تشکیل مدیریت واحد برای نجات کشف رود زیر نظر شهرداری مشهد

تشکیل مدیریت واحد برای نجات کشف رود زیر نظر شهرداری مشهد

تشکیل مدیریت واحد برای نجات کشف رود زیر نظر شهرداری مشهد

صبح دیروز سه شنبه شانزدهم مهرماه رزم حسینی استاندار خراسان رضوی به همراه محمدرضا کلائی شهردار مشهد و تنی چند از مدیران استانی و شهری، وضعیت حاشیه کشف رود و اقدامات صورت گرفته در خصوص ساماندهی آن را از نزدیک مورد بررسی قرار داده و در نشستی مشترک راهکارهای حل و فصل این معضل چندین و چند ساله را مورد کنکاش قرار دادند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، در این برنامه از تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی چرم شهر، شهرک صنعتی چرم شهر، تصفیه خانه اولنگ و التیمور، تصفیه خانه فاضلاب شماره 4 مشهد و تصفیه خانه پرکندآباد بازدید به عمل آمد و در نشستی که در مرکز اجرایی طرح جهاد اجتماعی یا نجات برپا گردید، راه کارهای رفع موانع ساماندهی کشف رود بررسی شد.
در حاشیه این نشست معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به شکل گیری اجماعی مبنی بر تشکیل مدیریت واحد زیرنظر شهرداری برای نجات کشف رود، اظهار کرد: اجماع بر این بود که شهرداری مدیریت واحد باشد و متولی موضوع شود و مابقی دستگاه‌ها نیز وظایف و مسئولیت‌های خود را تفویض کرده و در قالب کارگروهی که شکل می گیرد، موانعی که سبب کندی کار شده از میان برداشته و در قالب مدیریت واحد پروژه ادامه یابد.
مهدی یعقوبی بیان کرد: در این نشست مقرر شد 14 مجموعه دخیل در ساماندهی کشف رود از جمله آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب، دادستانی، فرمانداری، شهرداری و غیره در قالب مدیریت واحد وارد عمل شوند.
وی با اشاره به اقداماتی که سبب توقف اجرای پروژه به ویژه در بحث درختکاری در حاشیه کشف رود شده، گفت: عرصه هایی از طریق آب منطقه ای قرار بود آزادسازی و تحویل شهرداری مشهد شود و پروژه درختکاری صورت گیرد که البته محقق نشد.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: معضلاتی وجود دارد که استاندار خراسان رضوی تاکید بر رفع آن داشتند و از آن جمله می توان به استفاده غیرمجاز از فاضلاب در برخی نقاط اشاره کرد که همچنان به قوت خود باقی است.
یعقوبی با اشاره به اولویت بندی مسائل و معضلات کشف رود، گفت: با تعیین مسائل، اموری چون توسعه درختکاری، توسعه تصفیه خانه‌ها، نوع کشت و غیره اولویت بندی می شود.
وی با تاکید بر لزوم انجام وظایف سازمان‌ها و ارگان‌ها در موضوع ساماندهی کشف رود، خاطر نشان کرد: آب منطقه‌ای در حوزه آزادسازی بستر باید ورود کند و شهرداری در زمینه توسعه تصفیه خانه‌ها ورود پیدا کرده تا منبع آب آلوده جمع شود. همچنین می تواند با انتشار فراخوان به موضوعات سرمایه گذاری پروژه کمک کند.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه شهرداری در محدوده 24 کیلومتری خدماتی شهر و حریم شهر می تواند ورود کرده و کار را مدیریت کند، گفت: اتفاقات خوبی در راستای طرح جامع کمربند سبز شمالی که هنوز مصوب نشده ، در حال شکل گیری است و می توان کار را انجام داد.
یعقوبی با تاکید بر اینکه خدمت رسانی در موضوع کشف رود خارج از محدوده حریم شهر بر عهده فرمانداری است، گفت: سازمان جهاد سازندگی نیز بر کشت و کنترل حاشیه کشف رود باید نظارت‌های لازم را اعمال کند و نوع الگوی کاشت را تعریف کند تا از الگوهای کشت غیرمجاز که بر سلامت انسان اثر منفی می گذارد جلوگیری شود.
نجمه کیشی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات