افزایش ظرفیت آب در استان مرکزی

افزایش ظرفیت آب در استان مرکزی

ازحدود یکماه گذشته با بهره‌برداری از سد کمال صالح حدود ۳۰ درصد مردم در مناطق غربی شهر اراک از آب این سد بهره‌مند شده‌اند.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: با توجه به آماده‌سازی تاسیسات مورد نیاز برای ورود آب سد به شبکه توزیع شهری از بیست ویکم خردادماه ظرفیت آب ورودی به ۲ دو برابر افزایش خواهد یافت که از غرب شهر تا مناطق مرکزی شامل عباس آباد اراک و سایر مناطق انتقال می‌یابد. عبدالرضا خلیلی اجرای ۲۲ کیلومترخط انتقال، احداث ۱۰ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب و ۸ هزار مترمکعب مخزن در حال ساخت را ازجمله اقدامات انجام شده برای اجرای طرح توزیع آب سد کمال صالح در شبکه مصرف شهری عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی احداث خط انتقال جدید از میدان بسیج تا کمربندی جنوبی شهر اراک نیز آغاز شده که ظرف یکماه آینده تکمیل خواهد شد و بخشی ازآب سد به مخازن گردوانتقال داده خواهد شد.

وی از بهره‌مندی همه مناطق شهر اراک از آب سد کمال صالح ظرف دو ماه آینده خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از سد کمال صالح، ۱۳ حلقه چاه که از کیفیت مناسبی برای مصرف در شبکه شهری برخوردار نبودند از مدار خارج شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همچنین از بهره‌برداری طرح احداث تصفیه‌خانه فاضلاب اراک تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: این پروژه یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های زیست محیطی در کشور است.

 

    نظرات