آزمون اخذ پروانه اشتغال به مهندسی در زنجان

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهر سازی استان زنجان مدیرکل راه و شهر سازی استان امروز در باز دید از حوزه آزمون گفت : این آزمون هفت رشته شامل عمران در سه صلاحیتِ محاسبات و نظارت و اجرا، معماری در سه صلاحیتِ طراحی، نظارت و اجرا، شهرسازی، ترافیک، نقشه برداری، تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی در دو صلاحیتِ طراحی و نظارت می باشد.

آزمون در رشته‌های عمران و معماری برای صلاحیت نظارت، رشته های ترافیک، شهرسازی و نقشه برداری در حال حاضر برگزارو عصر امروز رشته های معماری و عمران در صلاحیت اجرا، رشته های تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی در صلاحیت نظارت برگزار خواهد شد و روز جمعه صبح تا ظهر آزمون‌های عمران در صلاحیت محاسبات و تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی در صلاحیت طراحی برنامه ریزی شده است. همچنین، صبح و عصر جمعه به مدت ۸ ساعت، آزمون معماری در صلاحیت طراحی انجام می‌شود.

بیات منش خاطر نشان کرد : در آزمون بهمن ماه سال گذشته 2133 نفر در استان زنجان شرکت داشتند که 285 نفر(13 درصد) موفق به قبولی شدند. امسال نیز حدود بیست درصد در تعداد شرکت گنندگان رشد وجود دارد.

وی در پایان اظهار نمود . طبق اعلام دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در این دوره از آزمون‌ها در سطح کشور، ۱۷۵ هزار و ۷۸۷ نفر شرکت کرده‌اند که ۴۰ هزار و ۴۴۳ نفر خانم و ۱۳۵ هزار و ۳۴۴ نفر آقایان شرکت کرده اند که نسبت ۲۳ به ۷۷ درصدی را تشکیل داده اند. رشته عمران در صلاحیت نظارت با ۳۸ هزار و ۸۷۲ نفر بیشترین شرکت کننده را دارد که ۲۲ درصد از شرکت کنندگان را به خود اختصاص داده است. ترافیک نیز با ۴۰۵ نفر کمترین شرکت کننده را به خود اختصاص داده است.

نتایج آزمون های این دوره در بخش تستی اواسط آذرماه و در بخش سوالات تشریحی اواسط دی ماه اعلام می شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان

    اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات