همزمان با روز ملی آتشنشانی و ایمنی: راه اندازی مجدد ایستگاه شماره 3 آتشنشانی میانه

همزمان با روز ملی آتشنشانی و ایمنی: راه اندازی مجدد ایستگاه شماره 3 آتشنشانی میانه

راه اندازی مجدد ایستگاه شماره 3 آتشنشانی میانه

eftetahe atashneshani 3 mehr 98 1

همزمان با 7 مهر روز ملی آتشنشانی و ایمنی ایستگاه شماره 3 آتشنشانی میانه با حضور معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه میانه، شهردار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از اعضای شورای اداری شهرستان میانه افتتاح و راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری میانه: با دستور ویژه شهردار و حمایت جدی اعضای شورای اسلامی شهر میانه ایستگاه شماره 3 آتشنشانی شهر میانه که در چند سال اخیر به تعطیلی کشانده شده بود بازسازی و به چرخه عملیاتی سازمان آتشنشانی شهرداری میانه بازگردانده شد.

شهردار میانه در آئیین افتتاح این ایستگاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتشنشان جنگ تحمیلی و حوادث کشور روز ملی آتشنشانی و ایمنی را به آتشنشانان تبریک گفت و افزود: آتشنشان بودن عشق و شجاعت و دلیری می خواهد و کار بسیار سختی است و من به عزیزان آتشنشان تبریک می گویم که از چنین روحیه شجاعت و ایثارگری برخوردارند.

رئیس هیئت مدیره سازمان آتشنشانی میانه گفت: محاسبات فنی و عملیاتی اطفاء و امداد و نجات ایجاب می کند که در نوار پایین دست شهر حتما یک ایستگاه آتشنشانی وجود داشته باشد تا در مواقع بروز حوادث و آتش سوزی ها نیروهای آتشنشانی بتوانند در تایم طلایی به محل حادثه رسیده و اقدامات فوری را انجام دهند.

مهدی میرزایی افزود: این نیاز در گذشته توسط کارشناسان ستاد بحران استان و شهرستان شناسایی و ایستگاه شماره 3 آتشنشانی در نقطه میانی کمربندی جنوبی جانمایی و راه اندازی شده بود که متاسفانه در سال های اخیر به تعطیلی کشیده شده بود و ضرورت راه اندازی مجدد آن امری ضروری و اضطراری بود که خوشبختانه با حمایت جدی اعضای محترم شورای اسلامی شهر بازسازی و امروز به بهره برداری رسید.

شهردار میانه خاطرنشان کرد: دو ایستگاه فعلی آتشنشانی در بالادست شمالی شهر قرار دارند و این امر رسیدن ماشین های پیشرو آتشنشانی به نقاط حادثه دیده در نوار جنوبی شهر را با مشکل و زمان طولانی مواجه می کرد که خسارات جبران ناپذیری را سبب می شد.

میرزایی افزود: با راه اندازی این ایستگاه زمان رسیدن به صحنه حوادث در نوار جنوبی شهر و شهرک صنعتی شماره یک به حداقل ممکن کاهش می یابد و نیروهای پیشرو آتشنشانی می توانند در عرض 3 الی 4 دقیقه در محل های هدف حضور یابند.

ریس شورای سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی میانه ادامه داد: به رغم تلاش های مداوم شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر متاسفانه در خرید نردبان بلند آتشنشانی که به دلیل رواج بلند مرتبه سازی ها نیاز مهم و حیاتی شهر میانه می باشد هنوز توفیقی حاصل نشده و تحقق این امر نیازمند توجه و حمایت جدی مسئولان محترم استان و شهرستان و بخصوص معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان است که امیدواریم با حمایت این عزیزان بتوانیم با استفاده از تسهیلات بانکی حداقل یک دستگاه نردبان با ارتفاع متوسط خریداری و در مواقع نیاز استفاده نماییم.

دکتر مشایخی معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه میانه نیز در آئین راه اندازی مجدد ایستگاه شماره 3 آتشنشانی میانه گفت: روز ملی آتشنشانی و ایمنی را به همه آتشنشانان ایثارگر کشور و بخصوص مأموران سختکوش آتشنشانی میانه تبریک و تهنیت می گویم.

مشایخی افزود: نیروهای آتشنشانی میانه از تخصص و توانایی فوق العاده بالایی برخوردارند و این امر در عملیات های استانی و فرا استانی این عزیزان کاملا مشهود است.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: دسترسی سریع نیروهای آتشنشانی به شهرک صنعتی و محلات جنوبی شهر دغدغه ذهنی ما در ستاد مدیریت بحران شهرستان بود و با راه اندازی این ایستگاه بخشی از این دغدغه عمومی رفع می شود.

مشایخی از اقدامات هیئت مدیره سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری و در راس آن شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قدردانی کرد و گفت: نیازهایی که شهردار محترم برشمردند بسیار مهم و حیاتی هستند و ما هم این آمادگی را داریم که از محل منابع شهرستانی و استانی در تأمین تسهیلات مورد نیاز برای خریداری تجهیزات لازم پیگیری و مساعدت نماییم.

در ابتدای مراسم مجید شیشه گرها سرپرست سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری میانه با عرض خیر مقدم به میهمانان و مسئولین شرکت کننده در آئین افتتاح ایستگاه شماره 3 آتشنشانی میانه از حضور آنان قدردانی و با تبریک روز آتشنشان به همکاران خود گزارشی از اقدامات سازمان را ارائه کرد و گفت: ایستگاه شماره 3 آتشنشانی میانه با صرف یک میلیارد ریال اعتبار بازسازی و راه اندازی شده که برای تکمیل تاسیسات و امکانات آن حد اقل 500 میلیون ریال دیگر نیز مورد نیاز می باشد و تعداد 9 نفر نیروی آتشنشان در سه شیفت کاری در این ایستگاه مستقر خواهند شد.

در پایان این مراسم از تعدادی از آتشنشانان نمونه با اهدای لوح قدردانی شد.

eftetahe atashneshani 3 mehr 98 4

eftetahe atashneshani 3 mehr 98 4

eftetahe atashneshani 3 mehr 98 4

eftetahe atashneshani 3 mehr 98 4

eftetahe atashneshani 3 mehr 98 4

eftetahe atashneshani 3 mehr 98 4

eftetahe atashneshani 3 mehr 98 4

لینک اصل خبر در سایت شهرداری میانه

    منبع خبر

    شهرداری میانه

    شهرداری میانه

    شهرداری میانه یک شهرداری در شهر میانه می باشد

      نظرات