امداد و نجات آتش نشانان بجنوردی در هزار فقره واقعه حادثه و آتش سوزی

امداد و نجات آتش نشانان بجنوردی در هزار فقره واقعه حادثه و آتش سوزی

درنیمه نخست امسال صورت گرفت؛

امداد و نجات آتش نشانان بجنوردی در هزار فقره واقعه حادثه و آتش سوزی

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری بجنورد گفت: آتش نشانان شهر بجنورد طی نیمه نخست امسال هزار و ۳۳ فقره واقعه حادثه و آتش سوزی را با انجام عملیات های امداد و نجات رفع و مهار کردند.

مجید گریوانی، مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری بجنورد در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک با گرامی داشت هفتم مهر ماه به عنوان روز آتش نشان اظهار کرد: آتش نشانی بجنورد طی شش ماه نخست امسال ۴۷۲ فقره آتش سوزی را مهار کرد.

گریوانی افزود: تعداد عملیات آتش نشانی بجنورد برای مهار آتش در سال گذشته ۳۹۵ فقره بود.

وی در ادامه گفت: افزایش ۵۰ موردی وقوع آتش سوزی در شش ماهه نخست امسال در شهرستان بجنورد بر اثر افزایش بارندگی ها در بهار امسال که به رشد علف های هرز در مزارع، باغات و فضای سبز منجر شد، بوده است که در سال جاری ۹۶ فقره عملیات مهار آتش سوزی در این شهرستان در اراضی کشاورزی و فضای سبز انجام گرفت.

وی در ادامه درباره خدمات امداد و نجات سازمان آتش نشانی بجنورد نیز عنوان کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری ۵۵۹ فقره حادثه به مجموعه آتش نشانی بجنورد گزارش شد که به دنبال آن آتش نشانان این مجموعه نسبت به انجام عملیات امداد و نجات اقدام کردند.

گریوانی افزود: در مدت مشابه آن در سال گذشته  به آتش نشانی بجنورد ۵۱۵ فقره وقوع حادثه گزارش شد که نیروهای این مجموعه نسبت به رفع حادثه اقدام کردند.

وی خاطر نشان کرد: در شش ماهه نخست امسال بیشترین حادثه گزارش شده به آتش نشانی بجنورد در زمینه رفع حیوانات مزاحم از جمله سگ و گربه بوده است.

وی همچنین افزود: طی شش ماهه نخست امسال ۱۰۱ مورد حبس شدگی در آسانسورها به آتش نشانی بجنورد گزارش شد که نیروهای این مجموعه نسبت به رفع حادثه اقدام کردند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری بجنورد در بخش دیگری از سخن خود با اشاره به اینکه در مجموعه آتش نشانی شهر بجنورد ۸۸ نفر نیروی آموزش دیده و حرفه ای در پنج ایستگاه آتش نشانی مستقر در سطح شهر بجنورد برای ارائه خدمات امداد و نجات آماده به خدمت هستند، اعلام کرد: این تعداد نیرو نسبت با تعداد جمعیت شهر بجنورد از سطح استاندارد کمتر است.

وی گفت: با توجه به اینکه ۱۰ نفر از نیروهای این مجموعه در سال جاری بازنشست می شوند، تقاضای جذب ۳۶ نفر نیروی جدید برای این مجموعه از طریق آزمون استخدامی را به مسئولان ارائه داده بودیم که امیدوار هستیم در آزمون استخدامی که هم اکنون در حال انجام است، این تعداد نیروی تقاضا شده برای آتش نشانی بجنورد جذب شوند.

گریوانی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی نیروهای آتش نشانی بجنورد با وجود کمبود تجهیزات، فقدان نردبان و بالابر همچنین ناوگان خودرویی ۱۵ ساله در عملیات های امداد و نجات حضور دارند و خدمت رسانی می کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بجنورد

    منبع خبر

    شهرداری بجنورد

    شهرداری بجنورد

    شهرداری بجنورد یک شهرداری در شهر بجنورد می باشد

      نظرات