ورودی‌های فاخری برای شهر کرمان خواهیم داشت

شهردار کرمان :

ورودی‌های فاخری برای شهر کرمان خواهیم داشت

شهردار کرمان گفت: به دنبال آن هستیم که ورودی‌های فاخری برای شهر کرمان اجرا کنیم.

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید vorodishahr.jpg

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سید مهران عالم‌زاده در جلسه هم اندیشی پیرامون اصلاح ورودی‌های شهر کرمان که با حضور مشاور طرح، اعضای کارگروه معماری و شهرسازی و جمعی از مدیران شهرداری برگزار شد؛ گفت: متاسفانه ورودی‌های شهر کرمان متناسب با فرهنگ و معماری کرمان طراحی و اجرا نشده است؛ به همین دلیل  به دنبال ساماندهی ورودی‌های شهر کرمان هستیم.

عالم‌زاده با اشاره به اینکه اصلاح ورودی‌ها،کاری زمان‌بر است؛ تاکید کرد: ما به دنبال آن هستیم که ورودی‌های فاخری برای شهر کرمان داشته باشیم .

وی افزود: در حال حاضر حداقل کاری که می شد انجام دهیم این بود که به لحاظ جدول گذاری، آسفالت و فضای سبز ورودی شهر، ظاهری مناسب داشته باشد که این اقدامات انجام شد.

عالم‌زاده در پاسخ به پیشنهادات ارایه شده از سوی مشاور گفت: نیاز است تا برای سرعت بخشیدن به کار، وقت بیشتری گذاشته شود تا پروژه سریع‌تر پیش رود.

وی خاطرنشان کرد: در مورد خط حریم یا خط محدوده شهر و ارتباطش با دروازه ورودی شهر، باید مواردی را مشخص کرد.

شهردار کرمان به اهمیت داشتن تعیین کاربری‌ها در بین حریم اشاره و تصریح کرد: اینکه از چه فضای گذر کرده و وارد شهر شویم؛ خودش می تواند با تعیین کاربری ها، فضای پیرامونی را شکل دهد که مشاور باید آن را در دستور کار خود قرار دهد.

وی همچنین در مورد پیشنهاد ایجاد گستره سبز در ورودی شهر از سمت بلوار شهید صدوقی (جاده تهران) گفت: باید مشخص شود این پهنه سبز چه مساحتی دارد و برای کاشت و نگهداری این گستره سبز، وضعیت کمی و کیفی آب شهر کرمان چگونه است؛ زیرا در آن منطقه تامین آب مشکل است.

عالم‌زاده ادامه داد: در مورد ایجاد نشانه‌ها در ورودی شهر نه تنها باید فرهنگ و پیشینه مردم کرمان را درک کرد بلکه طرحی ارایه شود که برای مردمی که وارد شهر می‌شوند قابل فهم باشد چرا که همه مخاطبان ما متخصص معماری و شهرسازی نیستند.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از یک فضای بیابانی در خارج از شهر به شهر وارد می‌شویم، باید مشخص کرد که به صورت تدریجی و سلسله مراتبی چگونه  طرح معماری اجرا خواهد شد .

وی تاکید کرد: بهتر است که هر10 روز یک بار در زمینه طرح دروازه غربی شهر کرمان، اقدامات لازم گزارش شود تا هر چه زودتر به خروجی مطلوبی برسیم.

در ادامه این جلسه مشاور طرح دروازه غربی کرمان با اشاره به این که  این دروازه در گذشته به دروازه گبری شهرت داشته است؛ گفت:  این دروازه بخش عمده اتصال کرمان به شهرهای دیگر بوده و هم اکنون  از ورودی‌های مهم کرمان است که به جاده تهران مشرف می‌شود.

محمودی، امنیت، نماد و نشانه شهری، مناسبات قدرت، اطلاع رسانی و نمایش گسترده فرهنگ را از شاخص ها و کارکردهای دروازه‌ها و ورودی‌های شهر ذکر کرد و ادامه داد: متاسفانه در ورودی های شهر کرمان سلسله مراتب شهری رعایت نشده و وجود نخاله‌ها و زباله‌ها در بعضی از ورودی‌ها منجر به جرم پذیری در این محدوده ها شده است که نیاز به ساماندهی دارد.

وی از جمله پیشنهادات خود، انتقال صنوف مزاحم از ابتدای جاده تهران به محل دیگر ذکر کرد و گفت: ایجاد باغ راه یا پهنه سبز از پیشنهادات دیگر است و  از لحاظ کالبدی بهتر است اطراف محور طرح دروازه غربی، بلند مرتبه سازی نشود تا فضای باز بیشتری وجود داشته باشد .

در ادامه این جلسه از سوی  اعضای کارگروه معماری و شهرسازی طرح ارایه شده از سوی مشاور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد مشاور طی برنامه زمان بندی مشخص اقدامات لازم را انجام دهد.

لازم به ذکر است در این جلسه نیز بررسی اولیه نتایج طرح جامع حمل و نقل ترافیک شهر کرمان در زمینه ساماندهی حمل و نقل انبوه بر و شبکه دوچرخه با حضور مشاور طرح انجام و توضیحاتی پیرامون امکان سنجی اجرایی این طرح ارایه شد.

مهدیه جعفری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات