توجه به آموزش های HSEدر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی

توجه به آموزش های HSEدر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی


توجه به آموزش های HSEدر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی

از ابتدای سال جاری تاکنون کمیته آموزش با هماهنگي كميته آموزش شورای فنی استان مرکزی، دوره هاي HSE را به صورت رايگان براي مهندسان  برگزار نموده وبرای اعضاي سازمان ، حدود هزارگواهينامه HSEصادر كرده است .
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی، کلاس های HSE در راستای افزايش دانش فني مهندسان ،ارتقای ایمنی درصنعت ساختمان  ويكي از الزامات صدور پروانه های اشتغال به كار مهندسي برگزارمی شود.
اين دوره ها إلزامي وبه صورت رایگان  است .
قبلا اعضا برای برگزاری این کلاس های آموزشی در سازمان نظام مهندسی باید ۲۵۰ هزار تومان هزینه پرداخت می کردند.
الزام برگزاری دوره های HSE به منظور ارتقاء ، تمدید ، ورود به حرفه اجرا و افرادی که به تازگی پروانه نظام مهندسی را دریافت کرده اند .
بر اساس آمار کمیته آموزش شورای فنی پیش از برگزاری این دوره های آموزشی رتبه ۲۹ کشوری را در بخش اموزش داشت و این در حالی است که پس از برگزاری اين کلاس های آموزشی ، با توجه به اطلاعات بدست امده اکنون استان  در رده دوم آموزشي در بين استانهاي كشور قرار دارد.
مسئول کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی ضمن تقدیر از حمایت مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان در برگزاری دوره کلاس های آموزشی HSE نیز بیان کرد: در حال حاضر تفاهم نامه ای با این مرکز منعقد شده که بر این اساس مقرر شده تمامی مباحث آموزشی به کارگران ساختمانی آموزش داده شود و با  اخذ پروانه ، دارای کارت مهارت فنی و حرفه ای شوند و شاهد  ارتقاء و کیفیت ساخت و ساز و ایمنی نیز باشیم .
نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی خاطر نشان کرد : اولويت هیات‌ مدیره دوره هشتم  ، آموزش مهندسان در تمامي صلاحيتهاي طراحي و نظارت و اجرا و اشنايي انها با حقوق مهندسی است.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات