دکتر حقیقی در دیدار با شهردارو اعضای شورای اسلامی ابهر گفت: شوراها از ارکان تاثیر گذار  هر شهر هستند

دکتر حقیقی در دیدار با شهردارو اعضای شورای اسلامی ابهر گفت: شوراها از ارکان تاثیر گذار هر شهر هستند

امام جمعه ابهر ،مهندس ذوالقدریها شهردار ،رئیس واعضای شورای اسلامی شهر ابهر با حضور در دفتر دکتر حقیقی استاندار محترم زنجان با وی دیدار وگفتگو کردند .

به گزارش روابط عمومی شهرداری ابهر، در این نشست صمیمی که با حضور سلطانی ،معاون عمرانی استاندار ،محمودی مدیر کل دفتر امور شهری ،نیازی مدیرکل دفتر فنی ، جزء قاسمی مدیر آب وفاضلاب استان ،رحمتی مدیر کل میراث فرهنگی وگردشگری وتوسلیان معاون مدیرکل راه وشهر سازی تشکیل گردید.

در این دیدار شهردار، رئیس واعضای شورا ی اسلامی شهر هریک به نوبه خود از استاندار محترم بابت وقتی که در اختیار آنها قرار داده شد تا مشکلات شهر ابهر را به سمع ونظر ایشان برسانند تقدیر وتشکر نمودند .

گفتنی است : مهمترین مشکلات و مسائلی که در این نشست صمیمی ۵/۳ساعته مطرح شد عبارتند از:

*تسریع در رفع مشکل طرح تفصیلی واحصاء مغایرت های موجود در این طرح وحل آن

*رفع مشکل زمین های قولنامه ای که یکی از مهمترین چالش های پیش روی شهرداری است

*تعریض و دو باند ه کردن وآسفالت جاده ازناب تا آرامستان جدید در حدود ۳کیلو متر

*مساعدت در خصوص خرید تجهیزات و  ماشین آلات آتش نشانی برای طبقات بالا وماشین آلات  پیشرو

*تسریع در روند اجرای پروژه کمر بندی ابهر وخرمدره وهمچنین قروه تا نورین

*افزایش محدوده شهری علی الخصوص شهرک هایی که تفکیک شده اند ولی در محدوده شهر نیستند مانند شهرک گل ریس ،شهید مردانی

*توجه ویژه به فاضلاب شهری که بصورت نیمه تمام در سال های قبل افتتاح شده وهیچ مشکلی را از شهر در این خصوص بر طرف نکرده است

*رفع مشکل افت فشار آب در منطقه شناط  بالا وشریف آباد که دراین زمینه شهروندان منطقه با مشکل جدی مواجه هستند

*در زمینه گردشگری نیز  با اشاره به اینکه هر منطقه دارای موقعیت وویژگی های خاص خود هستندبه پتانسیل های موجود در ابهر از سد کینه ورس ،چشمه آق سو وچشمه علی بلاغی اشاره کرده وگفتند این مجموعه می تواند در کنار یک غار طبیعی که در این منطقه هست با عنایت ویژه استاندار ومسئولین مربوطه  به یک سایت ویژه گردشگری تبدیل شود.

*توجه ویژه به امام زادگان موجود در شهر به ویژه امام زاده اسماعیل (ع) شناط که گنبد آن در حال ریزش و تخریب می باشد.

*توجه ویژه به مسائل ومشکلات ویژه بانوان وجذب اعتبار ات برای با نوان در کل استان وهمچنین احداث مجموعه ورزشی ویژه برای با نوان در شهر

*با توجه به وجود ۴۵ درصد از صنایع استان در ابهر ، خواستارتخصیص اعتبارات ویژه از محل ارزش افزوده به ابهر شدند چرا که هیچ شهری در کشور به اندازه ابهر در این خصوص ضرروزیان ندیده است

* برخورداری از امکانات ورزشی برای جوانان وتسریع در اجرای پروژه های نیمه تمام ورزشی

*توجه ویژه به سایت باستانی قلعه تپه ابهر که به حال خود رها شده وتنها اسمی از آن باقی مانده است

*تعیین تکلیف ضایعاتی های حسین آباد از جمله مشکلاتی بود که مطرح شد.

درادامه این دیدار، دکتر فتح‌الله حقیقی با اشاره به گذشت چندین دور از عمر شوراها، اظهار کرد: در طی این مدت شوراها باید به وظایف خود بیشتر اشنا شده باشند.

وی با اشاره به این‌که اگر هرکسی وظیفه خود را به درستی انجام دهد مشکلی پیش نمی‌آید، ادامه داد: هر کس باید در حوزه خود به ایفای نقش بپردازد تا شاهد بروز مشکل نباشیم.

دکتر حقیقی با تأکید بر این‌که شان و جایگاه شوراها باید حفظ شود ادامه داد: شوراها از ارکان تاثیر گذار در هر شهر محسوب می‌شوند.

این مسئول با اشاره به این‌که ابهر یکی از شهرهای مهم استان به شمار می‌رود، بیان کرد: بسیاری از صنایع زنجان در ابهر مستقر هستند که همین امر بر نقش استراتژیک آن در استان می‌افزاید.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات استان زنجان این است که بیش از این‌که مقصد باشد معبر بوده است تصریح کرد:  برای این که این استان به یک مقصد تبدیل شود باید کارهای بیشتری در تمامی حوزه‌ها انجام شود.

بالاترین مقام عالی استان با اشاره به این که یکی از جلسات محوری که در استان برگزار می شود جلسه رفع موانع تولید است اظهار داشت: این جلسه برای آشنایی بیشتر با مشکلات  واحدهای دارای مشکل برگزار می‌شود که در همین راستا بیش از ۶۹ جلسه برگزار شده است که ۴۹ جلسه در شش ماهه اخیر بوده است.

دکتر حقیقی با اشاره به این‌که یکی از بزرگترین هنرهای مدیران در برهه فعلی روشن نگهداشتن چراغ کارخانجات است، ادامه داد: تا کنون هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل نشده و برخی از واحدها نیز به چرخه تولید بازگشته‌اند که دو واحد از این کارخانه‌ها امسال در ابهر به چرخه باز خواهند گشت.

استاندار با اشاره به این‌که نقشه راه سرمایه گذاری استان در هیئت دولت مطرح شده است، ادامه داد: با تلاش مدیران برخی از پیشنهادات مطرح شده در جلسه رفع موانع تولید ملی عنوان شده است.

دکتر حقیقی استاندار زنجان با اشاره به سفر به ۱۱۰ روستای استان، تصریح کرد: تداوم این سفرها با محوریت حل مشکلات مردم را در دستور کار قرار دارد.

بعداز بحث و بررسی و ارائه نقطه نظرات تصمیمات ذیل مصوب گردید که

در خصوص زمین های قولنامه ای پیگیری های لازم با دستور پیگیری استاندار محترم از مراجع ذیصلاح در خصوص ارائه راه حل و راه اندازی مجدد کمسیون قولنامه ای در شهرداری ها صورت پذیرد

مقرر گردید : در خصوص طرح تفصیلی پیگیری های لازم توسط دکتر سلطانی معاون محترم عمرانی استانداری زنجان تا یک هفته آینده جلسه راستی آزمایی طرح تفصیلی توسط مشاور طرح با حضور مسئولین مربوطه در آینده نزدیک برگزار گردد.

همچنین جلسه کمسیون ماده ۵ نیز در این خصوص  تشکیل گردیده و بعداز کمسیون ماده ۵،  کار گروه زیر بنایی   و جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و جلسه با خانم صادق ، معاون وزیر راه و شهرسازی با حضور استاندار محترم جهت رفع موانع طرح تفصیلی برگزار گردد

مقرر گردید در خصوص تعریض راه آرامستان جدید درجاده ازناب تفاهم نامه ای با اداره راهداری مبنی برتعریض ابنیه هابرعهده شهرداری و زیرسازی مسیرتا آرامستان برعهده اداره راهداری باشد وجهت آسفالت ریزی مسیرنیز استاندارمحترم مساعدت های لازم را اعمال نماید.

در خصوص ستاد باز آفرینی شهری وافزایش محدوده حسین آباد و سطح محلات هدف در  شریف آباد و حسین آباد با دستور استاندار محترم مقرر گردید در جلسه آتی کمسیون مربوطه مطرح وبه تصویب برسد.

در خصوص رفع مشکل افت فشار آب در شناط بالا نیز مقرر گردید : جهت تحویل زمین از بنیاد مستعضعفان در ابهر جهت حفر یک حلقه چاه پیگیری های لازم توسط مدیر آب وفاضلاب استان و بنیاد مستضعفان استان با هماهنگی  استاندار محترم صورت پذیرد

سپس در خصوص بحث گردشگری که توسط شهرداری واعضای محترم شورای اسلامی شهر در سد کینه ورس،چشمه علی بلاغی وآق سومطرح شد تادر آینده نزدیک استاندار محترم به همراه معاون عمرانی،مدیر کل امور شهری، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری ، فرماندار،شهردار واعضای شورای اسلامی شهر از طرح های ارائه شده بازدید میدانی بعمل آورند

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ابهر

    منبع خبر

    شهرداری ابهر

    شهرداری ابهر یک شهرداری در شهر ابهر می باشد

      نظرات