برون رفت از چالشهای بخش آب / اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آبهای زیر...

مدیر امور آب شهرستان حاجی آباد با اشاره به طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی گفت: به منظور برون رفت منابع آبی از چالش های موجود دراستان باید به دنبال راهکارهای مناسب باشیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان هرمزگان، ارسلان باوقار مدیر امور آب شهرستان حاجی آباد در نشست شورای حفاظت منابع آب شهرستان حاجی آباد برنامه عملیاتی تعادل بخشی را از اولویت های کاری این اداره خواند و اظهار کرد:تعیین تکلیف چاه های غیرمجاز، نصب کنتور هوشمند و تغذیه مصنوعی از جمله برنامه های تعادل بخشی است که باید تا پایان سالجاری تعداد ۸۰ حلقه چاه آب کنتور هوشمند نصب شوند.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح تغذیه مصنوعی نیز طرح روستای شهدادی در کمیته برنامه ریزی تصویب شده که به زودی پیمانکار آن انتخاب و اجرای طرح شروع می شود.

باوقار با اشاره به طرح احداث کانال چشمه سبزپوشان گفت: جهت اجرای طرح یکپارچه سازی و آبیاری تحت فشار اراضی این روستا کار نقشه برداری انجام شده است و امیدواریم تا دهه فجر سالجاری این طرح به بهره برداری برسد.

مدیر امور آب شهرستان حاجی آباد ادامه داد : صاحبان چاه های آب فاقد مجوز قبل از سال ۱۳۸۵ می توانند با ارائه مدارک معتبر در قالب فرم یک مجوز بهره برداری دریافت نمایند

در ادامه فرماندار حاجی آباد گفت :آب یکی از زیرساختهای مهم در توسعه اقتصادی و کشاورزی است و مدیریت صحیح آن بسیار ضروری است چرا که آب و زمین متعلق به همه نسل هاست و در حفظ آنها باید تلاش کرد.

حمید جهانگیری با اشاره به اینکه  آب یکی از زیر ساختهای مهم در توسعه اقتصادی و کشاورزی است و مدیریت صحیح آن بسیار ضروری است، افزود: به منظور جلوگیری از بحران آب در شهرستان چاه های کشاورزی به کنتور هوشمند مجهز شوند، چرا که استفاده بی رویه از منابع آبی باعث صدمات جبران ناپذیری می شود.

فرماندار حاجی آباد با تاکید بر اینکه افراد بیکار و جویای کار باید در اولویت واگذاری اراضی کشاورزی قرار گیرند، در خصوص اصلاح الگوی کشت مناسب و کم آب گفت: جهاد کشاورزی در این خصوص اقدامات جدی انجام دهد و بر لزوم اجرای طرح های ترویجی تاکید کند.

فرماندار حاجی آباد در راستای اجرای طرح کنسانتره در دهستان کوهشاه و ایجاد اشتغال گفت: با جابه جایی محل مجوز آب، مشکل این طرح حل می شود.

رییس شورای حفاظت منابع آب  شهرستان حاجی آباد گفت: در راستای اصلاح الگوی کشت طی جلساتی که با جهاد کشاورزی برگزار شده است فرم هایی در بین کشاورزان توزیع شده که سالیانه ۲۰ درصد کشت خود را کاهش و جایگزین نمایند.

عباسپور رییس اداره جهاد کشاورزی نیز در این نشست با اشاره به اصلاح الگوی کشت در شهرستان گفت؛ در سال زراعی ۹۷-۹۶ سطح زیر کشت به ۳۸۰۰ هکتار کاهش دادیم و در سالجاری این رقم به ۳۳۰۰ هکتار کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به مصرف کم آب در کشت کنجد و افزایش قیمت  این محصول در سالجاری ۳۰۰۰ هکتار افزایش یافته و در سالجاری ۱۶۰۰ هکتار کشت شده است.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات