هواشناسی

هواشناسی

اطلاعیه  اداره کل مدیریت بحران استان

براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، از اواسط روز جمعه 98/6/29  تا اواسط روز شنبه 98/6/30  بدلیل شکل گیری جریانات گرم جنوبی و بدنبال آن افزایش دما در دامنه ها و ارتفاعات استان وزش بادگرم گاهی نسبتا شدید را در سطح استان شاهد خواهیم بود.

از اواخر روز شنبه تا پایان روز یکشنبه 98/6/31  ابرناکی بتدریج از سمت غرب استان وزش باد نسبتا شدید شمالی، کاهش تدریجی و محسوس دما، بارش باران، رعد و برق و طوفانی شدن دریا را خواهیم داشت.

لازم به ذکر است روزهای دوشنبه و سه شنبه ضمن ماندگاری هوای سرد، بارش ها بصورت پراکنده ادامه خواهد داشت.

لذا به کلیه هم استانی های عزیز و مسافرین محترم توصیه می گردد :

  1. از مسافران محترم تقاضا می شود از روشن نمودن آتش در جنگل ها و مراتع جدا خودداری نمایند. درصورت روشن نمودن آتش قبل از ترک محل نسبت به خاموش نمودن کامل آتش اطمینان حاصل نمایند.
  2. درهنگام تردد درمحورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان بخصوص درهنگام شب و بارندگی، ضمن رعایت نکات ایمنی وکسب اطلاعات از مسیر ، طی طریق نمایند.
  3. ازتردد در بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها  در زمان بارندگی خودداری نموده و احتیاط لازم را بعمل آورند.
  4. دامداران و ساکنین بومی در هنگام وقوع رگبار و رعد و برق نکات احتیاطی و ایمنی را رعایت نموده و دامهای خود را بدور از حاشیه رودخانه ها و دهانه مسیل ها و در مناطق امن نگهداری نمایند .
  5. با توجه به پیش بینی رگبار و رعد و برق پراکنده در استان از برپایی چادر ، کوه پیمایی ، طبیعت گردی و تردد در مسیل ها ، ارتفاعات و فضاهای باز جداً خودداری گردد .
  6. شهرداران و دهیاران محترم ، بدلیل پیش بینی بارش های رگباری و جلوگیری از آبگرفتگی معابر عمومی در سطح شهر و روستا، تمهیدات و اقدامات لازم را در این خصوص بعمل آورند .
  7. به کلیه نیروهای امدادی و خدماتی توصیه می گردد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی ، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته را داشته باشند .
لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استان مازندران

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استان مازندران

    اداره کل مدیریت بحران استان مازندران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات