مصوبه انتقال وظایف و ماموریت‌‌های شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی ابلاغ شد/ تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب استانی

مصوبه انتقال وظایف و ماموریت‌‌های شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی ابلاغ شد/ تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب استانی

به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو (پاون) درماده نخست اين تصويب‌نامه آمده است که به منظور ارتقاي کيفيت و سرعت ارائه خدمات مربوط به حوزه آب وفاضلاب روستايي کشور، کليه امور و فعاليت‌هاي ايجاد، توسعه، نگهداري، بهره‌برداري، بازسازي و مرمت تاسيسات مربوط به تامين، انتقال، تقسيم و توزيع آب شرب و بهداشتي، جمع آوري و انتقال و دفع بهداشتي فاضلاب سي و يک شرکت آب و فاضلاب روستايي به شرکت‌هاي آب وفاضلاب همان استان واگذار مي‌گردد.
براساس اين مصوبه سازمان برنامه و بودجه مکلف است کليه حمايت‌هاي مالي و بودجه‌اي که تاکنون از فعاليت‌هاي اين شرکت‌ها به وسيله دولت انجام مي‌شده است را استمرار دهد.
لازم به ذکر است اجراي اين طرح مهم مزاياي متعددي براي آحاد جمعيت روستايي کشور بدنبال دارد به گونه‌اي که موجب ارتقای و تسهيل در خدمت‌رساني و پاسخگويي به مشترکين روستايي خواهد گرديد، چرا که در شرايط فعلي بدليل نبود ساختار اداري درسطح شهرها، دسترسي مردم روستايي به مراکز شهرستان‌ها بسيار مشکل مي‌باشد، با انتقال اين وظايف، به دليل وجود دفاتر و شعبات شرکت‌هاي آب و فاضلاب درسطح تمام شهرهاي کشور، مشترکين روستايي براي پيگيري امور مربوط به بهره‌برداري حوزه آب و فاضلاب روستايي به راحتي امکان دسترسي به مراکز مذکور را خواهند داشت.
بدليل عدم وجود امکانات مناسب و تجهيزات کافي در شرکت‌هاي آب و فاضلاب روستايي موجود، با انتقال وظايف مورد اشاره، با استفاده از ظرفيت‌هاي تخصصي، فني و تجهيزاتي موجود در شرکت‌هاي آب و فاضلاب استاني، امکان بهره‌برداري از تاسيسات و شبکه‌هاي آبرساني با کيفيت بالاتر و متناسب با شهرها ميسر می‌گردد.
گفتني است با اجراي اين طرح نظامات و فرآيندهاي مديريتي و نظارتي يکسان با سطح کيفي بسيار بالاتر از شرايط کنوني در سرويس‌دهي به روستائيان عزيز به دليل مديريت يکپارچه فراهم مي‌گردد و باعث ارتقای سطح کيفي خدمات خواهد گرديد به گونه‌اي که تامين آب سالم و پايدار با توجه به ظرفيت‌هاي موجود در آب و فاضلاب استان‌ها محقق خواهد گرديد.
اين طرح يکي از مهم‌ترين برنامه‌هاي وزارت نيرو براي تجديد ساختار بخش آب و با هدف ارتقای، تسهيل و تسريع خدمات‌رساني به جامعه روستائيان مي‌باشد.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات