آماده سازی تبریز برای آغاز موج سالمندی

آماده سازی تبریز برای آغاز موج سالمندی

به گزارش شهریار ، محمدحسین حسن‌زاده در گفتگو با برنامه رادیویی شهریمیز با بیان این مطلب اظهار داشت: هم اکنون ۱۱ درصد از جمعیت کشور بالای ۶۰ سال سن دارند که طی ۲۰ سال آینده سالمندان حدود ۲۵ درصد از جمعیت شهری را تشکیل می دهند.

حسن‌زاده افزود: بدون توجه به نیازهای اقشار مختلف جامعه و شهروندان، نمی‌توان برای توسعه و آبادانی شهر برنامه ریزی و عمل کرد.

او با بیان اینکه فضای شهری باید برای سالمندان موجود و سالمندان آتی آماده شود، تشریح کرد: این قشر برای خود مطالباتی دارند و مدیریت شهری نیز آماده مهیا ساختن چنین زیر ساخت هایی است؛ به همین منظور موضوعاتی مثل ساماندهی معابر و دسترسی شهروندان به محورهای سلامت محور همچون پیاده راه ها و... در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز ادامه داد: اگر می خواهیم شهر تبریز آباد و توسعه یافته شود، باید برای سنین مختلف شهروندان برنامه ریزی داشته باشیم. نمی توان برای توسعه یک شهر برنامه ریزی کرد و شهروندان آن شهر را در این برنامه ریزی از یاد برد.

حسن زاده با بیان اینکه سالمندان در سطح شهر به مراکزی نیاز دارند که در آنجا ابراز وجود کرده و توانایی های خود را به کار گیرند، گفت: شهرداری در صدد است برای سازمان های مردم نهادی که در این حوزه فعالیت می کنند شرایطی را فراهم کند. که به عنوان مثال در فرهنگسراهای شهرداری تبریز شعب بنیاد سالمندان فرزانگان راه اندازی شده و به تدریج تعداد این فضاها افزایش خواهد یافت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات