اجرای طرح ممیزی املاک در شهر شبستر آغاز شد

اجرای طرح ممیزی املاک در شهر شبستر آغاز شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری شبستر ، "سیدباقرموسویان" روز چهارشنبه با اعلام آغاز به کار طرح بزرگ ممیزی املاک شهر شبستر افزود : ممیزی املاک یکی از اقدامات زیربنایی و اساسی و ضرورتی برای تصمیم گیری مدیریت شهری محسوب می شود .

وی با اشاره به اینکه لازمه کار مدیریت ، برنامه ریزی است افزود : برای برنامه ریزی نیز به اطلاعات مطمئن نیاز داریم که باید به دقت انجام شود .

موسویان گفت : شهرداری ها به استناد قانون نوسازی و عمران شهری نقش کلیدی در ایجاد بانک اطلاعات شهر دارند و طبق قانون نوسازی ، ممیزی املاک هعر 5 سال یکبار باید توسط شهرداری ها انجام گیرد تا شهرداری به عنوان متولی امور شهری از املاک و مستغلات در شهر مطلع گردد و نسبت به صدور فیش های نوسازی برای دریافت وصولی اقدام نماید

شهردار شبستر اضافه کرد : ثبت و نگهداری سوابق املاک معابر و مشاغل در سیستم ،آگاهی از اطلاعات به روز از وضعیت موجود تمامی املاک و معابر ، تسهیل در دستیابی به اطلاعات و محاسبات عوارض نوسازی و عوارض کسب و پیشه ، ایجاد بستر مناسب در تسریع و آسان سازی امور شهرداری ، امکان ارائه خدمات مکانی مربوطه در سیستم یکپارچه شهرسازی و نوسازی و امکان گزارش گیری دقیق از تعداد و مشخصات املاک و معابر با کاربری های مختلف از جمله فواید طرح ممیزی املاک در شهر شبستر به شمار می آید .

سید باقر موسویان خاطر نشان کرد : امروز شهر شبستر در مسیر توسعه و پیشرفت به همدلی و هم زبانی نیاز دارد و مدیریت شهری و شهروندان باید در کنار هم به این اقدام کمک کنند و اجرای ممیزی املاک شهری یکی از این اقدامات است .

شهردار شبستر بابیان اینکه ستاد ممیزی شهرداری شبستر از امروز فعالیت خود را شروع کرده است ، افزود : امیدواریم مردم شریف ، ولایتمدار و با فرهنگ شبستر از این فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را بکنند و آگاه باشند که یکی از مزیت ها و نکات مهم اجرای این طرح ، توزیع عادلانه امکانات شهری است .

موسویان از شهروندان خواست هنگام مراجعه ماموران اجرای طرح ممیزی شهری ، مدارکی نظیر سند مالکیت ، فیش آب ، برق و گاز ، پروانه ساختمانی ، پایان کار و مدارک شناسایی مالک را در اختیار اجراکنندگان طرح قرار دهند .

انتهای خبر / خبرنگار ابراهیم ایلخانی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شبستر

    منبع خبر

    شهرداری شبستر

    شهرداری شبستر

    شهرداری شبستر یک شهرداری در شهر شبستر می باشد

      نظرات