18 و 19 مهرماه آزمون ورود به حرفه مهندسان در گیلان برگزار می شود

18 و 19 مهرماه آزمون ورود به حرفه مهندسان در گیلان برگزار می شود


رئيس اداره توسعه مهندسي ونظارت بر مقررات ملي وكيفيت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گیلان از برگزاري آزمون ورود به حرفه مهندسان در تاريخ 18 و 19 مهر ماه امسال در گیلان خبر داد و افزود : آزمون مذكور همزمان در سراسر كشور برگزار مي شود.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازي استان گیلان ، سيدحميدرضا موسوي عرباني رئيس اداره توسعه مهندسي ونظارت بر مقررات ملي وكيفيت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گیلان ضمن اعلام اين خبر افزود: در اجراي آئين نامه اجرائي قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان ، آزمون ورود به حرفه مهندسان در تاريخ 18 و 19 مهر ماه امسال در سه حوزه امتحانی رشت ، لنگرود و تالش با حضور٧٧٢٨ داوطلب برگزار مي گردد.
وي در ادامه در خصوص رشته هاي مرتبط به اين آزمون يادآور شد: رشته‌هاي معماري(طراحي ،نظارت واجرا)، شهرسازي، عمران(نظارت و محاسبات واجرا)، تأسيسات مكانيكي(طراحی و نظارت)، تأسيسات برقي(طراحی و نظارت)، نقشه برداري و ترافيك براي متقاضيان اخذ پروانه اشتغال به كار مهندسي (پايه3) بطور هماهنگ و همزمان در سراسركشور برگزار مي شوند.

موسوی عربانی اضافه کرد : سابقه كار حرفه اي مورد نياز براي اين آزمون مطابق با ماده 5 آيين نامه اجرايي قانون نظام مهندسي ساختمان خواهد بود و نحوه محاسبه سنوات لازم ازتاريخ اخذ مدرك تحصيلي تا 19 مهرماه 98 ميباشد و چنانچه متقاضي در صورت نداشتن شرايط لازم با ورود اطلاعات نادرست نسبت به ثبت نام اقدام و نمره قبولي كسب نمايد نه تنها قبولي نامبرده كان لم يكن تلقي شده با وي مطابق با ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

رئيس اداره توسعه مهندسي ونظارت بر مقررات ملي وكيفيت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گیلان در پایان خاطر نشان کرد : قبولي در آزمون مذكور يكي از شرايط اخذ پروانه اشتغال بوده و متقاضي در صورت قبولي در آزمون و احراز ساير شرايط مشخص شده در قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان موفق به اخذ پروانه اشتغال بكار خواهد شد. لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان

    اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات