شهرداری پیرانشهر بر مدار توسعه

شهرداری پیرانشهر بر مدار توسعه

آیا # شهرداری_پیرانشهر در حال ارتقاء جایگاه و نقش آفرینی در جنوب استان و استان میباشد؟

همانگونه که مستحضرید شهرداریهای کشور نهادهای عمومی هستند که از منظر قانون و مگر در موارد خاصی، از نظر مالی خودکفا محسوب میشوند، لذا وضعیت منابع درآمدی آنها و گذراندن امورات روزانه شان و ارتقا سطح خدمات شهری، ارتباط مستقیمی با وضعیت اقتصادی جامعه و تک تک شهروندانش دارد.

شهر و شهرداری پیرانشهر نیز از این قاعده کلی و کشوری مستثنی نبوده و به تناسب موقعیت جغرافیایی خود که شهری مرزی میباشد نه تنها متاثر از سیاستهای اقتصادی داخلی ست بلکه از روابط گرم و سرد بین المللی نیز در مقاطع زمانی خاص هم بهره مند بوده و هم آسیب پذیر. (بسته شدن و باز بودن معابر کوله بری و گمرک رسمی در نتیجه سیاستهای ملی و مناسبات منطقه ای است که تاثیر مستقیمی برروی شهروندان و به تبع آن برروی شهرداری دارد)

اما چه میشود که شهرداری پیرانشهر در سال 1398 در مرکز توجه مسئولان استانی و شهرداران شهرهای استان و گاها خارج از استان واقع میشود؟ آنهم درست در زمانیکه که به تبع وضعیت اقتصادی، سفره شهرداریها بیش از پیش کوچک شده و این روند هر روز ادامه دارد.

برای روشن شدن بیشتر موضوع به دیدار شهردار پیرانشهر  آقای مهندس سعیدی رفته و دلیل قرار گرفتن شهرداری پیرانشهر در کانون توجه استانداری آذربایجان غربی و شهرداریهای استان در یک سال اخیر را از ایشان جویا شدیم که در جریان بحث و گفتگو با ایشان  ، موراد زیر بعنوان مهمترین عوامل موثر بر موفقیتهای کسب شده استخراج شدند:

1️⃣  تکیه بر تلاش مجموعه شهرداری و وفاق و همدلی و هم فکری با اعضای محترم شورای شهر که نتیجه آن افزایش درآمدهای کوششی شهرداری و استفاده بهینه از فضاها املاک و مستغلات شهرداری و کاهش هزینه ها

2️⃣ عدم فروش زمین و املاک شهر که جزو سرمایه های شهروندان می باشند مگر در موارد خیلی ضروری

3️⃣ شفاف سازی و رفع ابهام در انجام مناقصات و مزایدات و معاملات شهرداری و نظارت دقیق بر نحوه اجرای پروژه ها

4️⃣ جلو گیری از انجام ساخت و سازهای حاشیه ای و خارج از محدوده و درخواست الحاق به محدوده در برخی از محدوده های حاشیه ای جهت توسعه و ارایه خدمات شهری.

5️⃣ پرداخت حقوق ماهیانه کارگران زحمتکش و کارمندان علیرغم افزایش 46 درصدی حقوق کارگران و اضافه کاری و حق بیمه آنها بدون هیچگونه عقب افتادگی بر خلاف تمامی شهرداریهای استان

6️⃣ راه اندازی سیستم جامع امور مالی و نظارت دقیق برروی آن. در نتیجه این حرکت مهم این شهرداری بعنوان شهرداری مرجع و نمونه در زمینه مدیریت مالی از سوی استانداری در سال 1398 انتخاب و متعاقب آن برای اجرای سیستم بودجه ریزی عملیاتی و تعهدی به عنوان شهرداری مرجع  در سطح استان برای بودجه نویسی سال 1399 انتخاب شده ایم.

7️⃣ پیشگیری از رانت و فساد اداری از طریق اصلاح ساختار اداری و بکارگیری افراد سالم و متعهد در راس امورات و الکترونیکی کردن تمامی امور مالی و اداری

8️⃣ توزیع قبوض عوارض نوسازی و پسماند بصورت یکپارچه برای کلیه واحدهای ساختمانی و صنفی در راستای حذف تبعیض در میان شهروندان و ارایه خدمات بهتر (برای اولین بار).

شهردار پیرانشهر همچنین عنوان کردند تلاش مجموعه مدیریت شهری بر اصل محرومیت زدایی از محله های حاشیه شهر و تاکید بر مقوله عدالت محوری در ارایه خدمات شهری و توسعه فضاهای سبز شهری به محله های حاشیه شهر می باشد و برای دستیابی به این مهم و اجرای طرح بازآفرینی شهری و ارایه سایر خدمات شهری به منابع مالی داخلی شهرداری متکی هستیم تا دریافت کمک از سایر محل های شناسایی شده .
در پایان ایشان عنوان کردند تمامی موفقیت های بدست آمده در حوزه های خدمات رسانی و شهروند مداری، در نتیجه اعتماد و مشارکت بالای شهروندان در همکاری و همراهی با سیستم مدیریت شهری و عزم جزم ما برای ارایه خدمات بهتر حاصل شده است؛ امید است این روند ادامه دار باشد تا اعتماد از دست رفته بین شهروندان و مدیریت شهری همانند سالیان دور که زبانزد خاص و عام بود، دوباره بازسازی،  ترمیم و ایجاد شود . ان شاءالله

شایان ذکر است طی یک سال و نیم اخیر شهرداران و کارشناسان واحدهای محتلف از شهرداریهای #تبریز، #قزوین، #بازرگان، #نقده، #ارومیه، #اشنویه و #سردشت بصورت یک و چند باره از شهرداری پیرانشهر و واحدهای مختلف آن بالاخص واحد مالی و انفورماتیک بازدید بعمل آورده اند و این خود نشان از موفقیتهایی ست که شاید در نظر همگان مهم بنظر نیاید اما اقدامات مثبت صورت گرفته توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری پیرانشهر تاثیر مستقیمی بر کیفیت ارایه خدمات شهری و وجهه شهرداری پیرانشهر در میان شهرداریهای استان می گذارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری پیرانشهر

    منبع خبر

    شهرداری پیرانشهر

    شهرداری پیرانشهر

    شهرداری پیرانشهر یک شهرداری در شهر پیرانشهر می باشد

      نظرات