نمایشگاه نقاشی «آوان» در هنرسرای شهروند لار گشایش یافت

نمایشگاه نقاشی «آوان» در هنرسرای شهروند لار گشایش یافت

نمایشگاه آثار نقاشی کوثر سابقی نژاد و الهه خرمی طی ائین افتتاحیه ای با حضور احسان طاهری و احمد دلاور معاونین برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری ویژه لارستان، محمدرضا قنبرنژاد شهردار لار، سید عبدالمهدی میرپور رئیس شورای اسلامی شهر لار و دیگر اعضای شورا، هوشنگ دلاور رئیس کمیته امداد امام خمینی، محمد معتمدیان رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، مجید حجتی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی فولادی معاون پرورشی آموزش و پرورش، هنرمندان و اساتید رشته های مختلف هنری و عموم مردم آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری لار، در آغاز این آئین، سید عبدالمهدی میرپور رئیس شورای اسلامی شهر لار ضمن خوشامدگویی به حاضرین گفت: از همه عزیزان به خاطر حضور، همراهی و حمایت از دو جوان هنرمند در آستانه راه، بی نهایت سپاسگزارم.

وی افزود: خرسندیم که دختران و بانوان جامعه امروز لارستان پا به پای هنرمندان مرد در عرصه های فرهنگی هنری حضور دارند و چنین نمایشگاهی را با این مقدمات حرفه ای و استاندارد فراهم اورده اند.

میرپور خاطر نشان کرد: "شورای پنجم در سال سوم با خط مشی جوانگرایی و حمایت از اندیشه جوان، کار خود را آغاز نموده است. باورمان این است که راه توسعه و پیشرفت هر جامعه ای از مسیر فرهنگ می گذرد."

رئیس جوان شورا افزود: "فارغ از مباحث فنی مربوط به حوزه نقاشی، جسارت این دو جوان برای حضور در جامعه و فضای حرفه ای هنری ستودنی است. اگر جوان ها بتوانند توانمندی های خود را در ابعاد و اشکال مختلف در جامعه بروز دهند، قطعاً مسیر اقتصاد نیز به گونه ای غیر از امروز خواهد بود."

سید عبدالمهدی میرپور اذعان کرد: به خانواده ها توصیه می کنم با حمایت از فرزندانشان مسیر درست حضور در فعالیت های اجتماعی را فراهم آورده تا بتوانند از همان ابتدای جوانی در مسیر صحیح پیشرفت قرار گیرند.

پس از سخنان میرپور، آئین افتتاحیه و بازگشایی نمایشگاه توسط محمدرضا قنبرنژاد شهردار لار به نمایندگی از مسئولین و استاد باقر عباس زاده به نمایندگی از هنرمندان انجام گرفت.

در سمت راست و بخش اول نمایشگاه آثار تصویرسازی و طراحی های الهه خرمی بود که هنر تصویرسازی او مورد تشویق اساتید و مسئولین قرار گرفت و پیشنهاد شد که از تصویرسازی های او در طراحی و بسته بندی محصولات تولید شده در تولیدی ها و کارخانجات لارستان استفاده شود.

الهه خرمی در حاشیه بازدید مسئولین و هنرمندان از آثارش گفت: تصویرسازی، هنری است که از غالب قابلیت های هنرهای تجسمی برای بیان یک محتوا و یا موضوع استفاده می کند.

الهه خرمی که هنر تصویر سازی را از جشنواره های دانش آموزی آغاز کرده افزود: این هنر، هنری کاربردی است که می‌توان از آن برای فضا سازی و بیان اندیشه ها در نشریات، کتابها، صنعت تبلیغات استفاده کرد.

سمت چپ و بخش دوم این نمایشگاه شامل آثار نقاشی و طراحی های کوثر سابقی نژاد بود که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

سابقی نژاد در پاسخ به پرسش های اغلب مخاطبان درباره با طراحی‌هایش گفت: "از چند سال پیش دوره کوتاهی را گذراندم که به دنبال تجربه در گونه ای با نام هایپررئالیسم بود. من هم به این گونه علاقمند شده و از آن روز شروع به طراحی آثار با این روش کرده‌ام.

کوثر سابقی نژاد افزود: شاید این روش، روش پرمحتوایی نباشد اما برای من که در آغاز راه تجربه هستم، روشی است که می توانم جزئیات را به خوبی فرا بگیرم و در خلق آثار و تجربه های جدی آینده از آن بهره ببرم.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که مورد استقبال بسیاری از دانش آموزان و جوانان هنرمند قرار گرفته بود با اجرای مراسمی نمادین توسط دوستان دو هنرمند و خانواده های انان در جمع صمیمی هنرمندان به پایان رسید.

گفتنی است این نمایشگاه از 12 الی 25 مهرماه هر روز از ساعت 18 الی 23 پذیرای بازدید عموم علاقه مندان خواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری لار

    منبع خبر

    شهرداری لار

    شهرداری لار یک شهرداری در شهر لارستان می باشد

      نظرات