ضرورت توجه ویژه به موضوع ثبت جهانی شهر توس

ضرورت توجه ویژه به موضوع ثبت جهانی شهر توس

ضرورت توجه ویژه به موضوع ثبت جهانی شهر توس

شهردار مشهد با بیان اینکه به دنبال افزایش جذابیت های شهر توس هستیم گفت: وزارت کشور و استانداری خراسان رضوی به موضوع ثبت جهانی شهر توس باید توجه ویژه داشته باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی در مراسم افتتاح فاز دو و آغاز عملیات اجرایی فاز 3 جلوخان فردوسی که با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از اعضای شورای شهر برگزار شد، باعنوان مطلب بالا خاطرنشان کرد: فضای شهر توس بسیار باارزش است و سعی ما هم افزایش جاذبه های گردشگری در آن است، ثبت جهانی توس اگرچه سخت است اما در حال حاضر برای ما به موضوع مهمی تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه شعار تیم کشتی استان نیز با همین شعار فعالیت می کند، ادامه داد: کمپین‌های زیادی برای ثبت این اثر تاریخی شکل گرفته و دوندگان بسیاری با این شعار در بولوار شاهنامه دویده اند اما این موضوع نیاز به پیگیری بیشتری دارد.
کلائی تصریح کرد: انجام فعالیت ها در دو بخش تصمیم گیری و اجرایی مطرح است که در بخش اجرایی ما پای کار هستیم اما در بخش تصمیم گیری نیازمند توجه وزارت کشور و استانداری هستیم.
شهردار مشهد به بوستان باستان شناسی اشاره کرد و گفت: اجرای این بوستان در مقیاس 3 تا 5 هکتار مدنظر است، و با کمک شورای فنی قطعا یک محل آموزشی و جذاب خواهد شد که البته نیاز به موافقت های لازم از سوی میراث فرهنگی است.
وی در خصوص باغ گل سرپوشیده در این مکان هم افزود: مجموعه 10 هکتاری سرپوشیده باغ گل 12 ماهه نیز جزو برنامه های ما است که اگر اجرایی شود قطعا در کشور بسیار خاص و متفاوت خواهد شد.
شهردار مشهد با اشاره به پروژه دروازه رودبار هم عنوان کرد: به دنبال اجرای مسیر به سمت کهن دژ هستیم که در یک برنامه مشترک با سازمان میراث فرهنگی عملیات اجرایی آن به زودی انجام خواهد شد همچنین بخش هایی از کشف رود باید بازسازی شود.
وی به اجرای زنگ شاهنامه در مدارس از ابتدای مهر هم اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین معتقدیم ساعت بازدید آرامگاه نیز باید تا 12 شب افزایش پیدا کند.
کلائی تاکید کرد: خواسته ما در مدیریت شهری مشهد این است که وزارت میراث فرهنگی و گردشگری این موضوعات را بررسی کند و مورد توجه قرار دهد چرا که منافع بسیاری را برای مشهد و کشور به همراه خواهد داشت.
مهین ساعدی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات