مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان: زلزله های بامداد امروز  غرب گلستان خسارتی در پی نداشته است

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان: زلزله های بامداد امروز غرب گلستان خسارتی در پی نداشته است

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان: زلزله های بامداد امروز  غرب گلستان خسارتی در پی نداشته است

مدیر کل اداره کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی، زلزله 4.1  ریشتری بامداد امروز در شهر بندرگز و نوکنده خسارتی در پی نداشته است.
سیدرضا قادری مدیر کل مدیرت بحران استان اظهار کرد: این زمین‌لرزه راس ساعت 1:28 بامداد امروز شنبه در مقیاس 4.1 درجه ریشتر در  12  کیلومتری شهر بنرگز و 9 کیلومتری شهر نوکنده به وقوع پیوست که البته شدت آن برای شهروندان بندرگز و نوکنده محسوس بوده است.
وی خاطرنشان کرد: این زلزله در عمق 4 کیلومتری زمین و در طول جغرافیایی 53095 شرقی و عرض جغرافیایی 36066 شمالی روی داده است.
قادری با اشاره به سابقه وقوع زلزله‌های متعدد در این استان شمالی افزود:  در سال اخیر ده‌ها زلزله با شدت‌ یک و تیم ریشتر تا بیش از چهار ریشتر استان را تحت تاثیر قرار داد که البته خوشبختانه خسارتی به استان وارد نکرد.
اکثر مناطق گلستان مستعد زلزله است/با آموزش همگانی جامعه را برای مقابله با زلزله آماده کنیم

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به زلزله‌خیزی استان اذعان کرد: سوابق تاریخی زلزله در گلستان نشان ‌می‌دهد این منطقه از مناطق مستعد برای وقوع زلزله‎های متعدد است و باید این موضوع را بسیار جدی گرفت.
وی یادآور شد: بهترین راه روبه‌رو شدن با چنین پدیده‌ای در استان، پیش‌بینی راهکارهای مقابله با این پدیده است که از معبر حوزه آموزش و تمرین در  چرخه‌های پیشگیری و مقابله می‌گذرد.
وی تصریح کرد: آماده‌سازی جامعه از طریق برنامه‌های آموزش همگانی می‌تواند، ضمن ایمن‌سازی جامعه انسانی شرایط بهتری برای مواجهه آنان با چنین پدیده‌ای مهیب و مخرب مهیا سازد.
قادری اضافه کرد: باید ضمن حفظ دغدغه و آمادگی لازم، بیش از گذشته به موضوع پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی ناشی از زلزله توجه و به شکل جدی و عملی، تدابیری را اتخاذ کرد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استانداری گلستان

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استانداری گلستان

    اداره کل مدیریت بحران استانداری گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات