در مراسمی، آتش نشانان ابهر تجلیل شدند

به گزارش روابط عمومی شهرداری ابهر حجت الاسلام جعفر رحیمی در مراسم تجلیل از آتش‌نشانان این شهرستان با اشاره به این‌که آتش‌نشانی در یک شهر به منزله روح و آب  آن شهر است، اظهار کرد: اگر شهری بدون آتش‌نشانی باشد یعنی شهر آب و روح ندارد.

وی با تاکید بر این‌که هرچه در راستای نجات جان انسان‌ها هزینه شود کم است، بیان کرد: صرف هزینه برای خرید تجهیزات آتش نشانی در واقع هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری پر سود برای آینده است.

امام جمعه ابهر با تاکید بر این‌که نجات یک نفر نجات جامعه است، تصریح کرد: نجات سرمایه یک انسان نیز دمیدن روح جدید به زندگی یک خانواده است.

حجت‌الاسلام رحیمی با تأکید بر این‌که باید زیرساخت‌های لازم برای فعالیت هر چه بهتر آتش‌نشانان فراهم شود، ادامه داد: تجهیزات و ملزومات مورد نیاز آتش‌نشانان باید در اختیار آنها باشد تا بتواند در خدمت گذاری موفق عمل نمایند.

این مسئول ساخت و سازهای غیر اصولی را یکی از چالش‌های پیش روی این حرفه عنوان کرده و افزود: برخی از کوچه‌ها و معابر در شهر وجود دارند که ماشین‌های آتش‌نشانی قادر به تردد در داخل آن‌ها نیستند که آتش‌سوزی در این مناطق می‌تواند فاجعه به بار آورد.

این مسئول تاکید کرد: در ساخت و سازها نظام مهندسی و شهرداری باید عملکرد جدی‌تری داشته باشند و آموزش همگانی نیز با اهتمام بیشتری دنبال شود.

در ادامه این مراسم نیز مهندس ذوالقدریها شهردار ابهر با اشاره به این‌که آتش‌نشانی یکی از کارهای سختی است که نیاز به تلاش، ایثار و شهامت دارد، اظهار کرد: فداکاری و از خودگذشتگی لازمه کار آتش نشانی است

وی با اشاره به این‌که کمبود امکانات و تجهیزات از مهم‌ترین مشکلات آتش‌نشانی ابهر است، اظهار کرد: علی‌رغم تمام کمبود امکانات شهامت و ایثار آتش نشانان شهرداری ابهر این کمبودها را جبران کرده است.

شهردار ابهر با اشاره به اینکه تجهیزات و ماشین‌های آتش‌نشانی جز ملزوماتی هستند که از همان ابتدا قیمت بالایی داشتند، ادامه داد: افزایش قیمت‌ها در برهه فعلی به این امر دامن زده است.

وی با بیان این‌که آتش‌سوزی شرکت پوشینه یکی از بزرگترین آتش سوزی هایی بود که تا شهر از شهرهای قزوین و زنجان را نیز درگیر کرد افزود: علی‌رغم تمام خطرات موجود و نزدیکی محل آتش به مخزن گاز و روغن دلاورمردان آتش‌نشانی شهرداری ابهر تا به آخرین لحظات در مهار آتش‌سوزی تلاش کردند.

وی با بیان اینکه ۴۵ درصد صنایع استان زنجان در ابهر مستقر شده است افزود:  ارزش افزوده ای که از کارخانجات و واحدهای تولیدی ابهر اخذ می‌شود در کل استان تقسیم می‌شود این در حالی است که اگر یکی از واحدهای تولیدی دچار آتش سوزی شود با کمبود امکانات ممکن است یک فاجعه به بار آید.

شهردار ابهر تاکید کرد: ابهر به عنوان شهر دوم استان نیازمند تجهیزات و امکانات بیشتری در حوزه آتش‌نشانی است.

در ادامه این مراسم نیز نعمت‌اله نجیب حسینی رئیس شورای شهر ابهر با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، اظهار کرد: این شهدا در میان خون و آتش از جان شیرین خود گذشتند تا شهد شیرین زندگی برای ملت ایران تلخ نگردد.

وی با تاکید بر این‌که امنیت، استقامت و آزادی کشورمان مرهون خون شهیدان است، ادامه داد:  آتش‌نشانان نیز افرادی هستند که با تاسی از فرهنگ ایثار، استقامت و شهادت در جامعه به ادای وظیفه خطیر خود می‌پردازند.

این مسئول با تاکید بر این‌که آتش‌نشانان در حقیقت قهرمانان اصلی شهر هستند ادامه داد:  این قهرمانان کسانی هستند که حاضرند به خاطر مردم و ادای وظیفه از جان شیرین و سلامتی خود در جهت حفظ سلامت جامعه و جان و مال انسان‌ها و بعضاً حتی در جهت حفظ جان حیوانات و ثروت ملی و منافع عمومی بگذرند.

نجیب حسینی با اشاره به این‌که در کنار شهدا، جانبازان  و ایثارگران آتش‌نشانان از قهرمانان واقعی هر شهر هستند، افزود: این فرهنگ هم مرهون خون شهیدان است.

رئیس شورای شهر ابهر با بیان این‌که فرهنگ دفاع مقدس تداوم بخش انقلاب است، افزود: کشور ما از تمامی بحران‌ها و پیچ‌های تاریخی با تأسی از فرهنگ دفاع مقدس عبور کرده است و در حقیقت دفاع مقدس برای ما بخشی از تاریخ نیست بلکه هویت انقلابی و دینی کشور ما است.

وی افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند جوانان مومن و انقلابی در زمانی که پای ادای وظیفه و خطرپذیری پیش آید با تأسی از همان فرهنگ به ادای وطیفه می‌پردازند که شهدای پلاسکو نمونه بارز این امر هستند.

مهندس نجیب حسینی با اشاره به وجود برخی کم و کاستی‌ها در آتش نشانی ابهر، عنوان کرد: در طی چند سال گذشته به بخش آتش‌نشانی در بودجه نگاه ویژه‌ای شده است اما علی‌رغم این امر از تمام مسئولین تمام واحدها خواسته شده است با توجه به این‌که برخی کوچه‌ها و معابر شهر قابلیت تردد ماشین های آتش‌نشانی را ندارند به موضوع ماشین‌های پیش رو در بودجه توجه ویژه شود.

در ادامه جلسه نیز شهرام قربانی مسئول آتش‌نشانی شهرداری ابهر با بیان این‌که آتش‌نشانی یکی از واحدها و ادارات بسیار مهم در شهرهاست، اظهار کرد: آنش‌نشانان همواره در حالت آماده‌باش برای ارائه خدمت به شهروندان هستند.

وی با بیان این‌که حوزه عملیات  آتش‌نشانی ۷۲ مورد تعریف شده است، ادامه داد:  از جمله مهم‌ترین این عملیات‌ها می‌توان به امداد و نجات چاه،  انواع حریق، حوادث آسانسور، تصادفات، سیل و جمع‌آوری حیوانات و سمی و خطرناک اشاره کرد.

قربانی با بیان این‌که بخشی از این حوادث حوادث طبیعی است تصریح کرد:  بخش اعظمی از این حوادث نیز به حوادثی است که توسط انسان‌ها به وجود آمده است.

این مسئول آمار عملیات سال ۹۷ آتش‌نشانی ابهر را ۷۰۰ مورد عنوان کرد و افزود: در شش ماهه اول سال جاری ۶۳۲ مورد عملیات انجام شده است.

وی با بیان این‌که در حوزه استحفاظی آتش‌نشانی شهرداری ابهر ۷۰ روستا وجود دارد، یادآور شد: ۴۴ هزار خانه،  ۱۰ هزار واحد تجاری، ۳۵۰ شرکت تجاری و ۷۰ واحد مرغداری و دامداری نیز در حوزه استحفاظی ابهر قرار دارند.

وی با بیان این‌که محور ابهر به قیدار جز محورهای  پر تردد استان محسوب می‌شود که در طول سال شاهد تعداد بالای تصادفات رانندگی منجر به فوت در این‌محور هستیم، یادآور شد: با توجه به قرار گیری ابهر در مسیر آزادراه و جاده ترانزیت و وقوع تصادفات در این محور می‌توان گفت جمعیت شناور حوزه استحفاظی آتش نشانی ابهر بیش از ۵ میلیون نفر است.

وی با اشاره به این‌که علی‌رغم گستردگی حوزه استحفاظی آتش نشانی ابهر سه ایستگاه شامل ایستگاه‌های شریف آباد، شناط و ایستگاه مرکزی شهرک است، ادامه داد: آتش‌نشانی ابهر با ۲۶ نیرو در حال ارائه خدمت به شهروندان است.

قربانی با تاکید بر این‌که با توجه به گستردگی حوزه استحفاظی آتش‌نشانی ابهر ماشین‌های آتش‌نشانی باید به روز شوند، ادامه داد: در حال حاضر آتش‌نشانی ابهر دارای سه ماشین عملیاتی و دو ماشین پشتیبانی باسن بالا است

وی یاداور شد:  امسال برای اولین بار با پشتیبانی شهردار ابهر ۷ دست لباس ضد حریق برای آتش نشانی تهیه شد

درپایان مراسم با اهداء لوح تقدیر از آتش نشانان شهرداری ابهر تجلیل بعمل

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ابهر

    منبع خبر

    شهرداری ابهر

    شهرداری ابهر یک شهرداری در شهر ابهر می باشد

      نظرات