نرخ بالای اجاره نشینی در قم  با وجود 45 هزار واحد خالی مسکونی

نرخ بالای اجاره نشینی در قم با وجود 45 هزار واحد خالی مسکونی

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری اظهار داشت: تأمین مسکن خانوار یکی از اولویت های امروز جامعه است. اما به دلیل افزایش قیمت چشمگیر واحدهای مسکونی و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، خرید مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه بسیار سخت شده است. اجرای طرح ‌هایی هوشمندانه ای همچون مسکن مهر و اقدام ملی منجر به صاحب خانه شدن دهک های ضعیف جامعه خواهد شد .

وی در ادامه با اشاره به اینکه طبق سرشماری سال ۹۵ در استان ۴۵ هزار واحد خانه خالی وجود دارد، گفت: مطابق سرشماری انجام شده در سال ۹۵، ۵۰ درصد مالک ، ۳۹ درصد مستاجر و ۱۰ درصد باقی مانده سایر هستند .

صبوری اضافه کرد: استان قم در حوزه مالکیت، رتبه ۳۰ و در حوزه استیجاری ، رتبه سوم در کشور را به خود اختصاص داده است .

وی عنوان داشت: با توجه به ۴۳ هزار واحد مسکن مهر و ۴۵ هزار واحد خالی در استان قم، اما همچنان در رتبه های بالای اجاره نشینی با ۱۴۷ هزار خانوار قرار داریم .

صبوری به اهمیت جایگاه شهر قم اشاره کرد و گفت: شهر قم به دلیل مهاجر پذیری، نزدیکی به پایتخت، وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و سایر ظرفیت های مذهبی و دینی از شهرهای جمعیت پذیر، پرجمعیت و پر تراکم محسوب می شود.

صبوری به مهمترین دلیل گرانی اخیر مسکن در کشور اشاره کرد و گفت: مسکن یک کالای مصرفی است و رویکرد کالای لوکس و سرمایه گذاری به آن سبب رکود و تورم در این بخش می شود. در ابتدای سال جاری نیز عمده سرمایه ها به سمت مسکن سرازیر شد و با افزایش قیمت روبرو شدیم.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات