بیش از ۲۰۰ بازه فرسایشی رودخانه در خوزستان وجود دارد

بیش از ۲۰۰ بازه فرسایشی رودخانه در خوزستان وجود دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: بیش از ۲۰۰ بازه فرسایشی رودخانه در خوزستان وجود دارد که البته پس از سیل اخیر این تعداد بیشتر شده که لازم است نسبت به ایمن سازی آنها اقدام شود.

کیامرث حاجی زاده روز دوشنبه ۱۵ مهر ۹۸ پس از بازدید از کانال‌های زهکش شهر گتوند، حریم و بستر رودخانه ،در سرسرای مدیریت بحران این شهرستان یکی از مشکلات عدیده خوزستان را بحث فرسایش خاک و بازه رودخانه‌ها دانست و افزود: از اولویت‌های ما در گتوند استحکام بخشی ساحل‌ رودخانه‌ها است برای همین باید تا می‌توانیم ساحل‌ها را ایمن سازی کنیم.

وی گفت: یکی از بازه های خطرناک در خوزستان بازه فرسایشی در روستای بن حیدر در گتوند است که از امروز عملیات حفاظت در این بازه آغاز می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان ادامه داد: شرایط جغرافیایی گتوند می‌طلبد فکر اساسی برای این شهرستان داشته باشیم و با توجه به شرایط آب و هوایی گتوند، قرارگیری این شهرستان به عنوان مدخل ورودی آب به دشت‌های خوزستان، بکر بودن منطقه و… نیازمند توجه جدی مسئولان به این شهرستان است.

وی در خصوص ساماندهی ساحل  رودخانه در شهرستان گتوند گفت: ساماندهی ساحل در حوزه شهری برعهده شهرداری‌ها است اما هرگونه احداث ابنیه باید با مجوز سازمان آب و برق باشد.

حاجی زاده با تاکید بر لایروبی کانال‌های زهکشی درون شهری یادآور شد: یکی از مسایل اساسی استان در سیلاب تعدی و تجاوز به حریم رودخانه‌ها به ویژه تعدی برخی دستگاه‌های دولتی به ساحل رودخانه‌ها است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی  درباره وضعیت بازآفرینی شهری در گتوند گفت: در حوزه بازآفرینی شهری،اولویت نخست ما منبع آب اهواز و سپس آغاجاری است؛ امروز با توجه به بازدید از مناطق مختلف گتوند، بازآفرینی شهری گتوند را در اولویت سوم خود قرار می دهیم.

وی با اشاره به ماشین آلات مورد نیاز برای ساماندهی، لایروبی و دیگر اقدامات مورد نیاز شهرستان گتوند افزود:دستگاه های مختلف خوزستان از جمله سازمان آب و برق، شرکت آب و فاضلاب شهری، جهاد کشاورزی براساس تکالیف، ماشین آلات را به این شهرشتان اعزام کنند.

پیش از این نشست برخی مدیران استانی و شهرستانی از حاشیه سد تنظیمی گتوند به منظور ساماندهی ساحل و احداث یک پارک در جوار تاسیسات سازمان آب و برق برای یکی از مناطق گتوند،کانال زهکشی بخش شهری گتوند به طول پنج کیلومکتر به منظور لایروبی، و سد گتوند علیا و آخرین وضعیت این سد دیدن کردند.

شهرستان گتوند با ۲ بخش مرکزی و عقیلی و ۴۵ روستا در شمال استان خوزستان واقع است.


لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات