پیشکسوتان، سفیران شهر و شهرداری بیرجند

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ نمایندگان جامعه پیشکسوتان با هدف انتقال مشکلات و مسائل شهری بازنشستگان به مدیریت شهری با شهردار بیرجند و جمعی از مدیران شهرداری دیدار کردند.

شهردار بیرجند در این نشست با اشاره به فرهنگ اصیل مردم این شهر اظهار داشت: هدف از این دیدار، ارائه کلیات و گشودن بابی بود که بتوانیم از ظرفیت حضور پیشکسوتان استفاده کنیم.

مهندس محمد علی جاوید اذعان داشت: تکریم پیشکسوتان به فرهنگ و ادب ما بر می گردد و در جلسات مختلفی که با همکاران داریم بر بحث تکریم ارباب رجوع برای همه شهروندان خصوصا قشر پیشکسوت، رعایت حال مراجعین، مردمداری و برخورد خوب تاکید می شود و به طور ویژه نیز در جلسات آتی تاکید خواهد گردید.

وی ضمن اشاره به موافقت با حضور بازنشستگان در جلسات مختلف و استفاده از ظرفیت فکری و مشاوره ای ایشان افزود: بازنشستگان در حوزه های مختلف سرمایه های ما هستند و می بایست در اماکن مختلف پراکنده باشند بنابراین می بایست زیرساختهایی برای حضور بازنشستگان در پارکهای مختلف وجود داشته باشد.

شهردار بیرجند از اعلام آمادگی برای احداث ساختمان یا پاتوق در هر پارکی که پیشکسوتان تمایل به برگزاری جلسات دارند خبر داد و گفت: شهرداری بیرجند در حوزه پسماند کارهای بزرگی انجام داده که از این جمله می توان به ایجاد سایت پسماند در 70 هکتار زمین و اختصاص رقم بالایی به این امر اشاره کرد.

جاوید اضافه کرد: در مرحله اول ورود به شهرداری بیرجند برای ایجاد نشاط و شادابی در شهر برنامه ریزی کرده و در بخش های مختلفی از جمله پارکها ورود پیدا کردیم که در حال حاضر نیز عملیات بهسازی پارک جنگلی به مساحت 40 هکتار در دست اقدام می باشد.

وی یادآور شد: از دیگر پروژه های شهرداری بیرجند می توان به پارک نشاط، میدان اجتماعات، فرهنگسرای شهرداری، طرح جامع ترافیکی، بهسازی پیاده راه جمهوری و ... اشاره کرد.

شهردار بیرجند خاطر نشان کرد: تا مدتی قبل در حوزه شهرسازی، صدور پروانه های ساختمانی به صورت سنتی انجام می شد اما در حال حاضر سیستمی و طی مدت زمان محدودی باید صورت پذیرد.

مدیر منطقه یک شهرداری بیرجند نیز اظهار داشت: بازنشستگی یکی از مراحل اصلی زندگی می باشد و این افراد دین خود را به جامعه ادا نموده اند و ما وظیفه داریم به آنها احترام گذاشته و جایگاه آنان را حفظ کنیم.

مهندس حسن خانزاد تصریح کرد: شماره 137 و مرکز پیام شهرداری بیرجند برای انتقال مشکلات سطح شهر توسط شهروندان آماده دریافت موارد مختلف می باشند.

مدیر منطقه دو شهرداری بیرجند نیز خاطر نشان کرد: استفاده از تجارب پیشکسوتان مورد استقبال می باشد و حمایت از پیشکسوتان در دوران فراغت از فعالیت‌های کارمندی از مهم‌ترین وظایف مسئولان است.

مهندس حسن خسروی عنوان کرد: به وجود همه بازنشستگان افتخار می کنیم و تکریم از آنها باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده جامعه پیشکسوتان نیز در این دیدار با بیان اینکه پیشکسوتان مشکلات زیادی در جامعه امروز ما دارند تصریح کرد: این قشر ظرفیت خوبی برای شهر بوده و تکریم آنها در جامعه اهمیت فراوانی دارد بنابراین می بایست از تجارب این افراد در حوزه های مختلف استفاده شود.

وی با اشاره به درخواست حضور نمایندگانی از جامعه بازنشستگان در برخی از جلسات شهری ادامه داد:  انتظار داریم مدیران شهری در برخی محافلی که بازنشستگان برگزار می کنند حضور یافته و از نظرات آنها مطلع شوند.

یکی دیگر از نمایندگان پیشکسوتان اظهار داشت: بازنشستگان تجارب زیادی دارند و افراد صبوری هستند که تمایل به پیشرفت کشور دارند لذا می توانیم با سهیم کردن آنها در بهسازی فرهنگی و اجتماعی شهر یکی از مشکلات موجود را حذف نماییم.

وی با اشاره به استفاده از پتانسیل پیشکسوتان در کارگروه ها و کمیسیون ها افزود: حرکت رو به جلوی شهرداری بیرجند زیبا و قابل قدردانی است و جامعه پیشکسوتان می توانند با آگاهی از اقدامات انجام شده در حوزه های زیرساخت شهر سفیران خوبی برای شهرداری بیرجند باشند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات