ماهانه 60 سفر رایگان، ویژه افراد معلول با درجه  ...

ماهانه 60 سفر رایگان، ویژه افراد معلول با درجه ...

ماهانه 60 سفر رایگان، ویژه افراد معلول با درجه شدید و خیلی شدید

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، مجتبی بهاروند با بیان اینکه افراد معلول بعنوان بخشی از جامعه، همچون سایر شهروندان باید امکان دسترسی و بهره‌مندی از تمامی امکانات شهری را داشته باشند، اظهارکرد: براساس قانون حمایت از معلولان، انجام سفرهای شهری برای افراد با درجه معلولیت شدید و خیلی شدید با تسهیلاتی از طرف مدیریت شهری باید انجام شود.

بهاروند افزود: در همین راستا، طرحی از سوی اعضای شورای شهر مشهد تهیه شده و در کمیسیون های عمران، حمل‌ونقل و همچنین برنامه و بودجه به تصویب رسیده که هفته آینده در جلسه علنی به رای گذاشته می‌شود.

وی در ادامه صحبت های خود به تشریح تسهیلات پیش‌بینی شده در این طرح پرداخت و گفت: طبق این موضوع، معلولین با درجه شدید و خیلی شدید که از سوی بهزیستی تعیین می‌شوند، در ماه میتوانند تعداد 60 سفر رایگان، اعم از اتوبوس و مترو، به صورت رایگان و با استفاده از من‌کارت شخصی‌سازی شده، انجام دهند.

بهاروند تصریح کرد: اجرای این طرح، سالانه بین 10 تا 12 میلیاردتومان برای شهرداری مشهد بار مالی دارد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد با بیان اینکه از این طریق پویایی بیشتری میتوان در میان افراد معلول ایجاد کرد، گفت: با این مصوبه مشهدمقدس، شهری پیشرو در اجرای قانون حمایت از معلولان خواهد بود.

بهاروند در ادامه اظهارکرد: نکته قابل توجه این است که سفرهای هرماه قابلیت انتقال به ماه بعد را ندارند و من‌کارت ها فقط باید توسط صاحب کارت استفاده شوند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات