72درصد تماس های آتش نشانی یاسوج مزاحمت تلفنی است/ نجات جان 45 نفر در 6 ماهه اول سال

72درصد تماس های آتش نشانی یاسوج مزاحمت تلفنی است/ نجات جان 45 نفر در 6 ماهه اول سال

رئیس سازمان آتش نشانی یاسوج گفت: در صورتی که روزانه 700تماس به آتش نشانی یاسوج داشته باشیم معادل 72درصد از این تماس‌ها مزاحم تلفنی است.

به گزارش روابط عمومی، «محمد رستمی» ضمن تبریک هفتم مهر ماه روز آتش نشانی و ایمنی افزود:  برخی از خودروهای آتش نشانی یاسوج بیش از 30 سال عمر دارند.

وی اظهارکرد: مهمترین مشکل آتش نشانی یاسوج نداشتن خودرو نردبان دار برای ساختمان‌های بلند است با وجود پیگیری‌ها مکرر طی یک دوسال اخیر اما هنوز به نتیجه ای نرسیده ایم، این خودرو دو سال پیش سه میلیارد تومان بود که هم اکنون به 20میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان آتش نشانی یاسوج خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش ساختمان‌های بلند مرتبه در شهر یاسوج نیاز فوری این شهر به خودرو نردبان دار است.

رستمی تصریح کرد: در صورتی که روزانه 700تماس به آتش نشانی یاسوج داشته باشیم حدود 500 مورد از این تعداد معادل 72درصد مزاحم تلفنی هستند البته با توجه به فرهنگ سازی‌های صورت گرفته از طریق رسانه‌ها این تعداد نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است.

وی ادامه داد: طی 6ماهه امسال آتش نشانی یاسوج 867مورد عملیات امداد و نجات و اطفاء حریق داشته ایم که بیشترین عملیات به ترتیب مربوط به ماه‌های تیر و شهریور است. حدود 400مورد از این تعداد عملیات خارج از محدوده شهر و بیشتر مربوط به مزارع، باغات و منابع طبیعی بوده اند.

رئیس سازمان آتش نشانی یاسوج عنوان کرد: آتش نشانان یاسوج طی 6ماهه امسال در عملیات‌های مختلف از جمله سقوط از ارتفاع، گرفتار در چاه و تصادفات جاده ای جان 45 نفر را نجات داده اند.

رستمی بیان کرد: برای شناسایی اماکن و مراکز تجاری پرخطر در شهر یاسوج یک نفر از پرسنل آتش نشانی در شهرداری مستقر شده و بدون رعایت شاخص‌های ایمنی این مراکز پایان کار به آنها داده نمی شود.

وی تاکید کرد: هم اکنون بیشتر خطر و مشکل را در جمعه بازار داریم که مجبور شدیم 24ساعته یک دستگاه خودرو را جلوی این بازار مستقر کنیم باید فکر اساسی در این خصوص شود در صورت هرگونه حادثه ای و اتفاقی هیچ راه دسترسی برای امدادرسانی ندارد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی یاسوج در پاسخ به این سوال که آیا با کمبود نیرو مواجه هستید، اظهارکرد: امسال 13نفر نیروی آتش نشان جدید در آتش نشانی یاسوج جذب و بکارگیری می شود که از این تعداد 11نفر آقا و دو نفر خانم آتش نشان هستند.

رستمی با توجه به اینکه در آستانه فصل سرما و بستن بخاری‌ها هستیم به مردم توصیه کرد لوله‌های دودکش بخاری، شیلنگ گاز و خود بخاری ها را چک کنند که در فصل سرما مشکلی پیش نیاید و شاهد گاز گرفتگی و مرگ خاموش نباشیم.

وی بیان کرد: مسابقه طناب‌کشی، همایش پیاده روی، زیارت عاشورا، سقوط و صعود به ارتفاعات، رژه خودرویی، عطرافشانی گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، اهداء خون و حضور در برنامه‌های تلویزیونی از جمله برنامه‌های ما به مناسبت هفتم مهر در شهر یاسوج بودند.

به گزارش ایسنا، هفتم مهر ماه روزی است برای تقدیر از رشادت‌های آتش نشانان به عنوان روز ملی آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده و این روز به بهانه شهید شدن تعدادی از آتش نشانان در پالایشگاهی که توسط دشمن بمباران شده بود، نامگذاری شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یاسوج

    منبع خبر

    شهرداری یاسوج

    شهرداری یاسوج یک شهرداری در شهر یاسوج می باشد

      نظرات