بوستان جنگلی کوی زهرا به بهره برداری رسید

بوستان جنگلی کوی زهرا به بهره برداری رسید


معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در آئین افتتاح بوستان جنگلی کوی زهرا گفت: با توجه به جمعیت ساکن در این منطقه نیازمند افزایش فضاهای تفریحی در محله کوی زهرا بودیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، اسماعیل صالحی با اشاره به بهره برداری و کلنگ زنی صد پروژه خرد و کلان طی شش ماهه دوم سال جاری افزود: این پروژه‌ها با رویکرد انسان محوری و محله محوری در راستای اهداف کلان شهرداری شیراز است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز اضافه کرد: همانگونه که پروژه های بزرگ از نیازهای ضروری شهر است، پروژه های کوچک در محلات نیز به نیاز شهروندان پاسخ می دهد و شهروندان از آن استقبال می کنند.
وی ضمن اشاره به رویکرد انسان محوری شهرداری شیراز گفت: تلاش داریم فضاهای شهری را با رویکرد انسان محوری گسترش دهیم تا مردم محلات نسبت به منطقه خود احساس تعلق بیشتری کنند.
صالحی با بیان اینکه شهرداری شیراز ترمیم و روکش آسفالت معابر را در دستور کار قرار داده اظهار داشت: در نهضت آسفالت که آغاز شده نزدیک به دو میلیون متر مربع از معابر شیراز آسفالت می شود.
شهردار منطقه دو شیراز نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این بوستان جنگلی در گذشته به محلی تبدیل شده بود و ساکنان نیز از این وضعیت ناراضی بودند، گفت: در احداث این پارک شهروندان مشارکت داشتند و قطعا در نگهداری آن نیز تلاش خواهند کرد.
مهران بهرامی نژاد اضافه کرد: این بوستان جنگلی با دو هدف محله محوری و دوستدار کودک احداث شده و در راستای تحقق شعار انسان محوری و فضاسازی شهری بوده است.
شهردار منطقه دو شیراز با اشاره به اینکه هزینه احداث این بوستان۴۰۰ میلیون تومان شده است، افزود: بوستان جنگلی کوی زهرا با مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع دارای ۶۰۸ اصله درخت کاج است و به منظور بهسازی این محدوده حدود هزار متر مسیر پیاده، مبلمان بزرگسال و مبلمان مخصوص کودک در آن اجرا شد.
وی خاطرنشان کرد: محله کوی زهرا از همان سال تاسیس که دهه ۵۰ بوده بر مبنای محله محوری بنا شده است بنابراین ما نیز تلاش داریم تا کل منطقه را بر اساس محله محوری توسعه دهیم.
پنجمین گذر کودکانه در شیراز به بهره برداری رسید
لیلا دودمان عضو شورای شهر شیراز نیز در این آیین گفت: پنجمین گذر کودکانه همزمان با روز جهانی کودک و افتتاح بوستان جنگلی کوی زهرا به بهره برداری رسید.
دودمان افزود: ما باید به کودکانمان تعهد داشته باشیم و در هفته کودک اصولی را حاکم کنیم که کودکان در آن شادمان‌تر باشند.
وی با اشاره به استقبال مردم محله از بوستان جنگلی اضافه کرد: جایی که مردم با شهرداری مشارکت داشته باشند در حفظ و نگهداری آن نیز تلاش می کنند.
عضو شورای شهر شیرازبا بیان اینکه در هفته کودک نباید هیچ کودکی از تبعیض رنج ببرد و باید در همه تصمیمات منافع کودکان نیز در نظر گرفته شود، گفت: کودک حق حیات و رشد دارد لذا ضروری است که منافع آنها در تصمیمات شهری لحاظ شود و شهرداری نیز شهر را شایسته کودکان بنا کند.
براساس این گزارش بوستان جنگلی کوی زهرا طی مراسمی با حضور مدیران شهری، جمعی از اعضای شورای شهر و شهروندان افتتاح شد. این بوستان در کوی زهرا، کوچه 8 روبروی مدرسه شهید اتحادی واقع شده است.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات