تامین منابع مالی شهرداری مشهد مرهون هماهنگی مدیریت شهری است

تامین منابع مالی شهرداری مشهد مرهون هماهنگی مدیریت شهری است

تامین منابع مالی شهرداری مشهد مرهون هماهنگی مدیریت شهری است

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد گفت: در سال ۹۶ با شعار امید و تحول در شهر آمدیم و این امر به همراه هماهنگی و همدلی مدیریت شهری موجب توفیق شهرداری این شهر در تامین منابع مالی طی ۲ سال گذشته شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، رضا خواجه نائینی در نشست با جوانان نخبه مشهدی افزود: در دوره قبل شورای شهر وقتی ۲ معاون می‌خواستند هم را ببینند ۶ ماه طول می‌کشید چرا که تعارض منافع بین معاونت‌ها وجود داشت و خیلی وقت صرف می‌شد تا جلسه و تعامل شکل بگیرد.
وی اظهار داشت: هماهنگی با شورای شهر و تامین نیازها برای دریافت مصوبات قانونی نیز دیگر دلیل موفقیت شهرداری مشهد برای دستیابی به منابع مالی مورد نیاز بود که فقدان آنها در ابتدای دوره این نهاد را با چالش فراوان روبرو کرده بود، بطوری که تجمعات پیمانکاران شهرداری برای دریافت مطالبات خود به دغدغه شورای شهر و شهرداری تبدیل شده بود.
معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد به تهاتر مطالبات شهرداری با دستگاه‌های دیگر اشاره کرد و گفت: شهرداری بر خلاف گذشته توانست همکاری و تعامل خوبی با نهادهای مختلف و دیگر دستگاه‌ها برقرار کند که موفقیت ارزشمندی بوده است.
خواجه نائینی افزود: از مهر ۹۶ تا مهر امسال ۱۴ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان تامین مالی صورت گرفته است که پنج هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان آن از درآمدهای عمومی نظیر صدور پروانه و هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز از طریق وصول طلب شهرداری از دولت، اوراق قطارشهری، اوراق بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی، فروش املاک شهرداری و فروش اوراق دولتی تامین شده است.
وی اظهار داشت: اکنون مشکلی برای تامین منابع نداریم و امیدواریم در دو سال باقی مانده این روند رو به رشد را همچنان ادامه دهیم.
معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد با بیان اینکه امسال معادل ۸۰ درصد بودجه عمرانی سال قبل به آسفالت معابر اختصاص یافته است، گفت: تحقق منابع شهرداری در سال ۹۵، ۶۵ درصد بوده است اما پارسال به ۱۶۸ درصد رسید که این رقم برای اولین بار در تاریخ شهرداری مشهد روی داده است، پیش از این تنها تامین درآمد بالای ۱۰۰ درصد در سال ۸۸، با رقم ۱۱۸ درصد و مربوط به زمان شهرداری مهندس پژمان در مشهد بوده است.
خواجه نائینی درآمدهای حاصل را فارغ از موضوع تهاتر مطالبات با دستگاه‌های مختلف عنوان کرد و افزود: در مجموع شهرداری‌ها 7000 میلیارد تومان با دستگاه‌ها تهاتر داشته‌اند که سهم شهرداری مشهد از این میزان 4500 میلیارد تومان بوده است.
معاون شهردار مشهد به تشریح اقدامات این معاونت در حوزه پشتیبانی و رفاه کارکنان این نهاد پرداخت و گفت: واریز درآمدها به یک خزانه واحد و یکپارچه‌سازی سیستم‌های مالی از دیگر اقدامات مثبت حوزه مالی شهرداری مشهد است.
وی ادامه داد: با توجه به آسیب‌پذیری همکاران پاکبان و دیگر همکاران از نظر سلامتی در سن کهنسالی برای اولین بار ۶ هزار نفر از کارکنان بازنشسته شهرداری و ۶ هزار نفر از همسران آنان بیمه تکمیلی شدند.
خواجه نائینی به انعقاد 4500 میلیارد تومان قرارداد پروژه اشاره کرد و اظهار داشت: این موفقیتها در حالی به وجود آمد که دولت برای پرداخت حقوق با مشکلاتی در سال ۹۶ مواجه بود و کشور در وضعیت اقتصادی مناسبی قرار نداشت به علاوه اینکه نوسان نرخ ارز مشکلاتی را برای شهرداری بوجود آورده بود اما هم اکنون هر روز شاهد کلنگ زنی یا افتتاح یک پروژه بویژه در مناطق کم برخوردار هستیم.
وی همچنین سامانه فاش را ابزار شفاف‌سازی در شهرداری مشهد توصیف کرد و گفت: در این سامانه متن، مدت، قیمت و شکل قراردادهای شهرداری در دسترس قرار می‌گیرد و این اقدام نشان دهنده رویکرد شهری در زمینه شفافیت است.
معاون شهردار مشهد افزود: سامانه فاش برای شهرداری مشهد با ۲۳ سازمان، ۱۳ منطقه و ۲۶ هزار نیروی شاغل بسیار اثربخش و مفید خواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات