عملیات احداث باند دوم تونل محور اردبیل به آستارا آغاز می‌شود / 180 میلیارد تومان برآورد اولیه برای ا...

عملیات احداث باند دوم تونل محور اردبیل به آستارا آغاز می‌شود / 180 میلیارد تومان برآورد اولیه برای ا...

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی اردبیل ، محبوب حیدری مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: امسال پروژه‌های خوبی در حوزه راه در سطح استان اردبیل در حال اجراست که امیدواریم با تلاشی که استاندار اردبیل و حمایت‌های رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و نمایندگان استان در مجلس انجام می‌دهند، پروژه‌های حوزه راهسازی به سرانجام خوبی برسند .

وی یکی از مهمترین این پروژه‌ها را محور اردبیل – سرچم اعلام و خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌‌ریزی انجام شده در سفر رئیس جمهور 20 تا 23 کیلومتر از این مسیر افتتاح خواهد شد .

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: امسال تخصیص خوبی هم از محل منابع ملی و استانی برای پروژه باند دوم اردبیل به سرچم در نظر گرفته شده که با قوت و قدرت احداث این مسیر پیگیری می‌شود .

حیدری با اشاره به احداث باند دوم تونل محور اردبیل – آستارا بیان کرد: مطالعات این پروژه به اتمام رسیده و ما در مرحله اخذ مجوز برای انتخاب پیمانکار در این محور هستیم تا هر چه سریعتر با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی در این محور آغاز شود .

وی گفت: با اجرایی شدن این پروژه مشکلات ترددی در محور اردبیل – آستارا رفع خواهد شد .

حیدری افزود: پروژه دیگری که با تلاش همکاران ما در حال اجراست باند دوم محور رضی – امیرکندی است که در سفر رئیس جمهور 8 تا 10 کیلومتر از این محور نیز افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد .

180 میلیارد تومان برآورد اولیه برای احداث باند دوم محور گرمی – بیله‌سوار

حیدری ادامه داد: پروژه دیگری که برای مردم شمال استان بسیار مهم و حیاتی به نظر می‌رسد احداث باند دوم محور گرمی – بیله‌سوار است که مجوز احداث این مسیر گرفته شده و برآورد ما 180 میلیارد تومان برای عملیاتی کردن این پروژه است .

وی اظهار کرد: این پروژه در مرحله مناقصه برای انتخاب پیمانکار است و ظرف 30 تا 40 روز آینده با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آن شروع می‌شود .

عضو شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه باند دوم محور پارس‌آباد – سربند نیز با انتخاب دو پیمانکار با پیشرفت خوبی در حال اجراست گفت : بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر با تلاش دو پیمانکار کارخانه آسفالت از دو مسیر به سرعت در حال انجام است به طوری که در سفر رئیس جمهور 25 کیلومتر از این مسیر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید .

حیدری افزود: هرچند وضعیت تامین منابع مالی در کشور برای اجرای پروژه‌های عمرانی سخت و دشوار شده اما با عنایت استاندار اردبیل و تلاش و پیگیری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و نمایندگان استان منابع مالی خوبی برای پروژه‌های راهسازی تامین شده است .

وی در مورد آخرین وضعیت پروژه بهسازی و آسفالت محور مشگین‌شهر – قینرجه نیز تصریح کرد: این پروژه که نقش مهمی در توسعه مشگین‌شهر دارد امسال 2.5 کیلومتر از آن احداث و عملیات آسفالت‌ریزی آن انجام می‌شود که تاکنون یک کیلومتر آسفالت شده و تا پایان فصل کاری به صورت کامل در 2.5 کیلومتر احداث و آسفالت‌ریزی را در این مسیر شاهد خواهیم بود .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات