در جلسه مردمی ساکنین کاظمیه مطرح شد : سیاست شورا و شهرداری، کاهش دغدغه شهروندان

در جلسه مردمی ساکنین کاظمیه مطرح شد : سیاست شورا و شهرداری، کاهش دغدغه شهروندان

اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار و جمعی از مدیران شهرداری بیرجند با شهروندان محله کاظمیه در محل مسجد امام سجاد (ع)این منطقه دیدار کردند .

دکتر تقی زاده رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در دیدار با شهروندان محله کاظمیه در محل مسجد امام سجاد (ع) ضمن معرفی کمیسیون های پنجگانه شورا و اعضای آن ها اظهار داشت : برنامه های پیشنهادی شهروندان براساس موضوع به کمیسیون های مربوطه ارجاع و پس از کار تخصصی و دعوت از اعضای مدعو، صاحبنظر و باتجربه، موضوعات مورد بررسی قرار گرفته و اتخاذ تصمیم می گردد و موارد جهت تصویب نهایی به صحن شورا ارسال می گردد و پس از تأیید هیأت تطبیق مصوبات شورای اسلامی شهر بیرجند مراتب جهت اجرا به شهرداری ابلاغ می گردد .

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند، با اشاره به برگزاری جلسات رسمی شورا در روزهای شنبه هر هفته اذعان داشت : جلسات فوق العاده شورا دوشنبه ها برگزار و برای خدمات بیشتر به شهروندان ملاقات های مردمی نیز برگزار و به مشکلات شهروندان محلات شهر رسیدگی می گردد . وی سیاست شورا و شهرداری را کاهش دغدغه شهروندان خصوصاً ساکنین منطقه شمال شهر دانست و یادآور شد : بودجه شهرداری بیرجند طی دو سال گذشته 60 میلیارد تومان بوده که با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و اقدامات خوب شهردار بیرجند این بودجه افزایش و به 100 میلیارد تومان رسیده است که از این میزان 30 تا 40 میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی سطح شهر و مابقی صرف خدمات (هزینه های پرسنلی، جشن ها و برنامه های مختلف) می شود .

به گفته دکتر تقی زاده سال گذشته 50 درصد بودجه شهر به تملک املاک واقع در طرح فرزان و احداث پل اختصاص یافته است . ایشان با اشاره به اینکه در سال 97 از قریب 30 میلیارد تومان سطح هزینه های عمرانی شهر بیرجند، حدود 24 میلیارد تومان به منطقه شمال شهر اختصاص یافته اظهار داشت : کل هزینه هایی که جهت زیباسازی آیلندها و بلوارها در منطقه جنوب شهر هزینه شده معادل 6 میلیارد تومان و یک چهارم آنچه در شمال شهر هزینه شده می باشد و این در حالی است که بیش از 80 درصد عوارض مأخوذه از مردم توسط ساکنین جنوب شهر بوده است .دکتر تقی زاده در ادامه افزود : برای حل مشکلات این منطقه نیاز به بسترسازی می باشد و آنچه سال گذشته در شمال شهر انجام شده در همین زمینه بوده که یکی از موارد خط انتقال آب از چاه پاسداران به شمال شهر جهت فضای سبز می باشد. رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند هدف از حضور در محله کاظمیه را شنیدن مشکلات عمومی منطقه و درک آن ها از نزدیک عنوان کرد و ادامه داد : بخشی از مشکلات منطقه در شهرداری و شورا بررسی و در دستور کار قرار می گیرد و بخشی نیز مربوط به سایر دستگاه های اجرایی است که به عنوان پل ارتباطی، کلیه موارد را به مسئولین مربوطه انتقال خواهیم داد. دکتر تقی زاده با استقبال از طرح شورا یاری اضافه کرد : انتخاب و معرفی افرادی به عنوان رابط شورا و ساکنین محل، قابل قبول و پسندیده می باشد .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر بیرجند

    منبع خبر

    شورای شهر بیرجند

    شورای شهر بیرجند یک شورای شهر در شهر بیرجند می باشد

      نظرات