تولید 1480واحد مسکونی در طرح اقدام ملی

تولید 1480واحد مسکونی در طرح اقدام ملی

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری با اشاره به وضعیت مسکن در استان قم، اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات این اداره در حوزه مسکن بحث مسکن مهر است .

وی ادامه داد: این طرح در استان قم با حجم عظیمی شروع شد و امروز در مراحل پایانی این طرح هستیم و امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد .

تنها190 واحد مسکن مهر ناتمام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اینکه حدود 43 هزار واحد مسکن مهر در استان قم سیاستگذاری و اجرا شد، گفت: امروز تنها یک تعاونی است که واحدهای تحویل داده نشده دارد و از تعداد 256 واحد 190 واحد آن بصورت ناتمام است که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد .

وی بیان داشت: بعد از اینکه مسکن مهر به اتمام رسید وزارت خانه سیاست جدیدی را شروع کرد و آن هم طرح اقدام ملی بود تا بتوانیم تولید مسکن در استان را داشته باشیم .

صبوری عنوان داشت: اداره کل راه و شهرسازی زمین را در اختیار اداره کل بنیاد مسکن قرار می دهد و آن ها هم شروع به ساخت مسکن و در نهایت به افراد واجد شرایط تحویل می دهند .


تولید 180واحد در مرحله اول طرح اقدام ملی

وی افزود: در مر حله اول زمینی به متراژ 11 هزار متر مربع که استعداد 180 واحد مسکونی را دارد در محدود پردیسان در اختیار اداره کل بنیاد مسکن قرار گرفت و براساس پیش بینی ها تا سال 1400 این واحد ها در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت .

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم تصریح کرد: سه مورد دیگر هم از این اراضی در محدوده پردیسان شناسایی شده و در حال پیگیری برای واگذاری به بنیاد مسکن هست و در تلاشیم تا چند هفته آینده واگذاری صورت بگیرد .

وی گفت: یکی از این اراضی 16هکتار با استعداد 800 واحد آپارتمانی و زمینی هایی با متراژ 18هزار متر و یک هکتار با استعداد 600 واحد مسکونی درآینده به بنیاد تحویل خواهد شد .


تولید 1480واحد در طرح اقدام ملی

صبوری با اشاره به اینکه در کل در طرح اقدام ملی 1480واحد مسکن تولید خواهد شد، گفت:  به جهت تعادل سازی در بازار مسکن هفت پروژه مشارکتی با استعداد 700 واحد مسکونی هم پیش بینی شده است .
وی بیان دشت: توافقنامه ای هم بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع برای تامین مسکن نیروهای مسلح بسته شده است .


600 واحد مسکن مهر مشکل قضایی دارند

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به مشکلات قضایی برخی واحدهای مسکن مهر، گفت: حدود 600 واحد مسکن مهر دارای مشکلات قضایی هستند که به محض حل شدن این مشکل مراحل ساخت آن ها پیگیری خواهد شد .

وی در ادامه به تفاوت های مسکن مهر و طرح اقدام ملی اشاره کرد و عنوان داشت: طرح مسکن مهر در کل کشور اجرا شد و زمین این طرح بصورت رایگان در اختیار سازندگان قرار گرفت .

صبوری افزود: مسکن مهر استان قم به خوبی و در جانمایی مناسبی اجرا شد اما در کل کشور چون این مسئله در اختیار تعاونی ها قرار گرفت متاسفانه عملکرد خوبی ارائه نشد و ساخت و ساز ها کیفیت مناسب را نداشت ومشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد .

وی بیان داشت: در طرح اقدام ملی فعلا یک وام 50 میلیونی تعریف شده است و این طرح برای شهرهای زیر صد هزار نفر است البته به دلیل شرایط خاص قم این طرح در قم هم اجرا می شود .


ثبت نام برای طرح اقدام ملی از طریق سایت در آینده

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به شرایط افراد برای ثبت نام در طرح اقدام ملی، خاطرنشان شد: سایتی بصورت پایلوت برای این طرح آماده شده است و فعلا فقط در استان کرمان در حال شروع ثبت نام است اما به محض باز شدن این سایت واجدان شرایط استان قم هم می توانند ثبت نام کنند .

وی افزود: فعلا شرایطی اعلام نشده است اما این طرح برای دهک های پایین جامعه و کسانی که درآمد کافی ندارند و مسکن ملکی به نام آنها نیست اختصاص خواهد یافت .

صبوری ادامه داد: اگر تعداد متقاضیان زیاد باشد امتیاز بندی خواهد شد و در غیر اینصورت هر کسی که ثبت نام کند مسکن خود را دریافت خواهد کرد .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات