کاهش حس تعلق شهری در اصفهان جدی است

کاهش حس تعلق شهری در اصفهان جدی است

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، کوروش محمدی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: یکی از مشکلات مهم کشور مسائل اجتماعی و آسیب‌هایی است که امروز در کلان‌شهرها با آن مواجه هستیم و امروز اصفهان به عنوان کلان‌شهر با آسیب های خاص خود مواجه است.
وی افزود: یکی از عوامل مهم مشکلات به واسطه عدم انطباق کلان‌شهرها با هنجارهای آن شهرها اتفاق می افتد.
رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در اصفهان در خیل مسایل گوناگون می توانیم ببینیم کاهش حس تعلق شهری است. امروز نیم میلیون حاشیه نشین داریم. امروز اصفهان دچار مهاجرت‌های غیر اصولی شده است.
محمدی تصریح کرد: اصفهان از بیرون یک کلان‌شهر برخوردار دیده می شود اما واقعیت این است که اصفهان ۹ منطقه حاشیه نشین و ۴۰۰ پهنه بی دفاع دارد.باید برای این موضوع ورود کنیم و بر موضوع حاشیه نشینی متمرکز شویم. مهاجرینی از اتباع خارجی داریم که به عنوان شهروند ما حضور دارند. ایجاد انطباق اجتماعی و وفاق اجتماعی نیاز اساسی شهر است
وی تاکید کرد: امروز نمادهایی را در اصفهان نصب می‌کنیم و تندیس‌هایی تعریف می‌کنیم. این تلاش‌ها ارزشمند است اما زمانی می‌شود از این تلاش‌ها بهره برد که در زمینه هویت اجتماعی هم بتوانیم فعال باشیم و به مردم کمک کنیم تا احساس تعلق داشته باشند و زیر پرچم هویت اصفهان شناخته شوند.
رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: با ورود مدیریت شهری، چهار دفتر تسهیل گری در مناطق حاشیه‌ای آغاز به کار کرده است.
محمدی خاطرنشان کرد: توجهی که امروز جامعه به زنان نشان می‌دهد حاکی از اتفاقات خوبی مثل صدور مجوز برای ورود بانوان به استادیوم آزادی برای بازی ایران و کامبوج هست و از مسوولان که موجب توسعه فضای مدنی شدند تشکر می کنم. به زنان به عنوان جنسی متفاوت نگاه نشود، زنان دارای توانایی و دارای قابلیت هستند، زنان ما آنقدر توانمند هستند که بتوانند از پس هر مسوولیتی بر بیایند. زنان می توانند جامعه را بسازند.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات