در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر کرمان از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تاکید شد:  اجرای سریع و کامل پروژه "شهر...

در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر کرمان از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تاکید شد: اجرای سریع و کامل پروژه "شهر...

در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر کرمان از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تاکید شد:

اجرای سریع و کامل پروژه "شهر هوشمند"

در ادامه بازدیدهای دوره ای شورای شهر کرمان از زیرمجموعه های شهرداری، اعضای این شورا از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری بازدید کردند.

رییس شورای شهر در نشستی در پایان این بازدید ضمن تحسین برنامه ریزی های انجام شده در اجرای فیبر نوری شهر کرمان گفت: شکی نیست این بخش از حساسیت ویژه ای برخوردار است و ارتقای آن باید متناسب با جامعه پیش رود.

محمد فرشاد استفاده از دانش تکنولوژی در ارائه خدمات شهری را ضروری دانست و افزود: در این صورت اتوماسیون درون سازمانی کامل تر شده و دستگاه های مرتبط با شهرداری نیز به این امکانات دسترسی پیدا می کنند.

وی با بیان این که اجرای فیبر نوری از دغدغه های شورای شهر بوده و اعتبار قابل توجهی نیز به آن اختصاص یافته اظهار داشت: با توجه به احتمال تهدید سلامت شهروندان به دلیل نصب دکل های مخابراتی، اجرای سریع و کامل این پروژه با تلفیق سود و خدمات از سوی شهرداری ضروری است.

به گفته فرشاد، شورای شهر به حساسیت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری واقف بوده و جایگاه ویژه ای برای آن قائل است.

رییس شورای شهر همچنین با تاکید بر لزوم حضور سازمان فاوای شهرداری در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها افزود: رابطان آی تی نیز باید با هماهنگی این سازمان تحت آموزش های به روز قرار گرفته و به عنوان نیروی فنی در خدمت مجموعه های شهرداری باشند.

فرشاد از اختصاص اعتبار ویژه در بودجه سال آینده شهرداری به سازمان فاوا خبر داد و اظهارامیدواری کرد: این سازمان مهم با تامین زیرساخت ها و نیروی انسانی لازم تکمیل شده و محور اجرای پروژه شهر هوشمند گردد.

همچنین سیدمحمدرضا میرحسینی تامین فضای ایمن و سالم برای مقر اطلاعاتی شهرداری را ضروری دانست و گفت: بایستی  نگهداری اطلاعات تخصصی شهرداری در محیطی مناسب و حفظ ایمنی آن ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز پژوهش های شورای شهر اظهار داشت: پیشنهاد می شود اعضای این مرکز، پروژه شهر هوشمند را در دستور کار قرار داده و به اجرای سریع تر آن کمک کنند.

حسین چناریان نیز با بیان این که رویکرد مدیریت شهری باید به سمت مدیریت نوین پیش رود گفت: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری می تواند با ارائه قابلیت های فنی خود، به تحقق این مهم کمک کند.

وی هوشمندسازی سازمان های تابعه شهرداری را در اجرای طرح شهر هوشمند موثر دانست و اظهارامیدواری کرد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات با تغییر باورها در مجموعه شهرداری، جایگاه خود را ارتقا دهد.

در ادامه علی خدادادی با بیان این که سازمان فاوا این توان را دارد که به سمت اجرای شهر هوشمند برود گفت: اجرای این پروژه برای شهر و شهروندان ضروری است.

وی با تاکید بر ضرورت کسب درآمد پایدار برای شهرداری افزود: شهرداری می تواند با اجرای فیبر نوری در بستر پروژه شهر هوشمند، درآمدزایی کند.

محمدجواد کامیاب نیز با اشاره به انتخاب کرمان به عنوان پایلوت دولت الکترونیک گفت: شفاف سازی در ارائه خدمات شهری باعث عدالت اجتماعی شده و به خدمات رسانی سالم و متوازن ختم می شود.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت اجرای فیبر نوری در زمان مشخص شده افزود: با شهر هوشمند، از فساد اداری جلوگیری شده و ابهامات موجود نیز پاسخ داده می شود.

منصور ایرانمنش نیز سازمان فاوا را اپراتور بزرگ خدمات رسانی به شهروندان عنوان و تاکید کرد: ضروری است با ارائه برنامه راهبردی 5 ساله از سوی سازمان، هوشمندسازی خدمات شهری به ویژه شهرسازی در اولویت کاری قرار گیرد.

به گفته وی، جایگاه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری از سوی شهردار و بدنه کارشناسی شهرداری تایید و تقویت می شود.

همچنین رامین ارجمندکرمانی با بیان این که اجرای ساختارهای عملیاتی باید در جامعه دیده شود گفت: سازمان فاوا می تواند گام های موثری در این زمینه بردارد.

وی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات را مغز متفکر شهرداری عنوان و تصریح کرد: انجام ابتدایی ترین خدمات شهری در گرو اجرای شهر هوشمند است و سازمان فاوا باید نظام مدیریت شهری از این منظر را در دست بگیرد.

ارجمند فراهم شدن زیرساخت ها را در خدمات رسانی هوشمند به شهروندان اولین اقدام دانست و گفت: اجرای ممیزی در شهرداری می تواند به عنوان اطلاعات پایه ای خدمات شهری مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است در ابتدای این نشست مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری به بیان طرح ها و برنامه های انجام شده پرداخت و موانع و مشکلات موجود را بیان کرد.

شایان ذکر است اعضای شورای شهر به همراه معاون برنامه ریزی و توسعه نیروی انسانی شهرداری کرمان از قسمت های مختلف سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات بازدید کرده و در جریان وظایف این سازمان قرار گرفتند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر کرمان

    منبع خبر

    شورای شهر کرمان

    شورای شهر کرمان یک شورای شهر در شهر کرمان می باشد

      نظرات