عملیات تخلیه کشتی در بندر امام(ره) شبانه روزی است

عملیات تخلیه کشتی در بندر امام(ره) شبانه روزی است

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد درخصوص سفر به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) و بازدید از پروژه‌های توسعه ای این بندر، اظهار داشت: خوشبختانه در پروژه های توسعه ای و سرمایه گذاری پیشرفت خوبی داشته ایم.

وی تصریح کرد: در سال جاری  بالغ بر ۹ میلیون تن کالای اساسی  از بندر امام خمینی(ره)  تخلیه شده است که ۴۹ درصد رشد را در این زمینه  نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد  و در کنار آن هم ۲۵ میلیون تن هم حجم کلی  تخلیه و بارگیری این مجتمع بندری بوده که ۵ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر بوده است.

راستاد درباره روند پذیرش، پهلودهی و تخلیه کشتی های حامل کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: بلافاصله پس از تخلیه هر اسکله، یک کشتی که در لنگرگاه  منتظر ورود  است به بندرگاه هدایت می شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، میزان محموله موجود در انبارهای بندرامام خمینی(ره) را ۳ میلیون تن برشمرد و گفت: همزمان با تخلیه محمولات از کشتی‌ها، تخلیه محمولات از انبارها به مقاصد مختلف در کشور هم صورت می‌گیرد.

راستاد خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۲۰ فروند کشتی در لنگرگاه حضور دارد که ۴ فروند از آنها برای ورود و پهلوگیری در اسکله اعلام آمادگی کردند که به محض تخلیه اسکله، کشتی‌ها پهلو می‌گبرند.

وی گفت: عملیات تخلیه کشتی در بندر امام خمینی(ره) شبانه روزی است و به طور میانگین در حدود ۸ هزار تن در یک شبانه روز تخلیه انجام می‌دهد.

مدیرعامل سازمان بنادر با بیان اینکه از پروژه های توسعه ای بندر امام خمینی(ره) بازدید کردیم، تصریح کرد: این پروژه ها  مشتمل بر پروژه تعریض و توسعه اتوبان دسترسی مجتمع بندرامام خمینی(ره) و همچنین در ورودی شهر بندر امام خمینی(ره)، پروژه رمپ و لوپ تقاطع غیرهمسطح بود.

راستاد افزود: پروژه مهم دیگر، پروژه احداث جاده کمربندی بندر امام خمینی(ره)  که خوشبختانه  روند اجرایی آن به خوبی در حال پیشرفت است. این دو پروژه در راستای عمل  به مسئولیت های  اجتماعی  سازمان بنادر و دریانوردی  اجرا می شود؛ ضمن اینکه  بهبود دسترسی بندر را نیز تأمین می کند.

وی مجموعه اعتبارات این سه پروژه را  بالغ بر ۱۰۰ میلیارد  تومان عنوان کرد و افزود: مبلغ مذکور از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی تأمین می شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان داشت: از دیگر پروژه ها کارخانه تولید بیواتانول است  که زیرسازی آن انجام شده و در مرحله تأمین تجهیزات  است، سیلوهای ۱۵۰ هزار تنی که مراحل ساختمانی آن تمام شده و در مرحله  تأمین تجهیزات است.

وی تاکید کرد: پیشرفت پروژه ها اعم از سرمایه گذاری بخش خصوصی و عمرانی از محل اعتبارات دولتی  مطلوب  ارزیابی می شود و این پروژه ها  می توانند به بهبود وضعیت  فعالیت های  تخلیه و بارگیری  و حمل و نقل دریایی در بندرامام خمینی(ره) کمک کنند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات