‌محل احداث ایستگاه راه‌آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد جانمایی و تصویب شد

‌محل احداث ایستگاه راه‌آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد جانمایی و تصویب شد

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی پس از بررسی‌های کارشناسی با ۲ نقطه از ۷ محل پیشنهادی به منظور احداث ایستگاه راه‌آهن مبارکه سفیددشت شهرکرد موافقت کرد .

عباسی تصریح کرد:‌ کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش و محیط زیست چهارمحال و بختیاری در نهایت با احداث ایستگاه راه‌آهن مبارکه سفیددشت شهرکرد در محل میدان قمر بنی‌هاشم (ع) واقع در ورودی شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری و فاز چهارم این طرح به طول ۱۲ کیلومتر موافقت کردند .

وی یادآور شد:‌ مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار به منظور تسریع در روند اجرایی احداث ایستگاه راه‌آهن مبارکه سفیددشت شهرکرد و فاز چهارم آن به طول ۱۲ کیلومتر هرچه سریع‌تر انجام خواهد شد .

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: محل مصوب برای احداث ایستگاه راه‌آهن مبارکه سفیددشت شهرکرد به داخل شهر نزدیک است و می‌تواند خدمات باری و مسافری بیشتر و بهتری را در ساعات مختلف شبانه‌روز به مردم تمامی نقاط استان ارائه دهد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هیچ فرماندار، مدیرکل و یا مسئول دستگاه اجرایی در چهارمحال و بختیاری حق ندارد روند سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را کْند و یا متوقف کند .

عباسی همچنین تاکید کرد: براساس تصمیم هیات دولت تعداد کارگروه‌ها با هدف انسجام بخشی از ۱۳ به ۴ مورد تجمیع شد و کاهش یافت .

وی یادآور شد: در این راستا اعضای هر کدام از کارگروه‌ها می‌توانند اعضای مورد نیاز را به دبیرخانه پیشنهاد دهند .

عباسی اظهار داشت:‌ در این صورت اعضای گروه‌های کاری زیرمجموعه کارگروه‌ها می‌توانند قبل از تصویب نهایی، از محل مورد نظر طرح‌ها بازدید داشته باشند و نظرات کارشناسی و علمی خود را ارائه کنند .

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری و دبیر کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش و محیط زیست استان نیز گفت:‌ در این نشست ۱۲ طرح سرمایه‌گذاری توسعه‌ای در بخش‌های مختلف این استان ارائه شد .

داریوش حسینی تاکید کرد: از این تعداد ۱۱ طرح تصویب و یک طرح برای بررسی بیشتر به بازدید میدانی و ارائه در نشست بعدی کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش و محیط زیست چهارمحال و بختیاری موکول شد .

وی افزود: طرح‌های تصویب شده در این کارگروه شامل محل احداث احداث ایستگاه راه‌آهن مبارکه سفیددشت شهرکرد، منظومه توسعه روستایی و احداث ۲ مجتمع خدماتی در شهرستان بروجن و همچنین ۷ طرح دامپروری و کشاورزی است .

حسینی تصریح کرد: اعضای کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش و محیط زیست چهارمحال و بختیاری تصویب یک طرح دامپروری را مشروط به بازدید میدانی و ارائه در نشست بعدی این کارگروه اعلام کردند .

مدیر کل راه و شهرسازی گفت : اجرای خط راه‌آهن مبارکه سفیددشت شهرکرد در ۲ مرحله پیش بینی‌شده که فاز نخست آن شامل اتصال راه‌آهن چهارمحال و بختیاری به خط ریل مبارکه اصفهان از طریق ایستگاه "حسن‌آباد" و فاز دوم شامل راه‌آهن " اصفهان شهرکرد اهواز" است . طول این خط ریلی از ایستگاه "حسن‌آباد" شهرکرد" ۹۷ کیلومتر پیش‌بینی شده که در کیلومتر ۱۳ به محور ارتباطی "زرین‌شهر سفیددشت" متصل می‌شود .

حسینی افزود :در مسیر عبور این خط راه‌آهن و در محل گردنه "بیدکان" ۲ تونل به طول ۵.۸ کیلومتر احداث می شود و حداکثر سرعت قطار در این خط آهن برای قطار مسافربری ۲۲۰ کیلومتر و برای قطار باری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است .

حسینی تصریح کرد: با اجرای پروژه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری، تحول بزرگی در جابجایی و حمل و نقل ریلی مسافر و کالا، بین استان‌های بزرگ و صنعتی کشور رخ می‌دهد و فاصله استان‌های جنوبی تا مرکز کشور حدود ۵۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود .

مدیر کل راه و شهرسازی گفت : حدود ۲۰۰ دستگاه پل کوچک و ۴ دستگاه تونل در مسیر راه‌آهن چهارمحال و بختیاری اجرا و در مسیر قطعه دوم این پروژه، یک تونل به طول ۶۲۰ متر حفر خواهد شد . با راه‌اندازی این خط ریلی ۷۵ میلیون تن بار از فلات مرکزی ایران به بنادر جنوبی منتقل و مسیر فلات مرکزی به بنادر جنوبی کشور ۴۷۰ کیلومتر کمتر می‌شود .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى

    اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات