رشد سلیقه‌ای شهر، نتیجه نبود طرح های تفصیلی و  ...

رشد سلیقه‌ای شهر، نتیجه نبود طرح های تفصیلی و ...

رشد سلیقه‌ای شهر، نتیجه نبود طرح های تفصیلی و جامع است / مراکز فنی و حرفه‌ای باید فعال‌تر شوند و به جوانان مهارت های فنی ارائه دهند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حمیدرضا موحدی‌زاده، ظهر امروز و در حاشیه برگزاری نشست کمیته نظارتی شماره 5 که در منطقه 3 شهرداری مشهد برگزار شد، به گفتگو با خبرنگار ما پرداخت و اظهارکرد: در بخش هایی از منطقه 3 شاهد شکل‌گیری حاشیه‌نشینی و سکونت افراد در بافت های فرسوده هستیم که علل مختلفی سبب این موضوع شده است.

موحدی‌زاده با بیان اینکه به منظور اداره بهتر شهری با 3 میلیون نفر جمعیت نیازمند طرح های جامع و تفصیلی هستیم، گفت: نبود این طرح‌ها سبب می‌شود، شهر به شکل سلیقه‌ای و ناموزون رشد کند.

وی در ادامه افزود: شورای پنجم شهر مشهد از ابتدای فعالیت خود به جد دنبال کمک به حل این مساله و تصویب طرح های جامع و تفصیلی بوده است.

رئیس کمیته نظارتی شماره 5 شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته و شهرهای توسعه یافته، طرح های جامع برای 100 سال تمام نیازها و کاربری های مورد نیاز را با توجه به رشد شهرنشینی و رشد جمعیت شهری پیش‌بینی می‌کنند؛ ما هم باید به سمتی حرکت کنیم که آیندگان دچار مشکلات فعلی نشوند و شورا نیز به جد پیگیر این موضوع است.

موحدی‌زاده در بخش دیگری از صحبت های خود به اهمیت توانمندسازی ساکنان مناطق کم‌برخوردار اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری به تنهایی نمی‌تواند در این خصوص ایفای نقش کند؛ مراکز فنی و حرفه‌ای باید فعال‌تر شوند و به جوانان مهارت های فنی ارائه دهند.

وی همچنین تاکید کرد: با تقویت شورای اجتماعی محلات، اقشار آسیب‌پذیر را باید شناسایی کرد و تعاملات با نهادهایی همچون کمیته امداد و بهزیستی و ... را افزایش دهیم و با شناسایی زمینه های همکاری، مانع از موازی‌کاری و یا خنثی شدن اقدامات هم شویم.

موحدی‌زاده تصریح کرد: 5 درصد از بودجه های عمرانی تصویب شده با توجه به درخواست های شورای اجتماعی محلات هزینه شود که این اعتبار اگر به خوبی مدیریت شود، بسیاری از نیازهای مناطق و محلات میتواند تامین شوند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات