بازچرخانی آب نیاز جدی خراسان جنوبی برای تامین آب کشاورزی و صنعت است

بازچرخانی آب نیاز جدی خراسان جنوبی برای تامین آب کشاورزی و صنعت است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "مهدی هاشمی مقدم" در حاشیه بازدید از پروژه در حال ساخت مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند به‌همراه معاون امور عمرانی استاندار قم، مدیرکل راه و شهرسازی، از ظرفیت 21 هزار و 500 مترمکعبی تصفیه فاضلاب در این پروژه خبر داد و گفت: در سال آینده شاهد افتتاح این پروژه مهم در استان خواهیم بود تا بتوانیم طی دو سال آینده فاضلاب بیرجند را تکمیل کنیم.
وی از پیشرفت 70 درصدی پروژه واحد دوم تصفیه‌خانه فاضلاب و پیشرفت 100 درصدی خط انتقال بیرجند به عنوان بزرگ‌ترین پروژه صنعت آب و برق استان که از محل تسهیلات بانک توسعه و تجارت اکو در حال اجراست، خبر داد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امیدواریم این پروژه در نیمه نخست سال 99 به بهره‌برداری برسد، افزود: در حال حاضر بخش عظیمی از تجهیزات مورد نیاز این پروژه خریداری و به محل کارگاه منتقل شده است.
وی با بیان اینکه 9 کیلومتر خط انتقال به تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند اجرایی شده است، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان به عنوان دومین شرکت آبفا در سطح کشور توانست برای اجرای این پروژه پس از طی مراحل قانونی از تسهیلات بانک توسعه و تجارت اکو به مبلغ 17 میلیون یورو در مرحله اول  و 6.7 میلیون یورو در مرحله افزایش سقف تسهیلات استفاده کند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به مشکلاتی که خشکسالی‌های پی در پی برای منابع آبی استان ایجاد کرده است، افزود: در این منطقه باید بازچرخانی آب جدی گرفته شود تا چرخه آب کامل شود.
هاشمی مقدم از اجرای پروژه فاضلاب در چهار شهر استان خبر داد و افزود: پروژه شبکه گذاری فاضلاب سربیشه هم اکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در فردوس نیز 23 درصد این پروژه پیشرفت داشته و در قاین نیز دو پیمان فعال فاضلاب داریم.

مشکلی برای تامین آب شرب طرح‌های مسکن مهر خراسان جنوبی وجود ندارد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: هیچ‌گونه مشکلی در تامین آب شرب طرح‌های مسکن مهر استان وجود ندارد .
وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر تمرکز این مجموعه بر تامین زیرساخت‌های آب و فاضلاب در طرح‌های مسکن مهر استان بوده است، گفت: تاکنون 64 کیلومتر شبکه آب در منطقه مهرشهر به بهره‌برداری رسیده و به تمامی متقاضیان انشعاب آب در طرح‌های مسکن مهر استان انشعاب واگذار شده است و محدودیتی در ارائه خدمات وجود ندارد .
هاشمی مقدم به جزئیات پروژه فاضلاب در منطقه مهرشهر اشاره کرد و افزود: در منطقه غرب مهرشهر در دو زون دارای اولویت این پروژه 20 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب اجرا و در کمتر از سه ماه 1500 انشعاب فاضلاب نیز واگذار شده است که برای تکمیل این پروژه نیاز به ایجاد 40 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در منطقه مهرشهر است.
وی در پایان به تعرفه پایین آب بها در استان اشاره کرد و گفت: برای افزایش تعرفه نیاز به مصوبه شوراهای اسلامی داریم تا از عواید آن شبکه فرسوده آب بیرجند که به سبب قدمت بالا دارای هدررفت بسیار بالایی است را اصلاح کنیم که نیاز به همراهی شورای شهر بیرجند برای تصویب این مصوبه داریم .
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ادامه داد: این افزایش تعرفه بسیار ناچیز است و فشاری بر مردم وارد نمی‌کند، علاوه بر این خود مردم از عواید اجرای پروژه‌های نوسازی و اصلاح شبکه بهره‌مند می‌شوند .
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات