مراسم گراميداشت هفته دفاع مقدس در نيروگاه قم برگزار گرديد

مراسم گراميداشت هفته دفاع مقدس در نيروگاه قم برگزار گرديد

در اين مراسم سرهنگ مرتاضي ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس خود را مديون شهدا و امام شهدا دانست و گفت: اگر امروز مي‌بينيم جمهوري اسلامي ايران با قدرت به پيش مي‌رود و يک طرف از معادلات زمانه شده به برکت خون شهداست.

وي گفت: در 22 بهمن ماه 57 که انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد، اين پيروزي يک سرآمد و جريان و جان تازه‌اي به انقلابيون داد اما بلافاصله بعد از پيروزي، تهديدات شمن آغاز و ترورهاي زيادي انجام دادند که اولين نفر، شهيد مطهري بوده که مغز متفکر انقلاب و بازوي اصلي امام(ره) در جريان انقلاب اسلامي بودند و بعد از آن شهيد مفتح، کسي که سازنده فکر در جريان دانشجويي بود و بعد از آن فرماندهان و تهديدات داخلي بود که به لطف خداوند نتوانستند حرکت انقلاب اسلامي را متوقف کنند.

در ادامه اين تهديدات آغاز جنگ تحميلي بود به طوري که يک قدرت طلب به نام صدام را جلو ايران قرار دادند و در اين زمان ما در تمام نقاط ايران حوادث طوفاني را داشتيم که هر کدام از آنها مي‌توانست يک نظام برپا را دچار فروپاشي و سقوط کند چه برسد به انقلاب اسلامي که نظام نوپا بود و اينکه گفته بودند سه روزه تهران را به تصرف در خواهيم آورد بي‌مورد نبوده، اما آنچه باعث شد که اين اتفاق رقم نخورد، مقاومت مردم، عشق به امام، عشق به نظام و اسلام، فرمان برداري از مقام ولايت و در آرزوي شهادت به سر بردن بود.

سرهنگ مرتاضي در ادامه گفت: بسياري از کشورها در جنگ هشت ساله بر عليه ايران به صدام کمک مي‌کردند و ما از ده‌ها کشور در اردوگاه‌هاي خود اسير داشتيم.

ما در جنگ براي تأمين موشک و ابزار آلات جنگي مشکلات بسياري داشتيم اما امروزه با همت و تلاش جوانان و متخصصان اين مرز و بوم توانستيم پيشرفته‌ترين ابزار جنگي را بسازيم و موفق شديم با جنگ افزار کاملاً بومي، پهپاد آمريکايي را بر فراز مرزهاي کشورمان سرنگون کنيم که همه دنيا متعجب از اين قدرت هستند.

سرهنگ مرتاضي از اينکه در ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي يکي از محافظان حضرت امام خميني(ره) بودند بسيار خوشحال و با بيان خاطره‌اي از ايشان به سخنان خود پايان دادند.

لینک اصل خبر در سایت نیروگاه سیکل ترکیبی قم

    منبع خبر

    نیروگاه سیکل ترکیبی قم

    نیروگاه سیکل ترکیبی قم

    نیروگاه سیکل ترکیبی قم یک شرکت در شهر قم می باشد

      نظرات