بودجه‌نویسی شهرداری باید مبتنی بر عدالت جنسیتی باشد

بودجه‌نویسی شهرداری باید مبتنی بر عدالت جنسیتی باشد

بودجه‌نویسی شهرداری باید مبتنی بر عدالت جنسیتی باشد

عضو هیات رییسه شورای شهر مشهد، بودجه‌ریزی را حلقه مفقوده در حوزه توجه به بانوان عنوان کرد و گفت: بودجه‌ریزی ما اساس جنسیتی ندارد و بخش عمده‌ای از اعتبارات و منافع آن شامل حال آقایان می‌شود؛ البته آنها نیز سهم دارند ولی نباید نگاه ما به شکلی باشد که نیمه دیگر جامعه یعنی بانوان مورد غفلت واقع شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، شهناز رمارم در ادامه طرح چهارشنبه‌های پاسخگویی اعضای شورای شهر، با حضور در مرکز 137 شهرداری، پاسخگوی تماس‌های تلفنی شهروندان بود.
وی در پایان این پاسخگویی به گفتگو با خبرنگاران پرداخت و ضمن تشریح جایگاه و اهمیت مرکز 137، اظهارکرد: ارتباط داشتن با شهروندان، اعتماد شهروندان را در پی خواهد داشت؛ وقتی سخن از شهروند مسئولیت‌پذیر و مشارکت‌جو و مدیریت شهری پاسخگو می‌شود، ابتدایی‌ترین راه محقق شدن این مساله ارتباط داشتن است.
رمارم با بیان اینکه مرکز ارتباط مردمی 137 جایگاه خود را بین مردم پیدا کرده است، گفت: تقویت این مجموعه موجب اعتمادسازی و افزایش مشارکت شهروندان می‌شود و به همین خاطر 137 از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
عضو هیات رییسه شورای شهر مشهد در ادامه با تاکید بر لزوم تقویت مرکز 137 و همچنین ایجاد راه‌های ارتباطی بیشتر بین اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری با شهروندان، افزود: این اقدام موجب پاسخگویی بیشتر و بهتر به مردم می‌شود و آنها می‌توانند از طرق متعدد و متنوعی پاسخ های خود را دریافت کنند.
رمارم در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اقدامات انجام شده در شورای پنجم برای بانوان پرداخت و اظهار کرد: در این خصوص ابتدا باید تمامی اقدامات صورت گرفته برای جامعه انسانی شهر مشهد را بررسی کنیم و سپس به حوزه بانوان بپردازیم.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه شهرسازی متاسفانه حقوق بانوان‌ما در فرآیندهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی رعایت نشده و زندگی آپارتمان‌نشینی بیشترین صدمه را به بانوان و کودکان ما وارد کرده است.
رمارم افزود: از منظر مدیریتی نیز اگر تناسب بین کارمندان و مدیران خانم با آقایان را بررسی کنیم، بانوان آن گونه که باید ارتقاء پیدا نکرده‌ و از مدیریت‌های میانی بالاتر نرفته‌‎اند؛ تلاش ما این است که براساس شایستگی و تجربه، اتفاقات خوبی در این زمینه شاهد باشیم.
عضو هیات رییسه شورای شهر مشهد در ادامه صحبت‌های خود به حوزه ورزش و نشاط و شادابی اشاره کرد و گفت: در آیین‌نامه ورزش قهرمانی سعی شده عدالت جنسیتی داشته باشیم و حوزه بانوان مورد توجه قرار گرفته است
رمارم بودجه‌ریزی را حلقه مفقوده در حوزه توجه به بانوان عنوان کرد و گفت: بودجه‌ریزی ما اساس جنسیتی ندارد و بخش عمده‌ای از اعتبارات و منافع آن شامل حال آقایان می‌شود؛ البته آنها نیز سهم دارند ولی نباید نگاه ما به شکلی باشد که نیمه دیگر جامعه یعنی بانوان مورد غفلت واقع شوند.
وی تاکید کرد: از شهرداری می‌خواهیم در بودجه نویسی خود به عدالت جنسیتی بیشتر توجه کند و جامعه بانوان هم درنظر گرفته شوند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات