اولین کنفرانس ملی فناوری های نوین در مهندسی عمران

اولین کنفرانس ملی فناوری های نوین در مهندسی عمران

اولین کنفرانس ملی فناوری های نوین در مهندسی عمران در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس و تحت حمایت سیویلیکا در شهر گنبد کاووس برگزار می شود.با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید.

حوزه های تحت پوشش: مهندسی عمران و سازه ، مهندسی سازه ، مهندسی عمران (عمومی)
برگزار کننده: دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس
سایر برگزار کنندگان: تحت حمایت سیویلیکا
شهر برگزاری: گنبد کاووس

امروزه با توجه به روند افزایش ساخت و سازه ضرورت معرفی و استفاده از فناوری های نوین در صنعت ساختمان و سازه های عمرانی کشور بیشتر از گدشته احساس می شود.  در این راستا، ارتقای سطح علمی و تخصصی جامعه مهندسی کشور و آشنایی با سیستم های و فناوری های نوین امری اجتناب نا پذیر است. پیدایش و ظهور فناوری های نوین می تواند روند ساخت را بهبود ببخشد و می تواند منجر به حل بسیاری از مشکلات کشور در حیطه ساخت و ساز شود. از این رو، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبد کاووس با همکاری برخی از دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی اقدام به برگزاری اولین کنفرانس ملی فناوری های نوین در مهندسی عمران نموده است.

محورهای همایش:


1) مهندسی عمران
آسیب سازی و مقاوم سازی سازه ها- روش های عددی در مهندسی عمران- فناوری های نوین در مهندسی عمران- مدیریت ساخت، مهندسی زلزله و دینامیک سازه ها- مهندسی سازه های هیدرولیکی و دریایی- مهندسی و مدیریت منابع آب- نقشه برداری، ژئودزی و ژئوماتیک- سازه های بتنی و فولادی- مهندسی راه، حمل و نقل و ترافیک- مهندسی محیط زیست و توسعه پایدار.

2) عمران و توسعه پایدار شهری
مهندسی عمران و توسعه پایدار- برنامه ریزی، مدیریت و طراحی شهری- حمل و نقل و زیرساخت های شهری- شهرسازی و توسعه شهری پایدار.

3) مصالح و سازه های نوین در مهندسی عمران
فناوری های نوین در صنعتی سازی ساختمان- یافته های جدید در تحلیل، طراحی و اجرای سازه های سبک- سیستم های سازه ای، اعضا و یا اتصالات نوین در ساختمان- روش ها و یا مصالح جدید در مقاوم سازی سازه ها- کاربردهای نوین مصالح و قطعات سبک در مهندسی عمران- تولید و کاربرد بتن های ویژه.

4) مهندسی ساخت و ارزیابی پروژه های عمرانی
نقش مدیریت پروژه در تامین شاخصه های کمی و کیفی اجرای پروژه های عمرانی- ارزیابی آسیب پذیری و روش های بهسازی، مقاوم سازی، تعمیر و تقویت سازه ها- ارزیابی روش های مختلف احداث سازه های بتنی و فولادی- مهندسی ارزش در پروژه های عمرانی.

5) فناوری های نوین در ساخت و ساز شهری
کاربرد فناوری های نوین در بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری.

6) کاربرد فناوری های نوین در صنعت ساختمان
مشکلات پیش رو ، تجربیات کشورهای پیشرفته و صنعتی- کاربرد فناوری ها نوین در هوشمند سازی ساختمان- ساختمان های هوشمند- کاربرد فناوری های نوین در ساختمان های شهری.

7) اقلیم ساختمان و بهینه سازی مصرف انرژی
راهکارهای نوین در مهندسی ساختمان جهت مقابله با اثرات منفی تغییرات اقلیمی در جهت کاهش مصرف انرژی- چگونگی نقش مهندسان طراح اعم از معماری، عمران و تاسیسات در جهت بهره گیری بیشتر از منابع انرژی اقلیمی در منظقه در جهت طراحی بهنیه ساختمان.

8) مهندسی زلزله، سازه و ژئوتکنیک
آسیب پذیری و بهسازی لرزه ای، راهکارهای به صرفه اقتصادی در بهسازی لرزه های سازه ها- سیستم های هوشمند و هشدار سریع زلزله- بافت شهری در مناطق زلزله خیز.

9) مهندسی تخریب در صنعت ساختمان
انواع روش ها و تکنیک های تخریب ساختمان ها وسازه ها- مبانی و اصول مهندسی تخریب، مدیریت و نظارت تخریب.

لینک اصل خبر در سایت سیویلیکا

    منبع خبر

    سیویلیکا

    سیویلیکا

    ناشر تخصصی مقالات علمی کشور

      نظرات