برگزاري آزمون ورود به حرفه مهندسان در خوزستان

برگزاري آزمون ورود به حرفه مهندسان در خوزستان

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازي خوزستان؛ پیمان رحمتی با اعلام اينكه آزمون ياد شده در روزهاي 18 و 19 مهر برگزار مي شود، اظهار داشت: در اين آزمون بيش از6 هزار داوطلب در 7 رشته مهندسي، كارداني و معماري تجربي شركت مي كنند.

وی افزود: به استناد ماده4 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اشتغال اشخاص حقیقی و حقوقی در امور فنی در بخش‌های ساختمان و شهرسازی مستلزم داشتن صلاحیت حرفه‌ای است. این صلاحیت در مورد مهندسان از طریق پروانه اشتغال به کار مهندسی و در مورد کاردان‌های فنی و معماران تجربی از طریق پروانه اشتغال به کار کاردانی یا تجربی می‌باشد.

رحمتی گفت: متقاضیان پروانه اشتغال مذکور به استناد بند پ ماده 7 آیین نامه اجرایی قانون مذکور می بایست در آزمون ورود به حرفه قبول شوند. بدین منظور وزارت متبوع سالانه طی 2 نوبت اقدام به برگزاری آزمون های ورود به حرفه مهندسان، می‌نماید.

وی تصریح کرد: اولین آزمون امسال در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ 18 و 19 مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد. آزمون‌های یاد شده در استان خوزستان در سه حوزه اهواز در محل مجتمع آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان، شهرستان دزفول در مرکز علمی آموزشی دزفول1  و شهرستان خرمشهر در محل دانشگاه علوم و فنون دریایی همزمان با سراسر کشور و طی دو نوبت صبح و بعد از ظهر روزهای مذکور در 7 رشته مهندسی در صلاحیت های طراحی، نظارت و اجرا برگزار خواهد شد.

رئیس اداره نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازي خوزستان ادامه داد: در آزمونهای این دوره نزدیک به 6400 نفر از مهندسین جهت اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی در صلاحیت پایه سه شرکت می نمایند که نسبت به دوره گذشته 14% رشد دارد. که از این تعداد 18% شرکت کنندگان را بانوان و 82%  را آقایان تشکیل می دهند.
رحمتی اظهار داشت:
در آزمونهای پیش رو بیشترین تعداد داوطلب مربوط به رشته عمران گرایش نظارت با 1694 داوطلب و کمترین تعداد داوطلب مربوط به رشته ترافیک با 8 داوطلب می باشد.
در استان خوزستان 70% داوطلبین در حوزه اهواز، 20% در حوزه دزفول و 10% درحوزه خرمشهر در آزمونهای یاد شده شرکت می نمایند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات