتید برجسته

- برگزاری کارگاه های  بحث و گفتگو پیرامون مباحث روز

- ارتقاء بنیه علمی و پژوهشی جامعه پدافند غیر عامل

-  ارتباط با صنعت و دانشگاه ها

- آشنایی با اولویت های حفاظت از زیر ساخت ها حیاتی

محورهای کنفرانس:

  • مبانی نظری زیر ساخت های حیاتی حوزه های مختلف پدافندغیرعامل
  • مصون سازی زیر ساخت های حیاتی حوزه های مختلف پدافندغیرعامل
  • چرخه اقدامات و فرآیندهای در زیر ساخت های حیاتی حوزه های مختلف پدافندغیرعامل
  • انواع تهدیدات در زیر ساخت های حیاتی حوزه های مختلف پدافندغیرعامل
  • تاب آوری  زیر ساخت های حیاتی کشور در برابر انواع تهدیدات
  • وابستگی متقابل در زیر ساخت های حیاتی
  • مصون سازی زیر ساخت های هوشمند
  • مدیریت و فرماندهی  آسیب ها و تهدیدات بر زیر ساخت ها
  • بازسازی و بازتوانی و مقاوم سازی زیر ساخت ها
لینک اصل خبر در سایت سیویلیکا

    منبع خبر

    سیویلیکا

    سیویلیکا

    ناشر تخصصی مقالات علمی کشور

      نظرات