هماهنگی شرکت های آب و برق استان تهران جهت ارائه خدمات مطلوب به...

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان تهران گفت: شرکت های صنعت آب و برق استان تهران با همکاری و هماهنگی یکدیگر به دنبال ارائه خدمات مطلوب به مردم هستند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "سید حسن رضوی" در دومین نشست هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان تهران که با حضور مدیران عامل صنعت آب و برق استان تهران و به ریاست مدیرعامل شرکت آب منطقه ای برگزار شد، اظهار داشت: بخش آب و برق در حالی در فصل تابستان سربلند بیرون آمدند که رکورد جدید مصرف به ثبت رسید که با این حال شاهد وقوع کمترین چالش ها در این بخش بودیم.

وی با ارائه گزارشی از میزان منابع و مصارف آب در استان تهران گفت: سال آبی گذشته را در حالی پشت سر گذاشتیم که رکورد 387 میلی متر بارندگی از ابتدای مهر 97 تا 31 شهریور سال جاری به ثبت رسید که این رقم نسبت به سال آبی قبل حدود 57 درصد و نسبت به متوسط بلند مدت 42 درصد افزایش داشته است .

رضوی بارش های مناسب در سال آبی قبل را سبب پر شدن مخازن سدهای پنجگانه تامین کننده آب استان تهران دانست و گفت: این بارش ها باعث شد که حدود دو میلیارد و 614 میلیون متر مکعب آب وارد مخازن سدها شود در حالی که سال گذشته آن این رقم حدود یک میلیارد و 173 میلیون مترمکعب بوده که این روند حکایت از افزایش 123 درصدی ورودی آب به سدهای پنجگانه استان تهران دارد .

رضوی از کاهش 97 درصدی بارش ها در 13 روز ابتدایی سال آبی جدید نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: امیدواریم که میزان بارش ها در هفته های آتی نرمال باشد تا امسال نیز همچون سال گذشته شاهد سال آبی خوبی باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه در حال حاضر 866 میلیون مترمکعب آب در سدهای امیرکبیر، لار، لتیان، طالقان و ماملو ذخیره شده است، گفت: این رقم در مدت مشابه سال گذشته در حدود 600 میلیون متر مکعب بوده است که بر این اساس میزان ذخیره سدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن 266 میلیون مترمکعب افزایش یافته است .

وی خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو با همفکری باید در جهت کاهش معضلات گام برداشته و خدمات بهتر و مطلوبتری را به مردم ارائه نمایند.

مولود شیوا مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده در این جلسه گفت: ارتقا جایگاه مدیریتی بانوان شاغل در صنعت اب و برق در سایه شایستگی و عدالت محوری چشم انداز امور بانوان وزارت نیرو بوده و در این راستا برنامه ریزی های خوبی انجام شده است.

وی با تشریح ماموریت های امور زنان و خانواده وزارت نیرو گفت: شناسایی بانوان متخصص، توانمند و مسئولیت پذیر با هدف بهره گیری از توانمندی های آنان در فرصت های مناسب شغلی با رعایت اصل شایسته گزینی  مد نظر قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: سامانه بانک اطلاعات زنان شاغل صنعت آب و برق استقرار می یابد تا بتوان زمینه های لازم جهت ارتقا سطوح شغلی بانوان فراهم شود.

همچنین محمدجواد توفیقی مدیر دفتر مهندسی اطلاعات و GIS شرکت برق منطقه ای تهران با ارائه گزارشی از پروژه های در دست اجرای این شرکت گفت: پیک بار منطقه در تابستان سال جاری به رقم  10 هزار و 612 مگاوات رسید که نسبت به سال گذشته 4.2 درصد رشد را نشان می دهد.

وی از اجرای 57 پروژه قابل افتتاح در سال 98 در محدوده عملکرد شرکت برق منطقه ای تهران خبر داد و گفت: برخی از این پروژه ها به منظور عبور از پیک برق تابستان به سرانجام رسید که تاثیر مهمی در تعدیل بار پست های پربار و بحرانی داشته است.

این جلسه به صورت فصلی برای بررسی چالش ها و مشکلات صنعت آب و برق استان تهران برگزار می شود که یکی از اهداف آن ایجاد هماهنگی و هم افزایی میان دستگاه های متولی تامین و توزیع آب و برق است.

در این نشست پس از بررسی چالش ها و اعلام نقطه نظرات و پیشنهادهای اعضا و مدیران عامل شرکت های صنعت آب و برق استان تهران در نهایت لازم توسط مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران به عنوان رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در این استان انجام که در قالب مصوبات به اعضا شورا جهت اجرا ابلاغ شد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات